هوندا سیویک در مقابل هیوندای النترا

به گزارش مجله پزشکی، هوندا سیویک 2022 با فناوری بهتر در دو سبک بدنه سدان و هاچ بک ارائه خواهد شد.

هوندا سیویک در مقابل هیوندای النترا

هوندا سیویک: سیویک برای سال 2022 کاملاً تازه است، با بدنه ای بازطراحی شده و فضای داخلی به روز شده؛ سیویک 2022 مانند آخرین نسل، در دو سبک بدنه سدان و هاچ بک عرضه خواهد شد.

تریم مجهز EX در مدل سدان دارای ویژگی های زیادی است و همین موضوع باعث شده قیمت خودرو نسبت به سایر نسخه ها بیشتر باشد؛ این ویژگی ها عبارتند از نظارت بر نقاط کور، سانروف برقی، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه ای، آینه های بیرونی گرم شونده و جایگاه های جلو با گرم کن؛ بعلاوه به صورت استاندارد با موتور چهار سیلندر 180 اسب بخاری توربوشارژر قدرتمندتر عرضه می گردد.

هوندا در طراحی این خودرو تصمیم گرفته امکاناتی به روزی قرار دهد و علاوه بر این گزینه های پیشرانه را نیز به روز کند.

مدل های پایه به صورت استاندارد با موتور چهار سیلندر 2 لیتری 158 اسب بخاری عرضه می شوند، در حالی که موتور ارتقاء یافته همچنان یک توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر است که اکنون 180 اسب بخار قدرت دارد.

سیویک تازه تنها با خودروی دیفرانسیل جلو ارائه می گردد؛ گیربکس دستی ارائه شده در سدان سیویک نسل قبلی برای سال 2022 کاهش یافته است و یک گیربکس (CVT) را ارائه می دهد. یک گیربکس دستی شش سرعته هنوز در مدل هاچ بک موجود است.

در راستا آزمایشی سدان توربوشارژ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 7.5 ثانیه احتیاج داشت که کمی نمایدتر از آخرین نسل سیویک است.

هاچ بک Sport Touring دستی که مورد آزمایش قرار گرفته است در سرعت 7.3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسید. سیویک 2022 به صورت استاندارد با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی اطلاعات تفریح عرضه می گردد، اما یک واحد 9 اینچی بزرگتر و یک صفحه نمایش دیجیتال 10.2 اینچی اختیاری نیز در دسترس است.

اپل کارپلی و اتواندروید هر دو استاندارد هستند و بعلاوه در صورت جفت شدن با صفحه نمایش بزرگتر، اتصال بی سیم را ارائه می دهند.

طراحی در داخل این خودرو ساده به نظر می رسد؛ تمام امکانات ساده و به روز است و کنسول وسط نسبت به مدل قبلی شلوغ تر به نظر می رسد و دارای یک مکانی در جلوی اهرم تعویض دنده برای نگهداری گوشی های هوشمند، کلید ها و سایر وسایل مورد احتیاج سرنشینان است.

هیوندای النترا : هیوندای النترا 2022 یک خودروی جمع و جور جادار و کاربردی است؛ کابین آن همچون قبل چندین ویژگی سطح بالا به خصوص در تریم های سطح بالا را ارائه می دهد.

موتور سطح پایه یک چهار سیلندر 147 اسب بخاری است که به گیربکس (CVT) متصل می گردد، اما هر دو پیشرانه هیبریدی و چهار سیلندر توربوشارژ 201 اسب بخار اختیاری هستند. النترا با خودرو های دیگری مانند هوندا سیویک، نیسان سنترا و تویوتا کرولا رقابت می نماید.

پیشرانه غیرهیبریدی استاندارد یک موتور چهار سیلندر 147 اسب بخاری با دیفرانسیل جلو و CVT است؛ مدل هیبریدی از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می برد که از یک موتور الکتریکی برای فراوری 139 اسب بخار استفاده می نماید. تعویض دنده در نسخه هیبریدی به وسیله یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام می گردد.

هیچ کدام از این گزینه ها شتاب هیجان انگیزی ارائه نمی دهند، اما در تست رانندگی مدل غیرهیبریدی کیفیت سواری خوب و قدرت کافی را ارائه می دهد.

النترا نسخه N، از یک توربوشارژ 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می برد و به گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می گردد.

کابین النترا مانند نمای بیرونی به روز است؛ یک صفحه نمایش دیجیتال 10.3 اینچی اختیاری با صفحه نمایش لمسی اطلاعات تفریح 10.3 اینچی در داخل وجود دارد؛ تازهترین رابط اطلاعات تفریح هیوندای در اینجا نیز وجود دارد؛ اپل کارپلی و اتو اندروید دو استاندارد هستند، همانطور که اتصال Wi-Fi نیز وجود دارد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1461

به "هوندا سیویک در مقابل هیوندای النترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا سیویک در مقابل هیوندای النترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید