تصاویر فوق العاده و نایاب از ملکه فیل ها در کنیا

به گزارش مجله پزشکی، این فیل ماده که بسیار عظیم است و عاج های بلندش تا زمین می رسند، از ارتفاعی بالا بر مناظر کشور کنیا اشراف دارد. این فیل که با نام عاج بزرگ شناخته می گردد، جانوری تماشایی و نایاب است و برآورد می گردد که کمتر از 30 عدد از این جانور هنوز در آفریقا زیست می نمایند. در این نوشتار قصد داریم در خصوص تصاویر فوق العاده و نایابی که ملکه فیل ها در کنیا را نشان می دهند برای شما بگوییم پس با خبرنگاران همراه باشید.

تصاویر فوق العاده و نایاب از ملکه فیل ها در کنیا

کسی که تصویر ملکه فیل ها را ثبت کرده است

یک عکاس بریتانیایی به نام بورارد لوکاس Burrard-Lucas، مجموعه ای از عکس های سیاه و سفید از این جانور زیبا که او آن را ملکه فیل ها می نامد و طبق گفته ها در میان مناظر طبیعی اطراف پارک ملی تساوو Tsavo National Park در کنیا زندگی می نماید، ثبت کرده است. او این تصاویر را با یاری یک بنیاد خیریه حیوانات به نام تساوو تراست Tsavo Trust ثبت کرده است به این امید که آگاهی در خصوص این جانوران را افزایش دهد. این عکاس می گوید: دیدن این فیل عظیم واقعا شگفت انگیز بود؛ به ویژه در زمانه ای که این فیل های عاج بلند بسیار کمیاب هستند و به ندرت دیده می شوند.

ثبت کردن یک لحظه

بورارد لوکاس Burrard-Lucas مقداری از کودکی خود را در تانزانیا سپری کرده است و همین باعث به وجود آمدن علاقه به عکاسی حیات وحش در او بوده است. او می گوید: اولین خاطرات کودکی من به سافاری و حیات وحش مربوط می شوند و از همان روزها این علاقه شدید به جهان طبیعت و حیات وحش در من به وجود آمده است. او تصاویر فیل عظیم الجثه را با نوع جدیدی از دوربین ثبت کرده است که به او اجازه می دهد از جانوران در زیستگاه طبیعی شان و از فاصله نزدیک عکس بگیرد. او می گوید: طی سال ها، این دوربین را برای پروژه های مختلف مورد استفاده قرار داده ام و برای این پروژه، آن را برای نمایش دادن و تاکید بر اندازه بزرگ این جانوران به کار بردم.

او اضافه می نماید: امیدوارم این عکس ها الهام بخش مردم باشد تا به جهان طبیعت و حیات وحش اهمیت بدهند و اگر علاقه دارند، از سازمان های خیریه حمایت از حیوانات که در جهت محافظت از حیوانات خوب کار می نمایند حمایت نمایند.

کتابی که قرار است چاپ گردد

این عکس ها که همگی از فیل عظیم الجثه مورد نظر یا همان ملکه فیل ها گرفته شده اند، قرار است توسط سازمان خیریه حمایت از حیوانات تساوو تراست Tsavo Trust در جهت بالا بردن آگاهی در خصوص حیوانات و جمع آوری یاری های مردمی ، در یک کتاب جمع آوری شوند؛ این کتاب سرزمین عظیم الجثه ها Land of Giants نام دارد و شامل 150 تصویر از فیل های این منطقه از کنیا می گردد. فیلی که در عکس های بورارد لوکاس Burrard-Lucas این عکاس بریتانیایی دیده می گردد، کمی بعد از آخرین تصاویر، به دلایل طبیعی از جهان رفته است.

تصاویر الهام بخش از ملکه فیل ها

بورارد لوکاس Burrard-Lucas در پستی که در وبلاگ خود گذاشته است توضیح می دهد که ملکه فیل های موجود در تصاویر تجربیات بدی از جمله قرار دریافت در معرض شکار غیر مجاز را تجربه کرده است و این که توانسته است از این تجربیات وحشتناک جان سالم بدر ببرد یک معجزه بوده است. او در عین حال امید دارد که تصاویر او باعث رساندن یک پیغام مهم به مردم باشد. او می گوید: به نظر من این تصاویر الهام بخش هستند؛ زیرا این که فکر کنیم فیل هایی مانند این فیل عظیم هنوز وجود دارند و هنوز شکار نشده اند، نکته ای بسیار مثبت و الهام بخش است.

تلاش ها در جهت حمایت از حیوانات

سازمان خیریه تساوو تراست Tsavo Trust به همراه سازمان حیات وحش کنیا Kenya Wildlife Service می کوشند تا از محیط های حفاظت شده حمایت نمایند و قوانین ضد شکار را شدت ببخشند. این اولین باری نیست که تصاویر ثبت شده توسط بورارد لوکاس Burrard-Lucas در صدر اخبار قرار گرفته اند؛ او در گذشته تصویری از یک یوزپلنگ نایاب سیاه رنگ ثبت کرده بود که به طرز گسترده ای در اینترنت پخش شد. این عکاس می گوید که فیل های عاج دار مانند فیل عظیمی که در عکس های او دیده می گردد از یوزپلنگ سیاه نایاب تر هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 162

به "تصاویر فوق العاده و نایاب از ملکه فیل ها در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر فوق العاده و نایاب از ملکه فیل ها در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید