تمایل خانه اولی ها برای خرید خانه های میانسال

به گزارش مجله پزشکی، در تابستان گذشته سهم آپارتمان های قیمت متوسط در دامنه بودجه خانه اولی ها ازمعاملات ماهانه مسکن درتهران حدود هشت درصد بوده است که آپارتمان های بیش از پنج سال ساخت سهمی بیشتر از این معاملات دارند.

تمایل خانه اولی ها برای خرید خانه های میانسال

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد دامنه بودجه اغلب زوج های جوان خانه اولی درتهران با احتساب تسهیلات 100 میلیون تومانی از محل اوراق یا دو موردتسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برای یک خانه (مجموعا تا سقف 160 میلیون تومان)، بین 200 تا 400 میلیون تومان است.

دراین میان زوج هایی که توان خرید آنها بین 300 تا 350 میلیون تومان است، می توانند سراغ آپارتمان های قیمت متوسط مناسب خانه اولی ها که واجد شرط سنی تا 15 سال ساخت برای صندوق یکم یا تا 20 سال ساخت برای وام از محل اوراق هستند، بروند.

از طرفی سن بنای مطلوب خانه اولی ها طبعا آپارتمان های نوساز و تازه ساز با سن بنای تا پنج سال ساخت است.

اما کمبود آپارتمان نوساز در این دامنه قیمتی موجب شده سهم آپارتمان های با سن بیش از پنج سال از نوسازها پیشی گیرد؛ به نحوی که طی ماه های تیر، مرداد و شهریور سال جاری سهم آپارتمان های 300 تا 350 میلیون تومانی از کل معاملات حدود هشت درصد بوده که از این میزان بین 55 تا 60 درصد از معاملات این گروه، مربوط به آپارتمان های میانسال و کهنه ساز با سن بنای 6 سال و بیشتر بوده است.

آمار غیرقطعی معاملات مسکن اجرا شده از ابتدای مهرماه تا به امروز نیز حاکی است که نسبت هشت درصدی آپارتمان های 300 تا 350 میلیونی از کل معاملات تا کنون حفظ شده و در این میان همچنان 40 درصد از آپارتمان های این بازه قیمتی که فروش رفته، نوساز تا پنج سال ساخت بوده است.

تحقیقات درباره علت تکرار این سهم درآمار معاملات ماه های پیاپی از ابتدای تابستان تا به امروز، حاکی است که به سبب کمبود واحد های نوساز در این دامنه قیمتی، بسیاری از خانه اولی ها حتی با برخورداری از بودجه متوسط رو به بالا در مقایسه با عموم زوج های جوان خانه اولی، توان خرید واحد نوساز نداشته و ناچارند به سمت آپارتمان های میانسال روی آورند.

مشاوران املاک با تحلیل انتخاب خانه اولی ها در بازار مسکن، علت دوم این وضع را اولویت دادن آنها به متراژ عظیم تر به جای سن بنای کمتر می دانند. به گفته آنها، آپارتمان نوساز و تازه ساز در دامنه قیمتی 300 تا 350 میلیون تومان در بازار ملک اندک نیست اما اغلب آنها یک خوابه اند و تا 60 مترمربع مساحت دارند.

این در حالی است که در بسیاری از مناطق مصرفی می توان آپارتمان های دو خوابه با متراژ میانگین 70 مترمربع را در گروه آپارتمان های هفت تا 12 سال که بازسازی و برای عرضه در بازار آماده شده اند، پیدا کرد.

طبیعی است که در این صورت زوج های جوان با آینده نگری درباره فرزنددار شدن، آپارتمان دو خوابه میانسال را به نوساز کوچک متراژ ترجیح می دهند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 242

به "تمایل خانه اولی ها برای خرید خانه های میانسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل خانه اولی ها برای خرید خانه های میانسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید