تور استانبول ارزان: محله های استانبول در کف دستتان

به گزارش مجله پزشکی، استانبول از مهم ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان به شمار می رود؛ بی شک استانبول با تلفیقی از آب وهوای خوب، دو قاره ای بودن و تقسیم استانبول به بخش آسیایی و مرکزی یکی از زیباترین و با اصالت ترین شهرهای جهان است. استانبول یکی از مقصدهای اصلی ما ایرانی ها برای سرگرمی و زندگی هم است. البته باید بگوییم آداب ورسوم و فرهنگ نزدیک به هم ایران با ترکیه، از اولویت های اصلی مسافران ایرانی برای سفر به قلب ترکیه است. این شهر به واسطه ویژگی های منحصربه فردی که دارد، یک شهر رویایی برای سرگرمی، گشت وگذار و البته فرصتی فوق العاده به منظور آشنایی با تاریخ کهن استانبول است.

تور استانبول ارزان: محله های استانبول در کف دستتان

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

احتمالا یکی از سوال هایی که فکر شما را قبل از سفر با تور استانبول از خبرنگاران به چالش می اندازد، شناخت محله های استانبول از نظر تاریخی بودن، آشنایی با محله های قشر مرفه و شناسایی محله های ایرانی نشین استانبول است.

استانبول بالغ بر 15 میلیون نفر جمعیت دارد که در 39 منطقه متمرکز شده اند که در این محله ها از هر قشر و فرهنگ های مختلفی زندگی می نمایند. اگر عزم سفر به ترکیه نموده اید، برای رزرو تور یا تهیه بلیط و هتل (سفر شخصی) به سامانه خبرنگاران مراجعه و تور مدنظرتان را در کم ترین زمان با مطمئن ترین روش رزرو کنید.

  • تور استانبول
  • بلیط استانبول
  • هتل های استانبول

با ما همراه باشید تا با جای جای شهر زیبا و بزرگ استانبول آشنا شوید و سری به محله های استانبول بزنیم. پس امروز قصد داریم یک سفر هیجان انگیز و لذت بخش در محله های استانبول با مجله گردشگری خبرنگاران داشته باشیم.

برترین محله های استانبول کدامند؟

قبل از هر موضوعی باید بدانید در شهر استانبول محله های بسیاری وجود دارد که هر کدام از دید هر فردی می تواند برترین محله باشد. شما با مطالعه این مقاله با برترین محله های استانبول آشنا خواهید شد.

محله های ایرانی نشین استانبول کدامند؟

محله های ایرانی نشین در شهر بزرگ استانبول ازجمله خان والده، آکسارای، فاتح، اسن یورت و بیلیک دوزو هستند که بیش تر فارسی زبان ها در آن ها زندگی می نمایند.

منطقه اعیان نشین استانبول کدام است؟

از منطقه ها اعیان نشین و گران قیمت استانبول محله های بشیکتاش، ببک، لوازیم، آتاکوی، اتیلر، لونت، ماسلاک، ساری یر، باکرکوی، اورتاکوی، کادیکوی، شیشلی، جهانگیر و تکسیم هستند.

کدام قسمت استانبول بهتر است؟

هر دو قسمت اروپایی/آسیایی ویژگی های منحصربه فرد خودشان را دارند؛ مثلا هر دو قسمت دارای فرودگاه بین المللی هستند، اما به طور کلی قسمت اروپایی استانبول مدرن تر، دارای خدمات رفاهی بهتر و سیستم حمل ونقل پیشرفته تری دارد که در بخش آسیایی اتوبوس های خطی مرسوم است. بیش تر جاذبه های تاریخی و توریستی استانبول هم در قسمت اروپایی است. اگر می خواهید در کنار مردم اصیل ترکیه اقامت مقرون به صرفه قیمتی داشته باشید، قسمت آسیایی استانبول برترین انتخاب است. هر زمان قصد رفتن به آن سوی قاره داشتید، کشتی های دریایی در کم ترین زمان شما را همراهی می نمایند.

محله های ایرانی نشین استانبول

استانبول از بزرگ ترین شهرهای مهاجرپذیر در منطقه خاورمیانه به شمار میرود. اگر در برنامه سفرتان به استانبول می خواهید از محله های ایرانی نشین بازدید یا ملک بخرید، محله خان والده، آکسارای، فاتح، اسن یورت و بیلیک دوزو از منطقه های هستند که بیش تر ایرانی ها در آن ها سکونت دارند.

حتما با خودتان می گویید محله هایی که نام آن ها را ذکر کردیم، دارای چه بافت (قدیمی، امروزی) و جز چه طبقه ای از شهر استانبول محسوب می شوند. جالب است بدانید منطقه خان والده از محله های قدیمی مسلمان نشین استانبول به شمار میرود که بیش ترین تعداد مهاجر ایرانی را در خود جای داده است.

منطقه آکسارای در زبان ترکی به معنای کاخ سفید است؛ این محله یکی از قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین محله های استانبول است که وجود سیستم حمل ونقل پیشرفته و قیمت مناسب خانه ها باعث جذب بیش تر ایرانی ها به آکسارای شده است.

یکی دیگر از منطقه های معروف و ایرانی نشین استانبول می توان به منطقه فاتح اشاره کرد؛ این منطقه با بافتی سنتی از چندین محله تشکیل شده و بسیاری از مکان های تاریخی (موزه زباله ها، بازار مصری، کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی و …) در این نقطه از استانبول جای گرفته اند و بعضی از اماکن باستانی محله فاتح در لیست آثار تاریخی یونسکو به ثبت رسیده اند.

اگر می خواهید در قسمت اروپایی و مدرن استانبول سرمایه گذاری کنید، منطقه اسن یورت قلب استانبول از نظر برخورداری از برترین خدمات رفاهی و سرگرمیی پرجمعیت ترین محله استانبول است.

محله بیلیک دوزو از منطقه های اروپایی و امروزی استانبول به شمار می رود؛ این نقطه از شهر حال وهوایی متفاوت دارد، بیلیک دوزو به دلیل فضایی سرسبز، نزدیکی به دریای مرمره و دسترسی عالی و آسان به سیستم حمل ونقل (اتوبوس اکسپرس و متروباس)، فرودگاه قدیم آتاتورک و امکانات ضروری برای یک زندگی بدون دغدغه، انتخابی مناسب برای اقامت و خرید خانه در استانبول است.

محله های استانبول در بخش اروپایی

به جرات می توانیم بگوییم، استانبول قلب کشور ترکیه و مرکز جاذبه های ترکیه است، به خصوص دو قاره ای بودن استانبول محبوبیت و معروفیت این شهر اروپایی/آسیایی را دوچندان نموده است.

حال قصد داریم شما را با محله های استانبول که در بخش اروپایی متمرکز شده اند، آشنا کنیم. محله فاتح (مشهور به نام محله سلطان احمد)، گالاتا، کارا کوی، بشیکتاش، کاگیتان، ساری پر و شیشلی از مهم ترین محله های استانبول در بخش اروپایی هستند.

محله سلطان احمد؛ از قدیمی ترین محله های استانبول

بازدید از محله سلطان احمد یکی از هیجان انگیزترین قسمت های تور استانبول است. راستی تا یادمان نرفته برای اطلاع از قیمت تور استانبول و رزرو تور، بلیط (هواپیما، قطار و اتوبوس) و هتل به سامانه خبرنگاران مراجعه کنید.

محله سلطان احمد در بافتی قدیمی از شهر استانبول واقع شده؛ بی تردید قدم گذاشتن در گوشه و کنار این محله شما را به دوران با شکوه حکومت عثمانی خواهد برد. اگر قصد رفتن به این منطقه تاریخی دارید، ضروری است بگوییم قبل از غروب خورشید به آن جا بروید تا تصاویر کم نظیر و زیبایی از این محله به یادگار ثبت کنید.

از جاذبه های تاریخی و مهم این منطقه می توان به مساجد (سلطان احمد و ایا صوفیه)، کاخ توپکاپی، بازار آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره کرد.

آدرس محله سلطان احمد روی گوگل مپ

محله گالاتا؛ نقطه ای پرهیایو و بومی از محله های استانبول

محله گالاتا که نام آن برگرفته از برج مشهور گالاتای استانبول است، در منطقه بیگ اوغلو واقع شده است. یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی این محله به نام برج گالاتا در کنار تنگه بسفر استانبول جلوه گری می نماید. گالاتا یکی از پرجنب وجوش ترین محله های استانبول است که سکوت در آن معنایی ندارد، فرقی نمی نماید روز باشد یا شب. هر زمان که به این محله بروید، می توانید ساعت ها در کنار مردم مهربان و بومی گالاتا وقت بگذرانید.

محله گالاتا مکانی مناسب برای خرید سوغاتی های به مراتب مقرون به صرفه تر از منطقه سلطان احمد است. پیاده روی در کوچه های باریک و سنگ فرش این محله یکی از لذت بخش ترین کارها در تور استانبول از خبرنگاران است. همان طور که در محله قدیمی گالاتا قدم می زنید، بی شک رستوران ها و کافه های این منطقه نظر شما را جلب خواهد نمود که فرصتی عالی برای صرف استراحت و میل کردن یک نوشیدنی دلچسب در گالاتا است.

آدرس محله گالاتا روی گوگل مپ

محله کارا کوی؛ از مهم ترین محله های تاریخی استانبول

کارا کوی از محله های قدیمی استانبول است که در گذشته یکی از مهم ترین بنادر این شهر به شمار می رفت. بافت کارا کوی طی سال ها همچنان به شکل اولیه اش دست نخورده ماند، ولی در سال 2012 میلادی به بسیاری از ساختمان ها و بناهای این محله رنگ وروی تازه ای داده شد و مورد بازسازی قرار گرفتند.

کارا کوی محله ای هیجان انگیز برای دوست داران گشت وگذار و کافه گردی است. اگر سری به این منطقه زدید، حتما به معروف ترین کافه کارا کوی (کافه کاراباتاک) بروید و با صرف یک نوشیدنی خستگی استانبول گردی را تن تان خارج کنید.

آدرس محله کارا کوی روی گوگل مپ

محله بشیکتاش؛ از معروف ترین محله های استانبول

بشیکتاش از آن دسته از محله هایی است که بی شک در طول سفرتان نام آن را بارها خواهید شنید و یا بهتر بگوییم کمتر کسی وجود دارد که در تور استانبول به بشیکتاش نرفته باشد. بشیکتاش نام یک تیم فوتبال محلی است که به دلیل محبوبیت این تیم نزد مردم، نام این محله به بشیکتاش معروفیت دارد.

این منطقه در بخش اروپایی استانبول واقع شده و در نزدیکی محله های شیشیلی، ساری یر و کاگیتان قرار داد که با دسترسی آسان از طریق مترو یا اتوبوس می توانید از این محله ها تماشا کنید.

از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های تماشای بشیکتاش می توانیم موزه نیرو دریایی، مسجد اورتا کوی، پارک یلدیز، کاخ دلمه باغچه و بازار محلی نام ببریم. بد نسیت بدانید، محبوبیت بیش تر این محله به واسطه وجود کروزسواری است، چراکه اغلب افراد به این نیت به بشیکتاش می فرایند.

آدرس محله بشیکتاش روی گوگل مپ

محله کاگیتان؛ از تفرجگاه های سلاطین دوره عثمانی

کاگیتان از قدیمی ترین محله های استانبول به شمار میرود. کاگیتانِ امروزی در گذشته یک منطقه جنگلی بود و سلطان های عثمانی به همراه خانواده برای سرگرمی و برگزاری مهمانی ها به این نقطه می رفتند. اکنون خبری از منطقه جنگی نیست و در دهه 1920 میلادی به دلیل موقعیت فوق العاده این منطقه و نزدیک بودن به گلدن هورن، کاگیتان به یک ناحیه صنعتی/کارخانه ای تبدیل شده است.

آدرس محله کاگیتان روی گوگل مپ

محله ساری یر؛ شمالی ترین محله استانبول

به واسطه جای گرفتن ساری یر در کنار آب، ماهی گیری یکی از سرگرمیات محبوب این منطقه است. ساری یر از موقعیت خاصی بهره مند بوده و میزبان بسیاری از شرکت های مهم و سفارت خانه های خارجی است. البته وجود خانه ها و ویلاهای لوکس، خود بهانه ای شده اند که مسافران تور استانبول از آن تماشا نموده و ساری یر را به نقطه ای توریستی تبدیل نمایند.

ساری یر با موقعیتی کم نظیر یک محله ایده آل برای گذراندن تعطیلات در کنار عزیزان تان است، البته ترافیک سنگین ساری یر را نباید فراموش کرد؛ پس با یک برنامه ریزی از پیش مشخص شده به شمالی ترین و یکی از زیباترین محله های استانبول بروید.

آدرس محله ساری یر روی گوگل مپ

محله شیشلی؛ از محله های لوکس تور استانبول

قبل از هر چیزی با ورود به شیشلی وجود آسمان خراش های این منطقه مقابل چشمان شما خودنمایی می نمایند. چه کسی فکرش را می نماید این محله مدرن، در روزگاران گذشته محلی برای کشاورزی و شکار بوده است! بله درست خوانده اید، این محله در شروع قرن گذشته با نفوذ فرانسه و سکونت فرهنگ های مختلف در این منطقه از شکل قبلی اش دور شد و به شیشلی امروزی تبدیل شد.

لازم به ذکر است یکی از مهم ترین عواملی که معروفیت شیشلی را دوچندان کرد، مستقر شدن مرکز خرید معروف جواهر یا جواهیر است. از جاذبه های توریستی که در این محله جای گرفته اند موزه آتاتورک، مسجد تشویکیه، کاخ ایحلامور، موزه ارتش استانبول، پارم دموکراسی، کلیسای هولی اسپریت و مرکز خرید کانیون است.

آدرس محله شیشلی روی گوگل مپ

محله های استانبول در بخش آسیایی

بخش آسیایی استانبول قدیمی تر از قسمت اروپایی است، ولی در بخش اروپایی جاذبه های تاریخی بیش تری وجود دارد. قسمت آسیایی همچون بخش اروپایی از مکان های توریستی و خدمات رفاهی بهره مند است. آمار جرم وجنایت در بخش آسیایی کم تر بوده و این موضوع نشان دهنده امنیت بیش تر بخش آسیایی است. از دیگر ویژگی های محله های استانبول در بخش آسیا می توان زیادتر بودن فضای سرسبز و جمعیت کم تر نسبت به بخش اروپایی دانست.

منطقه اسکودار؛ یکی از بزرگ ترین محله های استانبول

اسکودار از محله های پرجمعیت بخش آسیایی به شمار می رود که چیزی حدود نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند. اسکودار از غرب هم جوار تنگه بسفر و همسایه محله معروف امینونو است. اگر می خواهید با زندگی واقعی و آداب ورسوم مردم بومی ترکیه آشنا شوید، سری به منطقه بزرگ اسکودار بزنید.

آدرس منطقه اسکودار روی گوگل مپ

محله کادیکوی؛ محله ای شیک در بخش آسیایی

کادیکوی یا محله قاضی کوی، دیرینگی آن به واسطه شواهد نشان داده شده از کلیسای تاریخی مسیحیت به قرن پنجم برمی گردد. کادیکوی یکی دیگر از محله های استانبول است که در ساحل (دریای مرمر) قرار گرفته و این موضوع زیبایی های این محله را دو برابر نموده است. اگر دنبال محلی برای خرید لباس هستید، مزون های لباس مجلسی و لباس عروس متعددی با قیمت مناسب در کادیکوی وجود دارند.

آدرس محله کادیکوی روی گوگل مپ

محله کانلیکا؛ بندر ماهی گیری در کنار دو جاذبه معروف

کانلیکا یکی از بنادر ماهی گیری شهر استانبول است. این روستا بیش تر معروفیت خود را مدیون ماست خوشمزه اش است. دو مکان توریستی این محله مسجد اسکندر پاشا و قهوه خانه ناماعیل آقا قطعا نظر شما را جلب خواهد نمود.

آدرس محله کانلیکا روی گوگل مپ

محله مودا؛ منطقه ای با فضای قدیمی و تماشای

مودا درست روبروی مساجد عثمانی استانبول واقع شده و منظره زیبایی به بخش اروپایی این شهر دارد. پیشنهاد می کنیم اگر از قسمت اروپایی به آسیایی می روید، از طریق کشتی به مودا بروید؛ از مزیت های استفاده از حمل ونقل دریایی لذت قایق سواری در دریا و رها شدن از ترافیک سنگین استانبول است.

آدرس محله مودا روی گوگل مپ

محله چکور کوما؛ از منطقه های بومی و نماد فرهنگ ترک

چکور کوما از معروف ترین محله های بخش آسیایی استانبول است. از زیبایی های این محله می توان به موزه بی گناهی، ساختمان ها با معماری قدیمی، مغازه های عتیقه فروشی و کافه هایی با فضای دنج اشاره کرد.

  • تور استانبول مقرون به صرفه
  • تور لحظه آخری استانبول
  • تور استانبول از تبریز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول از مشهد

محیط چکور کوما آن قدر گرم و لذت بخش است که پس از قدم زدن در کوچه هایش فکر اقامت در این محله به سرتان می رسد. هتل ها و اقامتگاه های چکور کوما مقرون به صرفه قیمت بوده و لذت زندگی کردن در محله ای بومی را می توانید در تور استانبول از خبرنگاران تجربه کنید.

آدرس محله چکور کوما روی گوگل مپ

محله بالات؛ از زیباترین محله های استانبول که ناشناس مانده

بالات با خانه های رنگارنگ از مجذوب کننده ترین محله های استانبول محسوب می گردد؛ کافی است در کنار این خانه های رنگی گذر کنید، آن زمان است که رنگ دلربای ساختمان ها فکر عکس گرفتن را به فکرتان می اندازد.

بالات در گذشته میزبان مردم ارمنی و ارتدوکسی ها بود و دلیل خانه های رنگی و کلسیاهای بسیار در محله بالات نشان از هویت آن دوران بوده است. در بازدید از بالات حتما از جاذبه های گردشگری قلعه آجر قرمز و کلیسای سنت جورج تماشا کنید.

آدرس محله بالات روی گوگل مپ

محله آسمالی مسجیت؛ منطقه ای پر جنب وجوش که به دست فراموشی سپرده شده

آسمالی مسکیت در انتهای خیابان استقلال در مرکز بی اغلو قرار گرفته است. این محله از سال 1920 میلادی معروفیت یافت، ولی به دلیل ساخت وسازهای بی رویه این محله شکل خاص اولیه اش را دست داد. ساختمان های رنگی متعلق به دوره رنسانس، رستوران ها و پخش موسیقی زنده در محله آسمالی مسکیت قطعا توجه شما را جلب می نماید. این محله جوی متفاوت و خاص دارد که بی شک موردپسندتان قرار می گیرد. با رفتن به محله آسمالی لحظات خاطره بخشی زیر آسمان استانبول سپری کنید.

آدرس محله آسمالی مسکیت روی گوگل مپ

محله آرناووت کوی استانبول؛ منطقه ای فوق العاده برای شب زنده داری

یکی از معرف ترین محله های استانبول که به دلیل سرگرمیات شبانه اش معروفیت دارد، آرناووت کوی است.

این محله درست در کنار تنگه زیبای بسفر واقع شده و وجود رستوران ها، کافه ها و خانه های قدیمی (متعلق به دوران عثمانی) این محله را به یکی از برترین منطقه های بخش آسیایی تبدیل نموده است.

آدرس محله آرناووت کوی استانبول روی گوگل مپ

منبع: علی بابا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1451

به "تور استانبول ارزان: محله های استانبول در کف دستتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: محله های استانبول در کف دستتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید