گیلانی هستم امّا در بیگانه ای با من است بوشهری شدم!، وظیفه بازیگر درک فرهنگ و شناسنامه نقش است

به گزارش مجله پزشکی، بازیگر سریال در حال فراوری بیگانه ای با من است از ایفای نقش در این سریال تلویزیونی می گوید.

گیلانی هستم امّا در بیگانه ای با من است بوشهری شدم!، وظیفه بازیگر درک فرهنگ و شناسنامه نقش است

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، بیگانه ای با من است عنوان مجموعهای تلویزیونی به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی بهروز مفید است که برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما فراوری می گردد.

تصویربرداری این سریال در روزهایی خاتمهی اسفندماه در بوشهر به خاتمه رسید و گروه بعد از ضبط این سریال در بوشهر و شیراز به تهران آمدند،اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضبط ادامه این سریال متوقف شد.

این در حالی است که با توجه به برآورد سازندگان این مجموعه، حدود 4 ماه دیگر از فرایند تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی باقی مانده است.

داستان این سریال 30 قسمتی که نگارش فیلمنامه آن را فروغ فروهیده بر عهده داشته است در سال های 70-69 می گذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که به شکل گیری درام خانوادگی می انجامد.

شبنم قلی خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نسرین بابایینگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی،، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

نسرین بابایی که سال گذشته با ایفای نقش شخصیت وارش در سریالی به همین نام به شهرت رسید یکی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی است.

وی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران با اشاره به این که کار کردن با احمد امینی برای او یک تجربه خوب و به نوعی کلاس بازیگری بود اضافه نمود: نقشم در بیگانه ای با من است را خیلی دوست دارم. مکرّمه یک زن بوشهری است و از سایر شخصیت های اصلی سریال که اهل تهران هستند متفاوت است. خود من اهل و ساکن گیلانم اما با این حال در این سریال تنها بازیگری هستم که لهجه و پوشش بوشهری دارد.

بابایی اظهار کرد: وقتی به این پروژه دعوت شدم و فهمیدم که باید در این نقش بازی کنم کمی نگران شدم و برایم چالش برانگیز بود. برای این که بتوانم شخصیت این زن را به شکل باورپذیربازی کنم، اوایل دی ماه سال گذشته، یک هفته به بوشهر رفتم تا از نزدیک درباره زنان بوشهری تحقیق کنم چون پیش از این به بوشهر نیامده بودم و شناخت چندانی از فرهنگ آنجا نداشتم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: می خواستم ببینم فرهنگ زنان بوشهری چگونه است، چه باورها و رفتارهایی دارند، تکیه کلام هایشان چیست؟ نشست و برخاستشان چطور است؟ چه موسیقی هایی گوش می دهند و... در مدتی که در بوشهر بودم آقای حسین دهجان معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان این استان خیلی به من یاری کردند.

پیش از شروع ضبط سریال یک بایگانی کامل از شخصیت یک زن بوشهری به دست بیاورم

وی گفت: آقای دهجان من را به تعدادی از بانوان کارآفرین و فعالان اجتماعی بوشهر معرفی کردند. این فضا را فراهم کردند که من در این یک هفته یک تحقیق مفید داشته باشم. چند فایل صوتی طولانی از لهجه خانم های بوشهری ضبط کردم. به روضه های زنانه رفتم و نشست و برخاست داشتم.

بابایی اظهار کرد: به این ترتیب توانستم یک بایگانی کامل از شخصیت یک زن بوشهری به دست بیاورم. در جلسه بعدی که با آقای امینی داشتم دستم پر بود. حالا باید ببینیم نقش در اجرا چطور از کار درآمده و مردم چقدر می پسندند.

بازیگر سریال بیگانه ای با من است با اشاره به این که برای رسیدن به این نقش، نوعی مردم شناسی انجام داده است اضافه نمود: به هر حال این وظیفه یک بازیگر است که برای نقشش وقت بگذاردو فرهنگ و شناسنامه نقش و جغرافیای آن را درک کند. من نمی توانم در خانه بنشینم و فقط یک لهجه ساده کلیشه ای بگیرم و جلوی آینه تمرین کنم. هر شهری آداب و رسوم و شناسنامه و فرهنگ خودش را دارد. اگر بازیگر می خواهد درست و باکیفیت کارکند باید برای نرسیدن به نقشی که از دنیا او دور است زحمت بکشد.

وی با اشاره به تعطیل شدن تصویربرداری سریال بیگانه ای با من است گفت: ما در بوشهر بودیم که به خاطر ویروس کرونا کار تعطیل شد. من به همراه دخترم به دلیل این که شرایط استان گیلان از حیث شیوع ویروس خوب نبود، چند روزی را در بوشهر ماندیم اما چاره ای نبود و باید برمی گشتیم. در نتیجه اوایل تعطیلات نوروز به خانه برگشتیم.

بابایی بیان کرد: الان هم مثل همه مردم ایران منتظر هستم تا این شرایط نامطلوب رفع شده و ضبط سریال بیگانه ای با من است دوباره از سر گرفته گردد. امیدوارم نتیجه این زحمت ها و کوشش هایی که عوامل این سریال داشتند، با فراوری یک اثر خوب و رضایت مردم همراه گردد.

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 382

به "گیلانی هستم امّا در بیگانه ای با من است بوشهری شدم!، وظیفه بازیگر درک فرهنگ و شناسنامه نقش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلانی هستم امّا در بیگانه ای با من است بوشهری شدم!، وظیفه بازیگر درک فرهنگ و شناسنامه نقش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید