مهارت های قابل انتقال چه مهارت هایی هستند؟

به گزارش مجله پزشکی، مهارت های قابل انتقال به مهارت هایی گفته می گردد که برای حضور در یک شغل مرتبط با حوزه تکنولوژی به آن ها احتیاج داریم. اگر در فرایند جستجوی موقعیت شغلی در این حوزه هستید، احتمالا فهرستی بلند از مهارت های خود را با نیت به رخ کشیدن آن ها به کارفرما یا از روی صداقت تهیه نموده اید. اما آیا می دانید که این مهارت های قابل انتقال هستند که می توانند در جلب توجه کارفرما و موفقیت در مصاحبه به شما یاری نمایند؟

مهارت های قابل انتقال چه مهارت هایی هستند؟

سابقه کاری شما ممکن است بتواند شما را تا پشت در اتاق مصاحبه برساند، اما مجموعه مهارت های قابل انتقال هستند که شما را از یک جویای کار به یک کارمند شاغل در حوزه فناوری تبدیل می نمایند. با توجه به این که دنیای تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است، تقاضا برای کارمندانی با مهارت های قابل انتقال بسیار زیاد است.

مهارت های قابل انتقال چه مهارت هایی هستند؟

مهم نیست در چه محیط شغلی و در چه موقعیتی قرار دارید، مفهوم مهارت های قابل انتقال همان چیزی است که شما باید از آن مطلع باشید. با توسعه هر مهارت ارزشمندی در جایگاه شغلی تان، در واقع شما رزومه خود برای سازمان ها و کارفرماها مجذوب کننده تر می کنید. مهارت هایی که شما در یک شغل کسب نموده اید قابل انتقال هستند، یعنی می توانید آن ها را در بسیاری از فرصت های شغلی دیگر هم به کار بگیرید.

چرا مهارت های قابل انتقال در حوزه تکنولوژی پرتقاضا هستند؟

در دنیای تکنولوژی، مهارت ها و تجربه های متخصصان این حوزه به مقدار استعدادی شگرف ارزشمند به شمار می آیند. کار در حوزه تکنولوژی یک عنوان کلی است که دربرگیرنده مهارت های و نقش های شغلی بسیاری است.

برای پیروزیت در این حوزه، توانایی بالا در مهارت هایی مانند حل مسئله، رهبری و همکاری، دانش شما از زبان های برنامه نویسی، توانایی درک احتیاجهای مشتری و آینده نگری درباره ترندهای صنعت ضروری هستند. این ها مهارت هایی هستند که در طول فعالیت شغلی تان توسعه می یابند و سنگ بنای پیروزیت زندگی حرفه ای شما خواهند بود.

مهارت های قابل انتقال به یک علت ساده در حوزه تکنولوژی پرتقاضا هستند: کارفرمایان کارمندانی را ترجیح می هند که این مهارت ها را دارا هستند. علت این تمایل هم این است که کارکنانی با مهارت های قابل انتقال ثروتی به نام دانش را در اختیار دارند که می توانند در صورت احتیاج از آن بهره بگیرند.

برای مثال، فردی با مهارت های تحلیلی می تواند یک مسئله را از هر جهت آنالیز کند و در نتیجه، گزینه های موجود برای حل آن را بیابد. کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی یا دارای موقعیت های شغلی مرتبط با این حوزه در پی افرادی با مهارت های قابل انتقال هستند، زیرا در نگاه کلی، افرادی با این مهارت ها از ابزار و دانش لازم برای فراتر رفتن از توصیفات شغلی شان برخوردارند و می توانند از توانایی های خود برای مدیریت انواع چالش ها در محیط کار استفاده نمایند.

5 مثال از مهارت های قابل انتقال که به شما در کسب موقعیت شغلی در زمینه تکنولوژی یاری می نمایند

با وجود تعداد بسیار زیاد متقاضیان این حوزه، باید رزومه خود را بازنگری کنید تا بتوانید جایگاه خود را در این حوزه بهتر شناسایی کنید. یکی از راه های مناسب برای این کار، توجه به مهارت های قابل انتقال است. در ادامه به تعدادی از این مهارت های موثر اشاره می کنیم که به شما یاری می نمایند در میان سایر داوطلبان بیشتر دیده شوید:

1. ارتباطات

مهارت برقراری ارتباط شما با اختلاف مهم ترین مهارت قابل انتقالی است که می توانید با خود به موقعیت شغلی نوتان ببرید. این مهارت برای رشد سریع شما در مراحل مختلف راستا شغلی تان یاری بزرگی خواهد بود. توانایی برقراری ارتباطات واضح و رسا با دیگران یکی از قابلیت هایی است که در محیط های کاری امروزی ارزش بالایی دارد.

اگرچه مخاطب و گوینده خوبی بودن بسیار مهم هستند، اما ارتباط مفهومی بیشتر از شنیدن و تبادل نظر کردن است. امروزه مهارت های ارتباطات فناورانه (شامل ارزیابی رسانه های ارتباطی امروزی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و انتخاب برترین بستر برای مخاطب و بعلاوه پیغام شما) یکی از مهم ترین جنبه های ارتباط است.

2. همکاری

حوزه تکنولوژی محیطی تیم محور است که به همکاری افراد با یکدیگر احتیاج دارد تا بتوانند در توسعه یا به کارگیری ایده های نو پیروز شوند. به همین علت، حتما باید توانایی کار گروهی خود را نشان دهید.

مقصود ما این است که از تصویر بزرگ تر مطلع باشید و در نظر داشته باشید دیگران چگونه کار می نمایند، چطور به فراوری یاری می نمایند و کار شما چطور بر آن ها و کارشان اثر می گذارد.

شما به عنوان بخشی از کار خود، اطلاعات و ایده هایی را با همکاران خود در تیم های مختلف به اشتراک می گذارید تا به آن ها یاری کنید به اهداف تجاری که شما یا تیم تان در پی آن هستید برسند. همکاری در حوزه های تخصصی مختلف می تواند به پیروزیت بیشتر شما در موقعیت شغلی تان یاری کند.

3. سازگاری

تمایل به تغییر می تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. در عصری که استفاده از تکنولوژی در حال افزایش است، باید بتوانید مهارت خود در سازگاری با سیستم ها و تکنولوژی های نو را به رخ بکشید. سازگاری یک مهارت ضروری در هر شغل مرتبط با حوزه تکنولوژی است.

در محیط کاری مرتبط با فناوری، باید بتوانید برای مسائل راهکار هایی پیدا کنید، چالش ها را بپذیرید و از کار کردن در این شرایط لذت ببرید. اگر تمایل داشته باشید تکنیک ها، ابزارها و استراتژی های مختلف را امتحان کنید، برترین خروجی را به دست خواهید آورد.

4. مدیریت پروژه

مدیریت پروژه هم مهارت قابل انتقال ارزشمند دیگری است که برای حضور در محیط های های تک ضروری است. این مهارت شامل برنامه ریزی، برون سپاری، رهگیری و آنالیز پروژه در راستا رسیدن به پیروزیت است. هنگام کار در محیط های فناورانه، باید روی پروژه های مختلفی کار و توسعه آن ها را مدیریت کنید. این کار احتیاجمند هماهنگی و همکاری روزانه با سایر همکاران است تا تحویل پروژه در زمان صحیح، با بودجه تعیین شده و حفظ استانداردهای بالای کار تضمین گردد.

5. حل مسئله

حل مسائل پیچیده یک مهارت ضروری برای هر فرد فعال در حوزه تکنولوژی است. داشتن این مهارت برای پیشرفت و حفظ راستا در این حوزه اهمیت بالایی دارد.

برای نمایش توانایی خود در حل مسائل پیچیده، می توانید از تجربه های خود در حل مسائل و روبرو شدن با چالش ها در موقعیت های شغلی پیشین بهره ببرید و به بیان اثرگذاری این توانایی خود بر منافع شرکت بپردازید.

چگونه مهارت های قابل انتقال را در رزومه خود ذکر کنیم؟

در بازار کاری امروز، باید بتوانید به عنوان یک کارمند برجسته ظاهر شوید. برای این کار ضروری است شرح دهید چرا حضور خود را برای یک سازمان یا شرکت مفید می دانید. بعلاوه، سیستم های استخدامی امروزی دائما سخت گیرتر می شوند و در بین هزاران درخواستی که برای استخدام دریافت می نمایند، در پی کلیدواژه ها هستند. بنابراین، برای راحت تر کردن کار خود اغلب از ATS یا سیستم رهگیری متقاضی برای آنالیز رزومه شما استفاده می نمایند.

در نتیجه، شما هم برای افزایش شانس پیروزیت خود باید با این تغییرات به روز شوید. به علاوه، برای جلوگیری از رد شدن به وسیله سیستم جستجوی کلیدواژه ها، باید از طیف وسیعی از مهارت های قابل انتقال خود در رزومه بهره ببرید.

نمایش مهارت های قابل انتقال در قالب بخش هایی با عنوان های استانداردسازی شده و زبان رایج که در آن هر مهارت برجسته تر نوشته شده تا کارفرما یا مصاحبه نماینده واضح تر آن را مشاهده کند، می تواند تجربه های مرتبط شما را بهتر نشان دهد. چنین رزومه ای می تواند آنالیز های ATS را هم با پیروزیت پشت سر بگذارد.

داشتن یک حرفه در حوزه تکنولوژی با مهارت های قابل انتقال ساده تر خواهد بود

کارفرمایان در پی افرادی هستند که به خوبی با فرهنگ سازمانی آن ها سازگاری داشته باشند، بنابراین در پی مهارت های قابل انتقال هستند تا از آن ها به عنوان معیاری برای تشخیص متقاضیان مناسب و دارای ظرفیت های مورد نظر استفاده نمایند. در نهایت، آنچه اهمیت دارد این است که شما چطور می توانید مهارت های قابل انتقال خود را به موقعیت نو بیاورید.

مهم نیست شما از چه صنعت یا پیشینه ای می آیید. هنگامی که بحث تجربه های حرفه ای در میان است، کارفرما در پی کارمندان سخت کوشی است که بتوانند کارهای مختلفی انجام دهند و به اصطلاح توانایی مولتی تسکینگ داشته باشند و در دشواری ها خونسردی خود را حفظ نمایند. فارع از این که متقاضی چه موقعیتی هستید، داشتن مهارت های قابل انتقال مزیتی است که شما را یک سروگردن بالاتر می برد.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1457

به "مهارت های قابل انتقال چه مهارت هایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های قابل انتقال چه مهارت هایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید