ترس از پرواز و چگونگی غلبه بر آن

به گزارش مجله پزشکی، همه ما شیفته سفر و دیدن مکان های جدید هستیم، اما یک بخش از سفر است که بسیاری از ما دوست نداریم: پرواز. مشکل بعضی ها نرخ های بالا، تاخیر های پروازی و گم کردن چمدان، اما مشکل بعضی دیگر، ترس از پرواز است.

ترس از پرواز و چگونگی غلبه بر آن

ترس از پرواز می تواند دلایل مختلفی نظیر ترس از ارتفاع یا ترس از گیر افتادن در یک مکان تنگ (Claustrophobia) داشته باشد. بسکمک از افراد بدون توجه به آمار امنیت پروازها در مقایسه با سفرهای جاده ای، دلهره غیر منطقی نسبت به سقوط، تصادف یا انفجار هواپیما دارند. بعضی از مسافران نیز از ربوده شدن هواپیما توسط تروریست ها یا به خواب رفتن خلبان می ترسند.

بدون توجه به دلیل ترس شما، گام های مطمئنی وجود دارد که می تواند ترس از پرواز را برای شما کاهش دهد. امکان پرواز گاهی اوقات راه زندگی افراد را تغییر می دهد. ما در اینجا به چند نکته برای غلبه بر ترس از پرواز اشاره می کنیم.

قبل از سفر:

1. اطلاعات خود را درباره هواپیما افزایش دهید. یادگیری اصول چگونگی کار کردن هواپیما یک راه حل مناسب برای غلبه بر ترس از پرواز می باشد. مثلاً اینکه بدانید درصورتی که موتور هواپیما از کار بیفتد، باز هم می تواند به پرواز ادامه دهد یا دانستن دلایل لرزش ها و صدای های ترسناک هنگام فرود، ترس شما از پرواز را بسیار کاهش می دهد.

2. هواپیمایی که می خواهید با آن پرواز کنید را بشناسید. اینکه بدانید هواپیمای شما چه شکلی است، می تواند ترس شما را کاهش دهد.

3. از ردیف های کنار پنجره دوری کنید. بسکمک از خطوط هوایی و موتور های رزرواسیون به شما اجازه می دهند که مکان صندلی خود را در هواپیما انتخاب کنید. صندلی های کنار راهرو (aisle seat) را انتخاب کنید، خصوصاً اگر از گیر افتادن در جای تنگ می ترسید. با انتخاب این صندلی ها می توانید راحت تر در کابین هواپیما جابه جا شوید. این صندلی ها به دلیل دور بودن از پنجره، برای کسانی که از چشم انداز رو به پایین هواپیما می ترسند، مناسب تر هستند.

4. در انتخاب رسانه ها دقت کنید. از کانال های تلویزیونی، فیلم ها یا نشریاتی که به حوادث هواپیما می پردازند، دوری کنید. بیشتر پرواز ها به سلامت انجام می شوند اما فقط آنهایی که حادثه آفرین هستند، خبرساز می شوند.

5. مثبت فکر کنید. هر روز که به پرواز خود نزدیک می شوید، ترس افزایش می یابد. سعی کنید بر روی چیز های مثبت تر نظیر تفریحاتی که در مقصد

می خواهید داشته باشید، تمرکز کنید.

در فرودگاه:

1. زودتر به فرودگاه بروید. کارهای خود را در فرودگاه با آرامش و سر فرصت انجام دهید. دیر کردن و نگرانی نسبت به از دست دادن هواپیما، ترس شما را افزایش می دهد.

2. در سالن پذیرایی ایرلاین منتظر بمانید. بسکمک از ایرلاین ها لانژ خصوصی در

فروگاه ها دارند. این مکان ها بسیار لوکس و دور از شلوغی ها و رفت و آمدهای فرودگاه می باشند.

در هواپیما:

1. خدمه را ملاقات کنید. اگر تا زمان پرواز وقت دارید، خلبان هواپیما را ملاقات کنید. همچنین می توانید با میهمانداران پرواز گفتگو کنید. ملاقات افرادی که امنیت شما در دستانشان است، محیطی محبت آمیز برای شما ایجاد می کند و به شما اطمینان می دهد که خدمه حرفه ای و توانمند هستند.

2. به موسیقی گوش دهید. یک دستگاه پخش موسیقی با خود داشته باشید و یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

3. به یاد بیاورید که چه کسی مسئول است. بسکمک از افراد که به دلیل نداشتن کنترل بر امنیت و عملکرد هواپیما، ترس از پرواز دارند باید به خود یادآوری کنند که تصمیم پرواز را خودشان گرفته اند و خودشان مسئول هستند.

4. نفس بکشید. هنگامی که نگرانی افزایش می یابد، نفس کشیدن شما به سختی انجام می شود. کشیدن نفس عمیق، استرس شما را به شدت کاهش می دهد. به آرامی و عمیق نفس بکشید.

5. یک چیز سرگرم کننده بخوانید یا تماشا کنید. یک مجله یا کتاب خوب بخوانید تا ذهن خود را از اتفاقات هواپیما دور کنید. از سیستم سرگرمی داخل پرواز درخواست یک فیلم کمدی را بدهید. یا چند فیلم سرگرم کننده در لپ تاپ خود داشته باشید.

6. از کافئین اجتناب کنید. قهوه باعث تپش قلب می شود و اضطراب شما را افزایش می دهد.

7. دریچه های هوا را روشن کنید. هنگام پرواز دریچه های هوا را روشن کنید، جریان هوا باعث می شود کمتر احساس تنگی جا کنید.

کمک بیشتر:

1. قرص ضد استرس بخورید. اگر هیچیک از روش هایی که به شما گفتیم به شما کمک نکرد، از پزشک خود بخواهید که یک داروی ضد استرس یا خواب آور به شما تجویز کند که قبل از پرواز بخورید.

2. با یک روانشناس مشاوره کنید. روانشناسان و مشاوران می توانند در شناسایی ریشه های ترس و چگونگی غلبه بر آن، به شما کمک کنند.

3. به اینترنت رجوع کنید. برنامه ها و وبسایت های خاصی وجود دارند که به کسانی که از پرواز می ترسند کمک می کنند.

اگر این موضوع برای شما بسیار حائز اهمیت است شماره های بعدی نشریه را دنبال کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 189

به "ترس از پرواز و چگونگی غلبه بر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از پرواز و چگونگی غلبه بر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید