میانگین ضریب اشغال هتل های کشور به زیر پنج درصد رسیده است

به گزارش مجله پزشکی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، میانگین ضریب اشغال هتل های کشور به زیر پنج درصد رسیده است.

میانگین ضریب اشغال هتل های کشور به زیر پنج درصد رسیده است

تعطیلی عظیم هتل های ایران

جمشید حمزه زاده در ملاقات با وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی که جمعی از نمایندگان تشکل های هتلداری از سراسر کشور حضور داشتند، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز 1400 براساس آماری که گرفتیم میانگین ضریب اشغال هتل ها 25 درصد بود. مسافرت هایی که در نوروز انجام شد، توریستی نبود. توریست تعریف دارد، یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. در حالیکه مردم بیشتر به ملاقات اقوام و بستگان رفتند و این به توریستی ربطی نداشته است.

او سپس به معضلاتی که با وجود این تعطیلی گریبان هتل ها را گرفته است، اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از مسائل ما، افزایش 39 درصد حقوق کارکنان است. با توجه به اینکه عایدی هتل ها و مراکز توریستی به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادها این است تا سرانجام کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند، چون اگر شرایط موجود ادامه پیدا کند مجبور می شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.

حمزه زاده از وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی درخواست کرد کارکنان هتل ها با توجه به شرایط و مخاطرات شغلی که دارند، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار گیرند.

رئیس جامعه هتلداران بعلاوه از ناکارآمدی بسته های حمایتی دولت گفت و اضافه کرد: متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماههای اسفند 99 و فروردین و اردیبهشت 1400 برای دریافت مفاصا حساب مجبور شدیم 10 درصد جریمه پرداخت کنیم، در صورتیکه مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این گونه نبود. در خصوص بیمه هم همینطور و حدود دو درصد جریمه پرداخت کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در پاسخ به مسائل و خساراتی که هتل ها درحال تحمل آن هستند، گفت: فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما هم با توجه به شرایط مالی دولت و بودجه ای کشور تمام کوشش خود را کردیم تا در کمیسیون های مختلف و صحن دولت هر کاری که می گردد انجام دهیم و انصافا هم انجام دادیم.

مونسان با اشاره به محدودیت های مشخص شده در دوران کرونا اظهار کرد: موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام کوشش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کنیم. از هتل ها همچنان می خواهیم مشارکت عمده داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1142

به "میانگین ضریب اشغال هتل های کشور به زیر پنج درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین ضریب اشغال هتل های کشور به زیر پنج درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید