فرهنگ سازی برای تغییر نگرش و رفتار موتورسواران

به گزارش مجله پزشکی، خبرگزاری خبرنگاران- دومین مانور موتورسوار خوب با موضوع گسترش موتورسواری ایمن در منطقه 12 پایتخت برگزار خواهد شد.

فرهنگ سازی برای تغییر نگرش و رفتار موتورسواران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، صبح دیروز، 27 اردیبهشت ماه، هم زمان با اولین روز از هفته جهانی ایمنی، دومین مانور موتورسوار خوب با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و پلیس راهور در تقاطع خیابان مولوی و مصطفی خمینی به اجرا درآمد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه با موضوع گسترش موتورسواری ایمن و با رویکرد مطلعی بخشی، تغییر رفتار اجتماعی و آموزش عملکرد صحیح ترافیکی به موتورسواران برای دومین بار در این منطقه به اجرا درآمد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه سهم بالایی از موتورسواران در حوادث رانندگی نقش دارند، این مانور با درنظرگرفتن پنج هدفِ ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران به وسیله هوشیارسازی و مطلع سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و ...)، پرهیز از تردد در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور و در پیاده روها و احترام به حقوق عابران پیاده برگزار می گردد.

شهردار قلب طهران این پویش را سرآغازی بر تغییر نگرش شهروندان موتورسوار و تغییر رفتار موتورسوران بی توجه یا کم توجه به حقوق قانونی خود و دیگر شهروندان خواند و گفت: در این رویداد 3 ساعته که در یکی از پرترددترین تقاطع های منطقه و شهر تهران شکل گرفت، ضمن دعوت از شهروندان برای پیوستن به این پویش فرصتی برای توقف و گفت وگوی صمیمانه با موتورسوران در خصوص چگونگی تردد ایمن با این وسیله نقلیه پرخطر فراهم شد.

وی با یادآوری این نکته که هم اکنون 46 درصد از تصادفات منجر به فوت به موتورسواران اختصاص دارد، تأکید کرد: موتور تنها وسیله نقلیه بسیاری از شهروندان و خانواده آنان است و چه بسیارند شهروندانی که به جز تردد با موتور، با کار به وسیله این وسیله امرار معاش می نمایند؛ اما نباید فراموش کنیم که هیچ یک از این موارد، دلایل موجهی برای قانون گریزی و چشم پوشی مسؤولان از این موضوع نیست.

سعادتی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله به زودی شاهد اقدامات اساسی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در سطح تمام شهرها از سوی مدیران شهری و کشوری باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1064

به "فرهنگ سازی برای تغییر نگرش و رفتار موتورسواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازی برای تغییر نگرش و رفتار موتورسواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید