دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته ایلام تجهیز می شود

به گزارش مجله پزشکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تجهیز و تعمیر دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته استان خبر داد.

دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته ایلام تجهیز می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 10 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به زودی تجهیز و تعمیرات ساختمان دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته استان آغاز می شود.

او افزود: در راستای معرفی تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی دبیرخانه شهر ملی گلیم در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: هدف از راه اندازی دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته برای انجام فعالیت های پژوهشی، تهیه پلان های مدیریتی و برنامه ریزی به دلیل حرکت به سمت جهانی شدن شهر ایلام به عنوان گلیم نقش برجسته است.

او از دیگر اهداف این دبیرخانه به تقویت همکاری بین المللی میان شهرهایی که خلاق شناخته شده اند، عامل راهبردی در راستای توسعه پایدار آن ها و بهبود دسترسی و مشارکت در زندگی فرهنگی و برخورد از کالاهای فرهنگی خدمات و همچنین خلاقیت در برنامه ها و توسعه راهبردی محلی و ملی اشاره کرد.

شنبه زاده تأکید کرد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

او ادامه داد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است و بیش از 10 هزار صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از 120 کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آن ها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 385

به "دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته ایلام تجهیز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته ایلام تجهیز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید