ویزای سوئد را با چه مدارکی و با چه شرایطی دریافت کنیم

به گزارش مجله پزشکی، کشور سوئد، یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی بوده که در بخش شمالی قاره اروپا واقع شده است. بخش گسترده ای از این کشور، دارای پوشش جنگلی بوده و کوه ها، دریاچه ها و رودخانه ها بخش دیگری از آن را تشکیل داده اند. بعلاوه به علت قرار گرفتن سوئد در کنار دریای بالتیک و خلیج بوتنی، تصاویر و منظره ها بسیار دیدنی در این کشور دیده می شوند. این چشم اندازهای طبیعی زیبا باعث شده تا گردشگردان بسیاری سوئد را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده و برای سفر به آن برنامه ریزی کنند. برای اینکه بتوانید به سوئد سفر کنید، ابتدا باید مراحل اخذ ویزای سوئد را طی کنید. برای دریافت ویزا، مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای سوئد مورد احتیاج هستند که در پست شرایط دریافت ویزای کشور سوئد به آن ها اشاره می کنیم. بعلاوه به معرفی سفارت سوئد در ایران پرداخته و آدرس و ساعات کاری آن را در اختیارتان قرار می دهیم. پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید، ادامه مطلب شرایط دریافت ویزای کشور سوئد را دنبال نمائید.

ویزای سوئد را با چه مدارکی و با چه شرایطی دریافت کنیم

دریافت ویزای سوئد

سوئد، چهارمین کشور بزرگ اروپاست که با نام رسمی پادشاهی سوئد شناخته می شود. این کشور با سه کشور دانمارک، کشور فنلاند و کشور نروژ همسایه می باشد. شهر استکهلم، بزرگترین شهر سوئد و مرکز این کشور بوده و زبان اصلی مردم آن نیز سوئدی می باشد. برای اینکه بتوانید به کشور سوئد سفر کنید، باید ویزای این کشور را دریافت نمایید. اولین مرحله در مراحل اخذ ویزای سوئد، دریافت فرم درخواست و پر کردن آن در بین شرایط دریافت ویزای کشور سوئد است. پر کردن فرم به صورت آنلاین بوده و به همراه آن هزینه سفارت نیز دریافت می شود. پس از تکمیل فرم و امضای آن به وسیله فرد متقاضی، باید یک وقت از سفارت سوئد گرفته و فرم را به همراه سایر مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای سوئد تحویل دهید تا آنالیز برای صدور ویزا شروع شود. گرفتن وقت از سفارت از اول آگوست 2016 میلادی به صورت آنلاین و به وسیله لینک زیر امکان پذیر است:

گرفتن وقت سفارت سوئد

قبل از گرفتن وقت به تقویم سفارت سوئد مراجعه نموده و از وقت های خالی آگاه شوید. برای این کار به لینک زیر مراجعه نمایید:

تقویم سفارت سوئد

دقت داشته باشید که وقت برای هر متقاضی باید به صورت جداگانه گرفته شود. وقتی که تعیین می کنید، به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. اگر نتوانستید در موعد مقرر به سفارت مراجعه نمایید، باید از ابتدا درخواست خود را ثبت نموده و دوباره وقت سفارت بگیرید. در روز مقرر فرم درخواست پر شده را در بین مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای سوئد چاپ نموده و با امضا به همراه خود داشته باشید.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا

برای دریافت ویزای کشور سوئد باید مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای سوئد را به طور کامل آماده نموده و به سفارت تحویل دهید. دقت داشته باشید در صورتی مدارک دریافت ویزای سوئد مورد آنالیز قرار می گیرد که شرایط زیر محقق شده باشد:

1-مقصد اصلی سفر شما کشور سوئد باشد.

2-برنامه ریزی برای سفر باید 3 ماه بعد از روز مراجعه به سفارت و تحویل مدارک سفر شروع شود.

3-مدارک زیر برای آنالیز به سفارت تحویل داده شود:

  • فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزا یا فرم شماره 119031 (فرم درخواست ویزای شنگن) را به صورت آنلاین دریافت نموده و پس از چاپ با دقت پر کنید. فرم پر شده باید به امضای متقاضی رسیده و به همراه سایر مدارک تحویل داده شود. اگر فرد متقاضی زیر سن قانونی است (زیر 18 سال) فرم او باید به وسیله قیم قانونی او امضا شود.
  • گذرنامه: گذرنامه متقاضی باید حداقل تا 3 ماه بعد از خروج از حوزه شنگن اعتبار داشته باشد و دارای دو صفحه خالی باشد. بعلاوه گذرنامه باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد.
  • عکس: یک قطعه عکس رنگی با ابعاد 4.5x3.5 و تمام رخ که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
  • رسید بانکی: اگر پول سفارت را به صورت آنلاین پرداخت نشده باشد، رسید بانکی پرداخت باید ارائه شود.

اثر انگشت: در سفارت نیز از فرد متقاضی اثر انگشت و عکس گرفته شده و اطلاعات بیومتریک وی ثبت می شود.

4-موارد عنوان شده در بالا باید تائید شود تا درخواست ویزای شما مورد آنالیز قرار گیرد. در غیر این صورت مدارک و پول واریزی به شما برگردانده خواهند شد.

5-علاوه بر مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای سوئد که در بالا عنوان شد، موارد دیگری نیز باید آماده و به سفارت تحویل داده شود. مدارک درخواست شده نشان دهنده هدف شما از سفر به سوئد و استطاعت مالی برای تامین هزینه های سفر می باشد. بعلاوه مدارکی ضروری است تا نشان دهد شما در سوئد دارای محلی برای اقامت هستید و قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزای خود نیز کشورهای شنگن را ترک می کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • -متقاضی باید مدارکی را ارائه کند که قصد او از سفر به سوئد را نشان می دهد. هدف از سفر می تواند تجاری، تفریحی، شرکت در برنامه های ورزشی یا فرهنگی، ماموریت های رسمی یا ملاقات اقوام و دوستان باشد.
  • -متقاضی باید بتواند ثابت کند که در کشور سوئد مکانی برای اقامت دارد. این مدرک می تواند رزرو هتل، تایید اسکان به وسیله میزبان یا ارگان اعزام نماینده باشد. بعلاوه فرد باید ثابت کند که استطاعت مالی دارد و می تواند هزینه های سفر خود به سوئد را بپردازد. هزینه اقامت در سوئد به ازای هر روز 450 کرون یا کمتر می باشد. متقاضی باید از قبل هزینه های سفر خود را پرداخت نموده یا در منزل دوستان و آشنایان خود اقامت داشته باشد. در هر حال باید ثابت کند که از پس هزینه های سفر بر می آید. برای اثبات این گزینه در بین مراحل اخذ ویزای سوئد ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است:
    • * هزینه های سفر متقاضی باید به وسیله خود او، میزبان یا سازمان اعزام نماینده پرداخت شده باشد.

      * گواهی تمکن مالی از طرف یکی از بانک های ایران ارائه شود. این گواهی شامل گردش حساب 3 ماه گذشته می باشد.

      * مدارکی که استطاعت مالی فرد برای تامین هزینه های سفر به سوئد را تایید نماید. این مدارک می تواند کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی باشد.

    • * اگر میزبان هزینه های سفر فرد متقاضی را تامین می نماید، استطاعت مالی میزبان باید از طرف سفارت تائید شود.
  • -بیمه نامه مسافرتی از دیگر مدارکی است که باید حتما برای سفر به سوئد تهیه شود. این بیمه نامه شامل تمام هزینه های پزشکی در کشور سوئد، هزینه های درمانی در بیمارستان، شرایط اورژانسی، انتقال بیمار به کشور مبدا و انتقال در صورت فوت بیمار می باشد.
  • -متقاضی باید بتواند ثابت کند که قبل از تمام شدن مدت اعتبار ویزای شنگن سوئد را ترک خواهد نمود. برای این کار می توان بلیط هواپیما یا رزرو آن را ارائه نماید. بعلاوه می تواند مدرکی دال بر ثبات اجتماعی یا مالی خود را ارائه دهد.

-فرد متقاضی باید شناسنامه، گواهی تمکن مالی در سه ماه گذشته و سند ملکی خود را ارائه دهد.

-افراد شاغل، علاوه بر مدارک عنوان شده باید مدارک زیر را به همراه خود داشته باشند:

  • * حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی برای مقامات رسمی
  • * ارائه حکم کارگزینی یا قرارداد کار به همراه فیش های حقوقی سه ماه قبل برای کارمندان الزامی است. متقاضی کارمند باید دفترچه تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا معادل آن ها را ارائه دهد. اگر چنین دفترچه ای در بین شرایط دریافت ویزای کشور سوئد موجود نیست، باید نامه ای از طرف کارفرما ارائه شده و علت عدم وجود این دفترچه را شرح دهد.
  • * گواهی کار تجاری برای بازرگانان الزامی است. این گواهی شامل پروانه کسب یا معرفی نامه از صنف تجاری می باشد. علاوه بر آن سوابق تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا مدارکی معادل آن (در صورت وجود) باید ارائه شود.
  • * افرادی که مدیر یا سهامدار یک شرکت ایرانی هستند، باید مدرکی را ارائه دهند که وجود شرکت را تائید نماید. این مدرک می تواند آگهی ثبت یا تغییرات شرکت در جراید باشد. اگر نام فرد متقاضی در آگهی ذکر نشده باشد، مدرکی باید باشد ارائه شود که پست و سِمت فرد را در شرکت تعیین می نماید. بعلاوه متقاضی باید یک معرفی نامه رسمی با امضای نماینده قانونی شرکت به سفارت ارائه کند.
  • * برای هنرمندان ارائه مدرکی که فعالیت هنری مانند شرکت در نمایشگاه ها، فستیوال ها یا عضویت آن ها در یکی از صنوف یا انجمن های رسمی را تایید نماید، الزامی است. از جمله این انجمن ها می توان به خانه سینما، انجمن عکاسان اشاره نمود. علاوه بر این، اگر دارای سوابق تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا مدارکی مانند آن هستند، باید آن ها را نیز ارائه نمایند.
  • * ارائه فیش حقوقی، احکام افزایش مستمری یا مدارک مشابه آن برای مستمری بگیران الزامی است.
  • * دانش آموزان یا افرادی که در زیر سن قانونی سفر می نمایند، باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهنده شرایط اجتماعی و کاری والدین آن ها باشد. گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانش آموزی در بین مراحل اخذ ویزای سوئد الزامی است.
  • * اگر فرد متقاضی بیکار باشد، باید مدارکی ارائه دهد که شرایط مناسب اجتماعی و مالی وی را تائید نماید. این مدارک شامل سند ازدواج، شناسنامه، اسناد ملکی می باشد.
  • * اتباع غیرایرانی که ساکن ایران هستند، علاوه بر مدارک عنوان شده باید کارت معتبر اقامت در ایران را نیز به سفارت نشان دهند. این کارت باید حداقل تا 3 ماه بعد از اتمام ویزای درخواستی اعتبار داشته باشد.

* افراد زیر سن قانونی در صورتی که تنها یا با یکی از والدین خود سفر می نمایند، باید یک رضایت نامه کتبی از قیم قانونی خود یا سرپرست قانونی (پدر یا مادر) را ارائه دهند. اگر قیم قانونی متقاضی همان فردی باشد که به همراه وی سفر می نماید، احتیاج به رضایت نامه نیست.

تمامی مدارک عنوان شده در بخش مراحل اخذ ویزای سوئد باید آماده شده و در روز مقرر به سفارت تحویل داده شوند. به یاد داشته باشید که اصل مدارک را به علاوه یک کپی از آن ها به همراه داشته باشید. اصل مدارک نشان داده شده و کپی آن ها تحویل داده می شود. در ضمن تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا سوئدی ترجمه شده باشند.

آدرس سفارت سوئد

آدرس سفارت: تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27

کد پستی: 458-19575

تلفن: 23712200

فکس: 22296451

ایمیل سفارت: [email protected]

فکس مربوط به بخش ویزا: 22286021

ایمیل بخش ویزا: [email protected]

آدرس سایت سفارت سوئد: سایت رسمی سفارت سوئد در تهران

ساعات کاری سفارت سوئد

سفارت سوئد در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 16:30 بعدازظهر و پنجشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 15 آماده جوابگویی به متقاضیان و دریافت درخواست ها و مدارک آن ها برای اخذ ویزا می باشد. برای انجام کارهای تلفنی نیز می توانید در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 13 و 14 تا 16 عصر با سفارت تماس بگیرید.

زمان مراجعه حضوری بخش کنسولی: برای انجام کارهای مربوط به بخش کنسولی در بین شرایط دریافت ویزای کشور سوئد می توانید وقت قبلی بگیرید یا در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 به محل آن مراجعه نمایید. شهروندان سوئدی برای خدماتی چون درخواست و تحویل گرفتن گذرنامه تازه می توانند در روزهای فرد از ساعت 9 صبح تا 12 به این بخش مراجعه نمایند.

زمان مراجعه حضوری بخش ویزا: متقاضیان برای انجام کارهای مربوط به ویزا می توانند در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 13 به محل این سفارت مراجعه نمایند. بخش ویزای این سفارت در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 14 تا 16 عصر نیز جوابگوی تماس های تلفنی متقاضیان می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1601

به "ویزای سوئد را با چه مدارکی و با چه شرایطی دریافت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای سوئد را با چه مدارکی و با چه شرایطی دریافت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید