هم دریا هم جنگل

به گزارش مجله پزشکی، هوا که گرم می گردد، آب تنی پر طرفدارترین سرگرمی می گردد و ساحل دریای خزر در شمال ایران در دسترس ترین انتخاب. حالا اگر در کنار این دریای تابستانی بتوان سبزی جنگل را هم

هم دریا هم جنگل

نویسنده: فرشته سپهر

با سفر به سی سنگان، دریا و جنگل را با هم تجربه کنید

هوا که گرم می گردد، آب تنی پر طرفدارترین سرگرمی می گردد و ساحل دریای خزر در شمال ایران در دسترس ترین انتخاب. حالا اگر در کنار این دریای تابستانی بتوان سبزی جنگل را هم تجربه کرد که دیگر برترین انتخاب است. اگر می خواهید چنین تجربه بی نظیری را داشته باشید، این بار سفر به سی سنگان در 25 کیلومتری جاده نوشهر به نور را تجربه کنید، جنگلی همراه با درختان سر به فلک کشیده که هم جواریش با دریا، آن را به یکی از پارک های جنگلی شاخص کشور تبدیل نموده است. با چنین انتخابی می توانید هم خنکای دریا را تجربه کنید و هم جنگل سبز را که امکانات مناسبی هم برای اقامت دارد. وقتی در کنار موج های خروشان ساحل بایستید، جاده جنگلی با درختان سر به فلک کشیده، پیش چشمتان است و زمانی که در جنگل هستید، موج های خروشان ساحل دریای خزر.

کجا بمانیم؟

یک شب در آلاچیق

برای اقامت می توانید چادر بزنید یا در آلاچیق های چوبی جنگلی با پرداخت 7 هزار تومان بمانید. سوئیت های ساحلی هم یکی از گزینه هاست که قیمتشان از 30 هزار تومان به بالاست. در غیر اینصورت می توانید در عرض 30 دقیقه به نور، نوشهر یا روستاهای اطراف بروید و با پرداخت 50 هزار تومان به بالا ویلا کرایه کنید.

چطور برسیم؟

از نوشهر آغاز کنید

برای رسیدن به پارک جنگلی سی سنگان، هرجای ایران که هستید، خود را به نوشهر برسانید.

خودروی شخصی:

اگر از جاده چالوس می آیید، بعد از چالوس و نوشهر به سمت نور برانید. در 25 کیلومتری جاده نوشهر به نور، تابلوهای کنار جاده، ورود به منطقه سی سنگان را خبر می دهند. سمت چپ، دریا و سمت راست جنگل است، مقصد همین جاست.

وسیله نقلیه عمومی:

اگر از تهران می آیید، اتوبوس های پایانه مسافربری تهران-شمال هر روز از تهران راهی می شوند با پرداخت حدود 8 هزار تومان، سوار اتوبوس هایی شوید که از جاده چالوس به شمال می فرایند. بعد از اینکه چالوس و نوشهر را رد کردید، نرسیده به نور، بین راه سی سنگان پیاده شوید.

چطور بگردیم؟

ورزش، بازی، خوراکی

سی سنگان علاوه برداشتن منظره ها طبیعی، یک مکان دنج برای سرگرمی و استراحت با امکانات سرگرمیی کامل است.

استراحت همراه با سرگرمی که باشد، هم جسم و هم روح آدم جلا می یابد. پس یادتان باشد در این سفر از امکانات سرگرمیی غافل نشوید.

-شنا:

مهمترین سرگرمی سی سنگان، شنا در ساحلش است. در اینجا می توانید با حضور ناجیان غریق محلی در آرامش شنا کنید. خانم ها هم می توانند برای شنا به پلاژ بانوان بفرایند. اگر هوس کردید، کمی در کنار امواج دریا تنها بنشینید و با خودتان خلوت کنید، نگران بچه ها نباشید، می توانید آنها را به استخر بچه ها برای سرگرمی و بازی بفرستید.

- جت اسکی و بنانا:

در ساحل سی سنگان با پرداخت 75 هزار تومان، نیم ساعت می توانید جت اسکی کرایه کنید. بعلاوه با پرداخت 20 هزار تومان می توانید با قایق 6 نفره دوری در دریا بزنید. اما اگر هوس کردید، چند باری در آب پرت شوید سوار قایق های بادی بنانا شوید که شبیه موز است و قایق موتوری کشیده می شوند. هریک ربع بنانا سواری برای هر نفر 25 هزار تومان آب می خورد.

-دوچرخه سواری یا اسب سواری:

می توانید لذت دوچرخه سواری را در ساحل و جنگل تجربه کنید. بعلاوه با پرداخت 2 تا 3 هزار تومان می توانید حدود یک ربع در ساحل اسب سواری کنید؛ البته نرخ سواری متغیر است. برای کرایه هر ساعت دوچرخه باید 5 هزار تومان بپردازید. در ساحل موتور چهار چرخ هم هست که با پرداخت 20 هزار تومان می توانید یک ربع در پیست ساحلی از سواری با آنها لذت ببرید.

- قطار جنگلی:

اگر در پی سرگرمی آرام تری هستید، سراغ قطارهایی بروید که با پرداخت یک هزار و 500 تومان در جاده جنگلی مسافران را می گردانند.

- باقالی و آش دوغ:

محلی های روستاهای اطراف، به خصوص در ایام تعطیلات و آخر هفته ها در کنار ساحل با غذاهای محلی از مسافران پذیرایی می نمایند. با پرداخت 1000 تومان می توانید یک کاسه آش دوغ محلی با یک کاسه باقالی محلی بگیرید.

منبع: نشریه سرزمین من، ش 14.

منبع: راسخون
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1299

به "هم دریا هم جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم دریا هم جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید