سفرمارکت از ایوا نخستین دستیار هوش مصنوعی سفر رونمایی کرد

به گزارش مجله پزشکی، نشست خبری رونمایی از ایوا محصول هوش مصنوعی سفرمارکت برگزار گردید و این دستیار هوشمند برای اولین بار مورد آزمایش نهاده شد. ایوا این امکان را به گردشگران می دهد در بستر سفرمارکت با استفاده از صدا و متن، تقاضاهای خود را برای درخواست بلیت هواپیما و برنامه سفر طرح مطرح و پاسخ ها را تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال نمایند.

سفرمارکت از ایوا نخستین دستیار هوش مصنوعی سفر رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مهدی نجفی بنیانگذار سفرمارکت با اشاره به سابقه طولانی این شرکت در بازار توریستی ایران گفت: مجموعه ایرسا نخستین شرکت پیشرو در حوزه خدمات الکترونیک سفر بود،در واقع نقش ما در آنچه شما در زیرساخت الکترونیک سفر و توریستی از سال 1390 در کشور می بینید، غیر قابل انکار است. بعد از رونمایی و فعالیت پیروز پلتفورم سفرمارکت، در کوششیم تا استانداردهای تازه را معین کنیم کاری که یک بار پیشتر در بازار توریستی ایران انجام دادیم. ایوا آمده تا استانداردهای تازهی در بازار سفر و توریستی ایران مبتنی بر هوش مصنوعی و بر لبه فناوری ارائه کند.

بازار 300 همتی توریستی ایران

مدیرعامل سفرمارکت با تشریح آخرین شرایط بازار توریستی ایران گفت: طبق تحقیقات انجام شده بازار مالی سفر بیش از 35 میلیون مسافری دارد. منظور ما از توریست کسانی هستند که بیش از یک شب برای اقامتگاهشان هزینه می نمایند، در حال حاضر بیش از 3هزار آژانس مسافرتی و 60 هزار هتل و اقامتگاه داریم که گردش مالی این بازار را به بیش از 300هزار همت می رساند.

وی با اشاره به شرایط مالی که شاهد کوچک شدن اقتصاد و افت قدرت خرید هستیم اضافه کرد: امروز صرفه جویی در هزینه و زمان چیزی است که مشتری و توریست به آن احتیاج دارند و تا به امروز در بازار کسی نتوانسته به آن پاسخ دهد. ایوا می تواند به راحتی و در چندثانیه پیشنهاد خرید بلیت در برترین روز و در برترین ساعت ممکن را به مخاطب ارائه دهد، قیمت ها را مقایسه کند و ضعیت آب و هوا را هم اعلام کند. این برنامه بعلاوه به توریست، برنامه بازدید و سرگرمی برای گشت و گذار را هم ارائه می دهد، مسافر می تواند نام مکان مورد نظر را بپرسد و ایوا نام شهر و برنامه را به او پیشنهاد دهد.

نجفی با با بیان ویژگی های دستیار هوشمند سفرمارکت گفت: باید به این اشاره کنم که ایوا تنها یک چت باکس نیست و شما می توانید با آن تعامل صوتی و نوشتاری داشته باشید و نکته بعد اینکه چند زبانه است یعنی به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی مسلط است.

ایوا یک محصول پیشرو و نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی است

مدیرعامل سفرمارکت درباره مزیت رقابتی ایوا گفت: مزیت رقابتی که ایوا دارد این است که پیشرو است، کاری که 12 سال پیش آغاز کردیم خیلی نوآورانه بود و در حال حاضر هم جزو اولین کسانی به شمار می آییم که در کشور از هوش مصنوعی استفاده نموده ایم، سیاست ما نمایش نیست و می خواهیم محصولی که واقعا به درد جامعه می خورد ارایه کنیم.

وی با اشاره به معمول بودن خطاهای احتمالی در هوش مصنوعی گفت: ما در کوشش هستیم تا در حد امکان جلوی خطاهای احتمالی آن را بگیریم تا مشتری بتواند به این برنامه اعتماد کند، این اعتماد به هوش مصنوعی به مرور زمان ساخته می گردد درست اتفاقی که در روابط دو طرفه آدم ها رخ می دهد.

دستیار سفر هوشمند سفرمارکتمبتنی بر مدل بازارگاه است

مدیرعامل سفرمارکت اضافه کرد: مزیت بعدی ایوا بازارگاه بودن (Marketplace) بودن است. من به عنوان یه شرکت هواپیمایی اگر بخواهم فقط محصول خودم را به مخاطب ارائه دهم کسی چندان از آن استقبال نمی نماید اما ما اینجا برترین و جامع ترین نتایج را به مشتری ارائه می دهیم؛ امکان مقایسه را به مخاطب می دهیم و برترین آن را انتخاب می کنیم، آدم ها اساسا مقایسه را دوست دارند و این امکان مقایسه شفافیت را در بر دارد و این قابلیت در ایوا به آسانی در دسترس کاربران واقع شده است.

توسعه ایوا از مسیر خلق محصولات بیشتر

نجفی با اشاره به برنامه های تکمیلی ایوا گفت: به مرور زمان هتل و اقامتگاه را هم اضافه می کنیم. همین الان امکان اینکه همه محصولات یک جا در اختیار مشتری قرار بگیرد وجود دارد، اما ترجیح می دهیم گام به گام جلو برویم و به همین دلیل مشتاقیم برترین آن را به مردم ارائه دهیم و چون این برنامه، اولین تجربه عملیاتی و کاربردی در زمینه هوش مصنوعی کشور است قطعا مشتاقان تکنولوژی دوست دارند که از آن استفاده نمایند.

او درباره منظره ایوا گفت: منظره ما برای 3تا 5 سال آینده این است به جای تمرکز روی فیچرهای زیاد به خلق محصول برای مردم تمرکز کنیم، یعنی همان چیزهایی که دارد را پرورش دهد.

در این نشست خبرنگاران سوال هایی از ایوا درباره خرید بلیت در تاریخ تعیین و در مسیر داخلی و خارجی، مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن، برنامه توریستی برای یک مقصد را پرسیدند و هوش مصنوعی سفرمارکت به صورت صوتی به آن ها پاسخ داد.

بر اساس برنامه اعلام شده، استفاده از ایوا با پیش ثبت نام در اپلیکیشن سفرمارکت و با اولویت مشتریان و فعالان رسانه ای میسر خواهد بود.

جذابیت ایوا

مدیرعامل سفرمارکت در پاسخ به این که جذابیت نهایی ایوا چیست؟ گفت: آدم ها دانش را دوست دارند و این اتفاقی است که درباره این دستیار هوشمند رخ می دهد و از طرفی هم قابل اعتماد هم هست و در راستای خواسته شما کار می نماید. الان مسیری که متصور هستیم این است که در پنج سال آینده برنامه های هوشمند افزایش پیدا می نمایند یعنی بعد از ده سال شما یک دستیار دارید که واقعا با او صحبت می کنید و تمام کارهای شما را انجام می دهد، اگر اینترنت اشیا به این خدمات وصل گردد به او می گویید زمانی که شیر تمام شد، آن را بخر و او این کار را انجام می دهد.

او درباره این که آیا ایوا به عنوان هوش مصنوعی قابلیت یادگیری و شخصی سازی دارد؟ گفت: در حال حاضر حجم زیادی از اطلاعات را بر اساس پردازش انجام شده به شما ارائه می دهد و نسبت به نسخه اولیه پیشرفت بسیاری داشته است. این شخصی سازی، وظیفه هوش مصنوعی است اما در حال حاضر این هوش مصنوعی در حال جمع آوری اطلاعات از کاربران است و قطعا مسیری است که فکر می کنم در دو سال آینده میسر خواهد شد و کاربران و احتیاجهایشان را خواهد شناخت. فکر می کنم از چندین ماه گذشته که روی این پروژه کار می کنیم، فضا بسیار عوض شده است، اما امکاناتی که در اختیار ما قرار می گیرد با چیزی که در جامعه جهانی به روز رسانی می گردد تفاوت دارد، اما با شرایط موجود و امکاناتی که داریم محصولی مثل ایوا می تواند این کار را انجام دهد.

مهدی نجفی مدیرعامل سفرمارکت در پاسخ به این که آیا این سرویس را به دیگر شرکت ها هم ارائه می دهید؟ تاکید نمود: هدف من این است که دست کم این خدمات در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد اما چیزی که وجود دارد این است که زیرساخت های لازم را نداریم. سفرمارکت در گام اول تمام هزینه را به صورت شخصی انجام می دهد و نکته دوم این است که فشار مالی به صورت روز افزون در حال افزایش است.این دو عامل یعنی محدودیت منابع مالی و تکنولوژی به ما فشار می آورد و ما محدود می نماید، اما به هر حال دوست داریم که پروژه هوش مصنوعی را در حوزه های دیگر هم توسعه دهیم، از جمله در حوزه خدمات مالی.

توریستی در ایران یکی از بازارهایی است که گردش مالی بالایی دارد. بنابر آنالیز های انجام شده در بازار ایران 35 میلیون مسافر وجود دارد که سفر می نمایند و برای اقامتشان هزینه پرداخت می نمایند. بیش از 3 هزار آژانس مسافرتی در این حوزه فعال هستند و بیش از 60 هزار اقامتگاه در این حوزه در سراسر کشور خدمات ارائه می نمایند. ارزش این بازار بیش از 300 هزار همت است.

محصول تازه سفر مارکت به نام ایوا یک نرم افزار هوش مصنوعی با قابلیت ارائه برترین انتخاب برای کاربران است. ایوا می تواند تعامل صوتی و نوشتاری داشته باشد و بر روی چهار زبان آن کار شده است و تمام اطلاعات بازار را در اختیار دارد. در حال حاضر مشاور کاربران است و مانند یک یاری خلبان عمل می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1713

به "سفرمارکت از ایوا نخستین دستیار هوش مصنوعی سفر رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرمارکت از ایوا نخستین دستیار هوش مصنوعی سفر رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید