تحصیل در ارمنستان

به گزارش مجله پزشکی، سیستم آموزشی ارمنستان از استاندارد دنیای تبعیت کرده و از کتاب های مرجع و دانش روز کشورهای مختلف استفاده مینماید. اساتید دانشگاه ها از مدارج عالی خوبی برخوردار بوده و در مجامع علمی دنیا شناخته شده اند و در کنفرانس های بین المللی حضور دائمی و فعال دارند.

تحصیل در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ارمنستان

طول دوره مقطع کارشناسی 3.5 تا 4.5 سال بوده که اجازه حضور در دانشگاه تا 6 سال داده میشود. بعضی دانشگاه های خصوصی براساس سیستم سالی - واحدی تدریس مینمایند و حداقل دوره خود را 4 سال قرار میدهند. دانشگاه دولتی ایروان به زبان ارمنی تدریس نموده و برای دانشجویانی که به این زبان آشنایی ندارند یک دوره 6 ماهه در دانشگاه و به نام زیروکورس یا کورس صفر برگزار مینماید. این ترم به طول دوره تحصیل افزوده شده و در مدرک تحصیلی وی تحت عنوان دوره کالج قید میشود. دانشگاه های خصوصی به زبان خاص خود مانند انگلیسی - روسی - فرانسوی و غیره آموزش میدهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ارمنستان

طول دوره مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3.5 سال است که بستگی به نوع رشته و دانشگاه دارد. دانشگاه دولتی ایروان هم دوره های به زبان انگلیسی و هم دوره های به زبان ارمنی دارد. دانشگاه های خصوصی به زبان خاص خود و آموزشگاه علوم ارمنستان به زبان انگلیسی تدریس مینمایند. دانشگاه هایی که در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس مینمایند یکی از شروط ثبت نام خود را دارا بودن مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس قرارداده اند.

تحصیل در مقطع دکترا در ارمنستان

طول دوره دکترا 2.5 تا 4 سال است که بستگی به نوع رشته و دانشگاه دارد. دانشگاه دولتی ایروان هم دوره های به زبان انگلیسی و هم دوره های به زبان ارمنی دارد. دانشگاه های خصوصی به زبان خاص خود و آموزشگاه علوم ارمنستان به زبان انگلیسی تدریس مینمایند. دانشگاه هایی که در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس مینمایند یکی از شروط ثبت نام خود را دارا بودن مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس قرارداده اند.

تمام رشته های دانشگاهی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در کشور ارمنستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند. هر ساله تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند. تحصیل در ارمنستان برای دانشجویان خارجی جذاب است. بعضی از دانشگاه های ارمنستان به صورت بورسیه تحصیلی، دانشجویان خود را پذیرش می نمایند و بعضی دیگر هم مدارک دانشجو را آنالیز نموده و در صورت واجد شرایط بودن، او را می پذیرند. کشور ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران با شرایط بسیار عالی برای زندگی است، دانشجویانی که در ارمنستان تحصیل می نمایند می توانند از شرایط و امکانات زندگی دانشجویی با هزینه های کمتر بهره مند شوند. تعداد دانشجویان ایرانی این کشور نیز به بیش از 3000 نفر می رسد. هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در ارمنستان در مقایسه با دانشگاه های اروپایی بسیار کمتر است و شاید به همین دلیل است که دانشجویان خارجی به ویژه ایرانیان تمایل دارند در این کشور تحصیل نمایند.

در شهرهای مختلف کشور ارمنستان، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مانند بعضی کالج ها وجود دارند که رشته های دانشگاهی مختلفی در آن تدریس می شوند.تحصیل در ارمنستان به دو زبان انگلیسی و ارمنی امکان پذیر است اما بهتر است دانشجویان به زبان انگلیسی مسلط باشند.

شهریه دانشگاه های ارمنستان

شهریه دانشگاه ها پایین و در حدود 1800 تا 4000 دلار در سال است که بستگی به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر دارد. بعلاوه کلاس های آموزشی خصوصی فراوانی برای ارتقاء دانش دانشجویان در موسسات خصوصی با در دسترس هستند که عموما کلاسهای فنی، هنری، علمی، زبان های بین المللی و… از این دسته کلاسها هستند.

دانشکده مهندسی: رشته های مکانیک، برق، کشاورزی، معماری، راه و ساختمان، مهندسی پزشکی، الکترونیک، فناوری اطلاعات، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر

دانشکده انفورماتیک و ریاضیات کاربردی: رشته های انفورماتیک و ریاضیات کاربردی، ریاضیات، علوم کامپیوتر

دانشکده زبان روسی: رشته های زبان روسی، زبان و ادبیات روسی، ترجمه زبان روسی و ارمنی، زبانشناسی و ارتباطات بین فرهنگی: زبان روسی، زبان و ادبیات یونانی

دانشکده مطالعات شرقی: رشته های ایران شناسی، مطالعات منطقه عربی، مطالعات ترک شناسی

دانشکده روزنامه نگاری: رشته روزنامه نگاری

کنسرواتوار موسیقی: دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در پیانو، آهنگسازی، آواز

دانشکده فلسفه و روانشناسی: رشته فلسفه، رشته روانشناسی

دانشکده جامعه شناسی: رشته جامعه شناسی و رشته خدمات اجتماعی

دانشکده زیست شناسی: رشته های زیست شناسی، بیوفیزیک، زیست شیمی، بیوانفورماتیک

دانشکده جغرافیا و زمین شناسی: رشته های جغرافیا، زمین شناسی، کارتوگرافی و فعالیت های کادستری

دانشکده حقوق: رشته حقوق قضایی

دانشکده تاریخ: رشته های تاریخ، هنرهای زیبا، مطالعات فرهنگی، مطالعات قفقاز

دانشکده علوم زبان: رشته های زبان و ادبیات ارمنی، تعلیم و تربیت اجتماعی و مدیریت آموزش و پرورش

دانشکده علوم شیمی: رشته های شیمی، شیمی محیط زیست، شیمی کاربردی، شیمی دارویی

دانشکده علوم فیزیک: رشته های ریاضی کاربردی و فیزیک، فیزیک راکتورهای هسته ای

دانشکده اقتصاد: رشته های اقتصاد، مدیریت

دانشکده ریاضیات: رشته های ریاضیات، ریاضیات آماری و اقتصادی، مکانیک

دانشگاه علوم پزشکی: رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، پرستاری، انواع تکنسین های پزشکی و اتاق عمل، روانشناسی، تخصصی های رشته پزشکی و دندانپزشکی

منبع: اینترنت
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 628

به "تحصیل در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید