نخستین بادبان خورشیدی تأیید شد

به گزارش مجله پزشکی، بادبان خورشیدی SIASAIL-I که توسط یک موسسه اتوماسیون تحت آموزشگاه علوم چین ساخته شده، بسیاری از فناوری های کلیدی در مدار را تأیید نموده است.

نخستین بادبان خورشیدی تأیید شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، بادبان خورشیدی SIASAIL-I که توسط یک موسسه اتوماسیون تحت آموزشگاه علوم چین ساخته شده، بسیاری از فناوری های کلیدی در مدار را تأیید نموده است.

بادبان خورشیدی یک سفینه فضایی است که از فشار نور منعکس شده خورشید بر روی غشاء استفاده می گردد. این ماده در حین پیمایش از سوخت شیمیایی اضافی و محیط کار استفاده نمی کند و دارای ویژگی های جرم کوچک، نسبت بزرگ جمع آوری انبساط، هزینه کم، مصرف انرژی پایین و برد دور است.

بادبان خورشیدی به احتمال بسیار زیاد به خارج از منظومه شمسی می رسد و می تواند در بسیاری از زمینه ها از جمله ردیابی سیارک ها، نظارت بر طوفان های ژئومغناطیسی، اکتشاف قطبی خورشیدی و حذف بقایای فضایی کاربرد داشته باشد.

پس از ورود سکوی ماهواره ای به مدار، بادبان خورشیدی با استقرار دو مرحله ای، تأیید فنی را انجام می دهد.

لیو جینگگو، معاون دفتر تحقیقات فناوری اتوماسیون فضایی SIA، گفت: در مرحله اول، مکانیزم برش حرارتی و مکانیسم رهاسازی غیرفعال به تصویب رسیده و بدنه بادبان خورشیدی از سکوی ماهواره بیرون رانده می گردد و بیش از 90 درجه است.

معاون دفتر تحقیقات فناوری اتوماسیون فضایی گفت: مرحله دوم ساخت دکل ها و به تدریج پخش بادبان است که در حدود 0.6 متر مربع است.

با توجه به داده ها و تصاویر برگشتی از ماهواره، آزمایش فناوری کلیدی بادبان خورشیدی SIASAIL-I در حال پیشرفت است که نشان دهنده موفقیت ماموریت تأیید بادبان خورشیدی است.

علاوه بر این، محققان مطالعات دیگری را نیز در خصوص عمر مکانیسم، خصوصیات مواد و ارتفاع مداری انجام خواهند داد تا توانایی گردش بادگیر خورشیدی را آنالیز نموده و کاربرد بالقوه آن را در کاهش آوارهای فضایی آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 64

به "نخستین بادبان خورشیدی تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بادبان خورشیدی تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید