کشاورز کارت؛ یاری رسان خرده مالکها

به گزارش مجله پزشکی، معاون توسعه تعاونی ها و تشکل ها سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن اشاره به اینکه کشاورز کارتدر فصولی که مخارج کشاورزان زیاد است یاری رسان خواهد بود، به اهمیت کشاورزی قراردادی و برطرف مسائل کشاورزان با اجرایی شدن آن اشاره نمود.

کشاورز کارت؛ یاری رسان خرده مالکها

محمدرضا شاه پسند در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در پی تفاهم نامه ای میان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی قرار است به کشاورزان برای خرید نهاده های مورد احتیاج کشاورز کارت ارائه گردد، اظهار کرد: این کارت به کسانی که اطلاعاتشان در سامانه های مرتبط ثبت شده باشد تعلق می گیرد و به ازای هرهکتاری که زیر کشت ببرند 2میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه کشاورز کارت اقدام مناسبی برای حمایت از کشاورزان خرده مالک است، گفت: در فصولی که مخارج کشاورزان زیاد است این کارت می تواند به کشاورزان خصوصا خرده مالک ها که بنیه اقتصادی قوی ندارند، یاری کند. اگرچه اعتقاد داریم که بایستی بر اعتبار درنظر گرفته شده تجدید نظر صورت گیرد.

معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت کشاورزی قراردادی و افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره نمود و گفت: اگر دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را افزایش دهد تا کشاورزان محصولاتشان را بهتر بفروشند بسیاری از مسائل کشاورزان حل خواهد شد. از طرفی حرکت به سمت کشاورزی قراردادی هم می تواند بسیاری از مسائل این بخش را رفع کند.

وی درادامه تشریح کرد: البته کشاورزی قراردادی نیز منوط به این است که طرفین مفهوم آن را به درستی درک نمایند. در کشاورزی قراردادی باید معین گردد محصولات با چه کیفیت و قیمتی قرار است فروخته گردد و در ازای آن چه خدماتی دریافت خواهد شد.

شاه پسند با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزی قراردادی به صورت محدود و در بعضی محصولات در حال اجرا است، گفت: به وسیله اتحادیه پیگیر اجرا شدن طرح کشاورزی قراردادی به صورت گسترده هستیم و وزارت جهاد کشاورزی نیز با عزم جدی به دنبال آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 744

به "کشاورز کارت؛ یاری رسان خرده مالکها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورز کارت؛ یاری رسان خرده مالکها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید