تکمیل پوشش فیبر نوری استان گلستان تا هفته دولت

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفتگی با استانداران برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب وکارها و بررسی شرایط ارتباطی استان های کشور، گزارشی از شرایط ارتباطی استان گلستان ارائه کرد و با اشاره به تعداد 936 روستای بالای بیست خانوار در این استان گفت: تا به امروز نزدیک به 96 درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده اند.

تکمیل پوشش فیبر نوری استان گلستان تا هفته دولت

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در این استان 42 روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند و حدود 4 درصد روستاهای به جای مانده (34 روستا) نیز تا خاتمه امسال به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد.

زارع پور ادامه داد: همچنین برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی در روستاهای استان گلستان نیز فیبر نوری روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در فاز نخست بیش از 120 کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده که تا به امروز بیش از 78 درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق 6 شهرستان و 153 روستای استان تحت پوشش قرارگرفته اند که در ادامه این روند و در فاز دوم نیز 282 کیلومتر در دست اقدام قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به پوشش جاده ای در استان گلستان گفت: طول جاده های اصلی و فرعی استان 1700 کیلومتر است که تا به امروز 96.28 درصد از تعهدات وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش ارتباطی محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها و میزان پیشرفت آن در استان گلستان گفت: برای پروژه ملی منازل و کسب وکارها با معرفی اپراتور دوم در استان، کار به سرعت آغاز شده و اکنون با 361 کیلومتر حفاری و لوله گذاری 21 شهرستان استان تحت پوشش کامل قرارگرفته اند.

زارع پور با تقدیر از توجه ویژه استاندار گلستان به این پروژه ملی گفت: با پیگیری های مستمری که استاندار محترم برای راهبری این پروژه داشته اند، اکنون می توان این استان را به عنوان یک الگوی نمونه در این پروژه ملی و راهبری معرفی کرد. هر چند هنوز در برخی از شهرستان ها و شهرهای استان موانعی وجود دارد که برای رفع آن باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات ضمن تقدیر از اپراتور دوم در استان به عنوان مجری طرح بابت سرعت و پیشرفت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان گلستان گفت: در کنار ایجاد پوشش در استان حتماً باید نسبت به موضوع اتصال و ارائه سرویس نیز توجه شود تا مردم با تجربه سرعت های چند صد برابری نسبت به اینترنت های فعلی، طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

وی افزود: اگرچه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این پروژه، امسال را سال ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب وکارها مشخص کرده ایم و تلاش داریم به میزان 8 تا 10 میلیون پوشش در سراسر کشور ایجاد کنیم اما در کنار آن، نباید نسبت به موضوع ارائه سرویس به مردم بی توجه ای شود و حتماً باید میزان ارائه سرویس به مردم را نیز افزایش داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین لازم است که در استان گلستان علاوه بر مجریان طرح، مسئولان و مدیران استانی نیز به طور ویژه فعال شوند و با اطلاع رسانی مناسب در قالب یک کار تبلیغی و ترویجی و معرفی سرویس، با حضور خانه به خانه، اینترنت پرسرعتِ متصل به فیبر نوری را به عنوان هدیه دولت سیزدهم به مردم تقدیم کنند.

زارع پور در خاتمه گفت: امیدواریم تا هفته دولت و در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به استان گلستان شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان گلستان و ارائه سرویس حداکثری دستکم در شهرستان گرگان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1671

به "تکمیل پوشش فیبر نوری استان گلستان تا هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پوشش فیبر نوری استان گلستان تا هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید