10 بازی که در آن ها می توانید با دستکاری ساعت کنسول تقلب کنید

به گزارش مجله پزشکی، زمانی که کنسول سگا ساترن در سال 1994 در ژاپن عرضه شد، ما را با مفهوم سیستم هایی که دارای نوعی ساعت داخلی بودند، آشنا کرد. از آن موقع تا به امروز، توسعه دهندگان در کوشش برای توسعه بازی هایی هستند که از این ویژگی به روش های خلاقانه استفاده کند. به عنوان مثال بعضی از بازی ها را می توان تنها با انجام کارهای خاص در ساعات معینی از روز به صورت کامل به انتها رساند و بعضی دیگر به قدری از این ویژگی استفاده می نمایند که اگر می خواهید بیشترین بهره را از آن ها ببرید، باید زندگی خود را به طور دقیق بر اساس آن ها برنامه ریزی کنید. با این حال چند نفر از بازیکنان تمایل دارند تا اینگونه برای یک بازی برنامه ریزی نمایند؟

10 بازی که در آن ها می توانید با دستکاری ساعت کنسول تقلب کنید

با این حال اگر مقداری زرنگ باشید، می توانید از ساعت سیستم به نفع خود بهره ببرید. از جلو بردن ساعت برای انجام یک فعالیت خاص به صورت مکرر گرفته تا رفتن به یک تاریخ خاص برای دریافت یک آیتم کمیاب، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. حال در اینجا به 10 بازی اشاره نموده ایم که در آن ها می توانید با دستکاری زمان کنسول، تقلب کنید. لازم به ذکر است که از هر مجموعه تنها یک بازی انتخاب شده و بازی های انحصاری رایانه های شخصی یا موبایل نیز در این فهرست قرار نگرفته اند.

10. Super Mario Maker

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

سال انتشار: 2015

پلتفرم: Wii U

کنسول Wii U قطعا یکی از افتخارات نینتندو نبود. جالب است بدانید که سوییچ تنها در ده ماه از فروش کلی این کنسول پیشی گرفت که گواهی بر عملکرد ضعیف این سیستم است. با این حال این کنسول خانه بازی های مجذوب کنندهی بود. Super Mario Maker یکی از این بازی ها بود که خرید کنسول را ارزشمند می کرد زیرا در آن می توانستید از صفحه لمسی سیستم برای ایجاد آسان مراحل مختلف در دنیای ماریو بهره ببرید، اما چیزی که واقعا بازیکنان را ناراحت می کرد، این بود که نمی توانستند از همه المان های بازی از همان ابتدا بهره ببرید. در واقع شما برای دریافت عناصر نو باید با مواردی که داشتید سر و کله می زدید تا در نهایت روز بعد به آیتم نوی دست پیدا کنید.

با این حال بازیکنان حتی قبل از انتشار بازی، متوجه شدند که می توانند یک روز تاریخ را در کنسول جلو برده و با بارگذاری بازی به المان های ذکر شده دست پیدا نمایند. در واقع شما می توانید هر چیزی در بازی را تنها در حدود 30 دقیقه تا یک ساعت به دست آورید. این در حالی است که در حالت عادی تقریبا یک هفته طول می کشید. اگر قرار باشد که بازی برای نینتندو سوییچ منتشر گردد، بهتر است که این تاخیر در دسترسی عناصر بازی به طور کلی کنار گذاشته گردد.

9. Metal Gear Solid 3: Snake Eater

تهیه نماینده: Konami / سازنده: Konami

سال انتشار: 2004

پلتفرم: PS2

متال گیر سالید 3 اولین بازی از این سری بود که از ساعت پلی استیشن 2 استفاده کرد و این کار را به خوبی انجام داد. در بازی اگر روزهای زیادی می گذشت، غذای اسنیک خراب شده و اگر سعی می کرد آن را بخورد، دچار مسمومیت غذایی می شد. از طرفی دو باس در بازی وجود دارد که می توانید از دستکاری ساعت کنسول در مبارزه با آن ها به نفع خود بهره ببرید. اولین مورد The Fear است. وقتی با او مبارزه می کنید، او مدام در میان نبرد در پی پیدا کردن غذایی برای خوردن است که این نوار سلامت و استقامت او را دوباره پر می نماید. البته اگر ساعت کنسول را به جلو ببرید، می توانید غذای فاسد خود را روی زمین بیندازید و The Fear آن را می خورد و این اتفاق او را به یک هدف راحت تر برای شکست دادن تبدیل می نماید. اگر می خواهید استقامت او را به صفر برسانید و لباس او یعنی Spider Camo را بدست آورید، تکیه بر این رویکرد کار شما را راحت می نماید.

باس دوم که احتمالا به خوبی او را می شناسید، The End است. با وجود اینکه او بیش از 100 سال سن دارد، هنوز با تفنگ تک تیرانداز خود کشنده است و قدرت حواس بسیار خوبی دارد. کوشش برای کمین کردن به علت شنوایی عالی او بسیار سخت است. اگر مبارزه با او را خیلی سخت می دانید، فقط کافی است که بازی خود را ذخیره کنید و تاریخ کنسول را یک هفته یا بیشتر به جلو بیاندازید. در ادامه وقتی بازی را بارگذاری می کنید، صحنه ای را مشاهده خواهید کرد که در آن The End به علت کهولت سن مرده است. فقط به خاطر داشته باشید که اگر این کار را انجام دهید، فرصت بدست آوردن سلاح و لباس منحصربه فرد او را از دست خواهید داد.

8. Castlevania: Portrait of Ruin

تهیه نماینده: Konami / سازنده: Konami

سال انتشار: 2006

پلتفرم: Nintendo DS

Portrait of Ruin یکی از برترین بازی های سری کسلوینیا محسوب می گردد. امکان جابه جایی بین شخصیت های مختلف در سایر بازی های این مجموعه دیده گردد بود، اما این المان در این نسخه بهتر از همواره دیده می شد. در بازی شخصیت های جاناتان (Jonathan) و شارلوت (Charlotte) قدرت ها و توانایی های متفاوتی دارند که بازیکن باید از آن ها برای مقابله با موانع مختلف استفاده کند. از طرفی چند بخش قابل توجه در بازی وجود داشت که از ساعت داخلی کنسول استفاده می کردند.

در اواخر بازی، شخصیت وایند (Wind) به شما ماموریتی جانبی با عنوان Hands of the Clock می دهد که با تکمیل آن طلسم شگفت انگیز Time Stop شارلوت را دریافت خواهید کرد. برای تکمیل آن، فقط باید با وایند در زمانی که عقربه ساعت در این مرحله روی ساعت 12 است، صحبت کنید. به عبارت دیگر، این مرحله فقط زمانی انجام می گردد که ساعت DS شما 12 ظهر یا نیمه شب باشد. بنابراین اگر اینطور نیست آن را روی ساعت 12:00 یا 00:00 تنظیم کنید و وقتی با وایند صحبت می کنید، او طلسم را به شما می دهد. البته توجه داشته باشید که نباید کات سین های این بخش را رد کنید زیرا این باعث ایجاد نوعی گلیچ می گردد که می تواند تکمیل این ماموریت را به نوعی غیرممکن کند.

7. Tales of Berseria

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: Bandai Namco

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS3 ،PC ،PS4

در حالی که Tales of Berseria به عقیده بسیاری هیچ کار متفاوتی نسبت به دیگر بازی های سری تیلز انجام نداده است، باید یکی از شخصیت های اصلی بازی با نام ولوت کرو (Velvet Crowe) را ستایش کرد. جدای از آن، یکی از مکانیکی های برجسته بازی، سفر یا Expedition است. در بازی پس از رسیدن به بندر زکسون، این امکان را دارید که یک خدمه از دزدان دریایی را به این سفرها بفرستید تا منابع ارزشمندی را برای شما پیدا نمایند. منابعی که به در حالت عادی پیدا کردن آن ها آسان نیست. این سفرها معمولا 30 دقیقه طول می کشد تا انجام شوند.

از آنجایی که احتمالا نمی خواهید آنقدر صبر کنید. هنگامی که یک سفر را آغاز کردید، فقط کافیست که دکمه PS دسته را فشار دهید، به تنظیمات تاریخ و زمان رفته و ساعت را به صورت دستی به میزان سی دقیقه جلو ببرید. وقتیبه بازی بازگردید، خواهید دید که سفر ذکر شده صورت گرفته است. با این حال توجه داشته باشید که اگر زمانی که یک سفر اکتشافی در جریان است، ساعت را به عقب برگردانید، این سفر لغو شده و چیزی دریافت نمی کنید.

6. Final Fantasy Type-0 HD

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: HexaDrive

سال انتشار: 2015

پلتفرم: Xbox One ،PC ،PS4

برای بسیاری از گیمرها، Final Fantasy Type-0 HD یک بازی نسبتا خوب بود تا اینکه Final Fantasy XV سال بعد از آن منتشر شد. از آنجایی که این نسخه به نوعی یک بازسازی از یک بازی قدیمی پلی استیشن پرتابل است، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا نقدهای ضد و نقیضی را دریافت نموده است. در حالی که بازی به طور کلی لذت بخش محسوب می گردد اما ارتقای شخصیت ها مقداری عجیب و غریب است.

بخش آرنا در بازی مکانی است که می توانید هر بار یکی از اعضای تیم خود را در آنجا قرار داده تا در زمانی که در مأموریتی نیستید، سطح او را بالا ببرید. در واقع می توانید آنها را تا 24 ساعت در آنجا رها کنید و حتی زمانی که سیستم شما خاموش است، امتیاز تجربه یا ایکس پی کسب می کن. با این حال کافیست که به سادگی وارد بخش تنظیم ساعت کنسول شوید و آن را 24 ساعت جلو بیاندازید. می توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که سطح کل تیم شما به حداکثر برسد. البته ممکن است کمی خسته نماینده باشد، اما آیا واقعا می خواهید ساعت ها با هیولاها بجنگید یا تنها به تنظیم ساعت بپردازید؟

5. Dragon Age: Inquisition

تهیه نماینده: EA / سازنده: BioWare

سال انتشار: 2014

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360 ،PS4 ،PC ،Xbox One

در حالی که بایوور ممکن است به خاطر سری مس افکت شناخته گردد، بهتر است مجموعه نقش آفرینی Dragon Age را فراموش نکنیم. این سری که در دنیای براساس قرون وسطی جریان دارد، ممکن است به میزان سری الدر اسکرولز محبوب نباشد، اما همچنان ماجراجویی هایی بسیار لذت بخش را ارائه می دهد. یکی از مکانیک های مجذوب کننده بازی میز جنگ یا War Table است. می توانید از این میز برای ارسال مشاوران برای انجام ماموریت های مختلف و دریافت پاداش بهره ببرید.

هر عملیات می تواند از 9 دقیقه تا یک روز کامل طول بکشد که بازی برای این کار از ساعت داخلی کنسول می نماید. برای کاهش زمان ماموریت ها، می توانید مامورانی را ارسال کنید، با این حال راه ساده تر این است که تنظیمات ساعت کنسول را تغییر داده و مجدد به بازی بازگردید. مشاوران شما با آیتم های مجذوب کنندهی به حضور شما خواهند رسید.

4. Fable II

تهیه نماینده: Microsoft / سازنده: Lionhead Studios

سال انتشار: 2008

پلتفرم: Xbox 360

Fable II از بسیاری جهات نسبت به نسخه اول سری پیشرفت های زیادی داشت. انتخاب های شما در طول بازی در واقع شخصیت شما را شکل می داد و محدودیت های زیادی برای کارهایی که می توانستید انجام دهید، وجود نداشت. یکی از برترین قسمت های بازی انجام کارهایی مربوط به خرید، فروش و اجاره املاک بود. در واقع در بازی کافیست که فقط یک ملک خریداری کنید، آن را اجاره کنید و سود زیادی از آن به دست آورید. از طرفی هر چه ملک بیشتری خریداری کنید و اجاره دهید، طبیعتا سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

با این حال بسیاری ساعت ایکس باکس 360 خود را ماه ها جلو بردند و کیف پول شخصیت بازی را پر از پول کردند. البته این کیف پول محدودیت داشت و نمی توانستید هر چقدر که می خواهید آن را پر کنید. با این حال این ترفند دیگر کارساز نیست زیرا استودیوی سازنده این مشکل بازی را رفع نموده است.

3. Animal Crossing

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

سال انتشار: 2001

پلتفرم: GameCube

در حالی که برخی از بازی های گیم گیوب از ساعت داخلی این سیستم برای تاثیر روی گیم پلی استفاده می کردند، هیچ کدام از آن ها مانند Animal Crossing این ویژگی را پیاده سازی ننموده اند. اثری که در آن، چه در حال بازی باشید یا نه، در هر دقیقه از روز اتفاقاتی متفاوت رخ می دهد. گرافیک ساده و در عین حال مجذوب کننده، شخصیت های عجیب و در عین حال دوست داشتنی و رویدادهای متعدد به آن یاری کرد تا به یکی از شناخته شده ترین بازی های این کنسول تبدیل گردد. با این حال در حالی که اتفاقاتی که در زمان واقعی در بازی می افتند، بسیار زیبا هستند، همه نمی خواهند که زندگی خود را بر اساس این بازی برنامه ریزی نمایند.

به عنوان مثال بسیاری از مبلمان ها و وسایل خانه را فقط می توان در طول رویدادهایی خاص بدست آورد. شاید بخواهید رویدادهای کریسمس را تجربه کنید یا به دل شب هالووین بزنید. این ها چیزی نیستند که تنظیم ساعت کنسول نتواند آن ها را مهیا کند. البته دقت داشته باشید که با جلو بردن زمان بازی باید با رویش بی رویه علف های هرز و سوسک ها سروکله بزنید!

2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

سال انتشار: 2017

پلتفرم: Wii U ،Nintendo Switch

در خصوص بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild حرف های زیادی می توان زد. از دنیا بزرگ بازی با شخصیت های متنوع آن گرفته تا گیم پلی، موسیقی و غیره همه در بالاترین کیفیت کار شده اند. با این حال، یکی از مواردی که روی مخ بسیاری از بازیکنان رفت، شکسته شدن سلاح ها و سپرها پس از مدتی استفاده بود. با این حال به جز آمیبوی گرگ، فقط یک بار در روز می توان از این قابلیت استفاده کرد.

خوشبختانه تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی خود را ذخیره نموده و از آن خارج شوید، به تنظیمات رفته و تاریخ را تغییر دهید. حال می توانید بیش از یک بار از آن ها بهره ببرید. این به ویژه در صورتی مفید است که آمیبوی کمیابی مانند Guardian را در اختیار داشته باشید و سلاح های سطح بالا را دریافت کنید.

1. Pokemon HeartGold and SoulSilver

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Game Freak

سال انتشار: 2009

پلتفرم: Nintendo DS

احتمالا از خود می پرسید که چرا جایگاه شماره یک به نسخه HeartGold and SoulSilver از پوکمون رسیده و اثری از نسخه های Diamond and Pearl یا Platinum نیست. در واقع علتش این است که نسخه های اصلی طلایی و نقره ای و کریستال سری دارای رویدادهای زمان بندی شده شگفت انگیزی بودند و در نسخه های الماس و غیره کمتر شاهد چنین رویدادهای باکیفیتی بودیم.

از طرفی رویدادهای نوی به بازی های ذکر شده اضافه شده بود. با این حال اصلی ترین علت هر بازیکنی برای تغییر ساعت کنسول این است که برخی از پوکمون ها فقط در زمان های خاصی از روز ظاهر می شوند. برخی از پوکمون ها مانند سنترت (Sentret) فقط در روز بیرون می آیند و برخی دیگر مانند هوتوت (Hoothoot) تنها در شب ظاهر می شوند.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1539

به "10 بازی که در آن ها می توانید با دستکاری ساعت کنسول تقلب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی که در آن ها می توانید با دستکاری ساعت کنسول تقلب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید