تور یونان: عاقبت نافرجام کشتی یونانی کیش

به گزارش مجله پزشکی، کشتی یونانی کیش، به علت فرسودگی و نبود امکانات کافی، تا چند سال دیگر از جاذبه های گردشگری کیش، حذف خواهد شد.

تور یونان: عاقبت نافرجام کشتی یونانی کیش

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در 4 مرداد ماه سال 1345، یک کشتی یونانی و غریبه در نزدیکی روستای باغو در کیش، به گل نشست. باوجود کوشش های مالک این کشتی و دیگر افراد، هیچ کس نتوانست این کشتی را جابه جا کند و در دهه های اخیر، این کشتی به برند جزیره کیش تبدیل شده بود.

از گذشته تا به امروز، بعضی افراد سعی نموده اند به داخل این کشتی رفته و زیست بوم درون آن را مشاهده نمایند؛ اما به علت فرسایش بیش از حد بدنه کشتی از طریق آب شور، بازدید از آن میسر نشده است. در طول سال ها حضور این کشتی در کنار جزیره، اجزای آن قابل حمل نبوده و جابه جایی آن نیز امکان نداشته است، به همین علت زیرساخت های جذب جهانگرد مانند آلاچیق، شترسواری و رستوران در کنار کشتی یونانی فراهم آمده است تا جهانگردان تور کیش، از این کشتی زیبا و به یادماندنی، خاطره سازند.

اکنون به علت فرسایش بیش از حد در طول سال ها نشست در گل، پایداری این کشتی هر ساله کمتر شده و هر بار بخشی از آن فرو می ریزد؛ به طور مثال، چند سال قبل، کمر کشتی شکست و پس از آن، عقب کشتی نیز فرو ریخت.

علی اصغر مونسان، در زمان ریاست منطقه آزاد کیش درباره کشتی یونانی گفته بود:

با دانشگاه شریف در خصوص نگهداری از کشتی صحبت شده؛ اما برآورد هزینه بازسازی آن به حدی زیاد بوده که نگهداری از کشتی را به صرفه نمی کند.

با توجه به رویکرد منطقه آزاد کیش، امیدی به ماندن کشتی یونانی در کیش وجود ندارد، هر چند این جاذبه جهانگردی تا به امروز رونق بسیاری را در زمینه جهانگردی جزیره کیش رقم زده است.

عکس کاور: Mohjavad

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1346

به "تور یونان: عاقبت نافرجام کشتی یونانی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: عاقبت نافرجام کشتی یونانی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید