مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

به گزارش مجله پزشکی، این نوع متریال همچون تیرچه های بتنی، خرپایی شباهت دارد. تیرچه سفالی از یک میلگرد در قسمت فوقانی، دو یا سه آرماتور در پاشنه تحتانی تیرچه و میلگردهای عرضی زیگزاگ با این تفاوت که به جای قرار گرفتن در قالب موقت در بلوک های فندوله سفالی قرار گرفته سپس بتن درون این قالبها ریخته می شود.

مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

حداقل فاصله میلگردهای کششی از همدیگر باید 5 میلی متر بیشتر از بزرگترین دانه بتن مصرفی باشد. برای این که چسبندگی بیشتری بین فولاد و بتن ایجاد شود بهتر است که تمام میلگردها به صورت آجدار استفاده شود.

پس از به مقاومت رسیدن بتن دال روی تیرچه ها و جمع آوری تکیه گاه های موقت، تیرچه به اسم عضو خمشی سقف، نیرو را تحمل می نماید.

این نوع تیرچه همچون تیر بتنی و سفالی سنتی از خرپایی فلزی تشکیل شده است. میلگردهای برشی آن (زیگزاگ) به جای اتصال به وسیله جوش الکتریکی بوسیله جوش مقاومتی یا همان نقطه جوش به آرماتورهای تحتانی و فوقانی متصل می شود. خرپای تیرچه صنعتی هم در قالبهای موقت و هم در قالبهای ماندگار سفالی قابل بتن ریزی می باشد.

در زمان اجرای سقف: باید وزن مرده سقف (وزن تیرچه، بلوک و بتن درجا) به علاوه وزن افراد عبوری و تجهیزات هنگام بتن ریزی را در حد فاصل تکیه گاه های موقت (شمع بندی ها) تحمل نمایند.

منبع مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1313

به "مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید