کلاه برداری به سبک حذف آگهی از سایت دیوار

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: پس از گذشت چند روز از درج آگهی در سایت دیوار، پیامکی همراه با لینک جعلی مبنی بر انقضای مهلت آگهی برای کاربر ارسال و درخواست می گردد. برای تمدید آگهی و جلوگیری از حذف آن مبلغی را به وسیله لینک ارسال شده واریز نمایند که این دام کلاه برداران سایبری است.

کلاه برداری به سبک حذف آگهی از سایت دیوار

سرهنگ محمدعلی جمعه لو در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با کلاه برداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار، اظهار کرد: ارسال لینک های جعلی به وسیله پیامک ترفندی برای کلاه برداری از شهروندان است؛ بنابراین کاربران به یاد داشته باشند درج و تمدید آگهی در سایت های درج آگهی رایگان، بدون پرداخت هرگونه هزینه است مگر اینکه بخواهند آگهی آن ها به صورت ویژه نمایش داده گردد.

وی اضافه نمود: متاسفانه ناآشنایی کاربران در مورد درج رایگان آگهی باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء استفاده نموده و با ترفندهای مختلف از جمله پرداخت هزینه درج یا تمدید آگهی اطلاعات بانکی کاربران را با راهنمایی آن ها به درگاه های فیشینگ سرقت نمایند.

این مسئول در رابطه نحوه کلاه برداری به وسیله حذف آگهی در سایت دیوار، توضیح داد: در این ترفند کلاه برداری، پس از درج آگهی توسط کاربر و گذشت چند روز از درج آن، پیامکی تحت عنوان انقضای مهلت آگهی و جلوگیری و از پاک شدن آگهی به کاربر ارسال و درخواست می گردد برای تمدید آگهی مبلغی را به وسیله لینک درگاه بانکی ارسال شده واریز نمایند.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه درگاه های جعلی به صورتی طراحی شده اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می نمایند، گفت: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را به وسیله 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی در میان بگذارند.

جمعه لو با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز فریب پیامک های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک های ارسالی شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه های اجتماعی خودداری نمایند، گفت: شهروندان همه مراحل درج آگهی و پرداخت های مشخص شده را صرفاً به وسیله درگاه های بانکی داخل اپلیکیشن ها، سایت های درج آگهی به صورت رایگان انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1000

به "کلاه برداری به سبک حذف آگهی از سایت دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه برداری به سبک حذف آگهی از سایت دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید