5 کارتون محبوب در جهان

به گزارش مجله پزشکی، روزنامه شهروند: در هفته کودک قرار داریم. در این روزها خیلی از بزرگترها هم یادی از کودکی شان می نمایند. مثلا سراغ کارتون هایی می روند که در کودکی مشتاقانه آنها را دنبال می کردند. حالا سایت رنکر از بینندگان تلویزیونی خواسته با شرکت در یکی از نظرسنجی هایش کارتون محبوب خود را پیدا و انتخاب نمایند.

5 کارتون محبوب در جهان

در لیست کارتون های محبوب، نام های خاطره انگیزی مثل تام و جری، پلنگ صورتی و ملوان زبل دیده می گردد که بسیاری از ما کودکی مان را با آنها گذرانده ایم. در ادامه نگاهی انداخته ایم به کارتون هایی که بیشترین رأی را داشته اند و از محبوب ترین ها هستند.

لونی تونز

را که به خاطر می آورید؟ همان کارتونی که با نام باگز بانی هم شناخته می گردد. این کارتون از سال 1930 تا 1969 ساخته شده که از آن به عنوان دوره طلایی کارتون در آمریکا یاد می نمایند. باگز بانی یک خرگوش شبه انسان ساخته دست تعدادی از انیماتورهای مختلف بود. باگز تکیه کلام های متعددی دارد. او با آرامشش مهمترین شخصیت لونی تونز است. خیلی ها دوست داشتند مثل او با خونسردی راه پر پیچ و خمی که دارند را بگذرانند و به مقصدشان برسند. او عین خیالش هم نبود.

شخصیتش دهن کجیِ بزرگی به دردسرها است. خیلی از ما این روزها به یک باگز بانیِ درونی نیاز داریم! بی توجهیِ او باعث شد که در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن محبوب تماشاچیان آمریکایی باشد. او بعلاوه نماد کارتون های لونی تونز و کمپانی برادران وارنر است.

تام و جری

جزو آن دسته کارتون هایی است که فصل مشترک بسیاری از آدم ها در جهان است. شاید بد نباشد بدانید این کارتون آمریکایی به وسیله کمپانی مترو گلدوین مایر در سال 1940 به وسیله ویلیام هانا و جوزف باربارا برای نخستین بار ساخته شد.

تام و جری از معدود کارتون هایی است که توانسته جایزه اسکار را از آن خود کند. نکته جالب تام و جری، نداشتن دیالوگ بود. به همین دلیل این کارتون می توانست با آدم های بیشتری در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

به همین صورت به راحتی به زبان های مختلف ترجمه می شد و به تلویزیون های بسیاری از کشورها راه پیدا می کرد. این کارتون آنقدر هوادار پیدا کرد که بر اساس آن فیلم هایی هم ساخته شد: نخستین فیلم در سال 1992 و پس از آن فیلم های بسیار دیگری با موضوع تام و جری ساخته شد. لازم به ذکر است، شخصیت های تام و جری به عنوان میهمان در بعضی از پروژه های دیگر هم حضور داشتند.

یوگی و دوستان

نام کارتون خاطره انگیز دیگری است که در لیست محبوب ترین های سایت رنکر جای گرفته. یوگی به همراه سایر دوستانش با کشتی پرنده خود به همه جا سفر می نمایند. آنها در این سفرها دوستان قدیم خود را دیدار نموده و در حل مسائل به آنان یاری می نمایند.

اغلب اوقات بعضی آدم های شرور در داستان ها وجود دارند که به خاطر خودخواهی خودشان باعث دردسر دیگران می شوند. یوگی به یاری دوستانش آنها را به سزای عملشان می رساند. یوگی و دوستان در دهه 1950 در شرکت هانا-باربارا (در 69 قسمت) ساخته شد.

جالب است بدانید که هانا و باربارا خالقان تام و جری بودند. بد نیست بدانید شخصیت اصلی این مجموعه خرسی به نام یوگی است که نخستین بار در سال 1958 به عنوان یک شخصیت فرعی در نمایش سگ شکاری هاکلبرکی ظاهر شد. پس از آن در کتاب های کمیک متعدد و انیمیشن های تلویزیونی کوتاه بسیاری، داستان های مختلفی به نمایش عایدی که شخصیت اصلی شان یوگی خرسه بود.

امان از

پلنگ صورتی

؛ کارتونی که برای ما فقط در صفحه تلویزیون خلاصه نمی شد؛ کتاب ها، دفترها، مدادها و کیف هایمان هم پر بود از پلنگ صورتی؛ شخصیت محبوبی که بخشی از خاطراتمان شده. مجموعه پلنگ صورتی نخستین بار در سال 1964 ساخته شد و با پیروزیت آن دنباله های زیادی برایش ساخته شد.

تمرکز این مجموعه روی کارآگاه و کارهای او نیست، بلکه محور آن شخصیت پلنگ صورتی است. اغلب فیلم های مجموعه پلنگ صورتی ساخته بلیک ادواردز است و پیتر سلرز هنرپیشه انگلیسی نیز نقش بازرس کلوزو فرانسوی را ایفا نموده.

تیتراژ خاص و استثنایی این سری، در نزد کارشناسان و فیلمسازان و عموم مردم هواداران زیادی پیدا کرد و در همین تیتراژ فیلم ها بود که کاراکتر پلنگ صورتی معرفی گردید. در همین سال هم انیمیشن کوتاه آن به کارگردانی فریتز فرلنگو و هالی پرات، پیروز به دریافت جایزه اسکار انیمیشن های کوتاه شد.

ملوان زبل

کاری نموده بود که بچه هایی که اسفناج هم دوست نداشتند، با علاقه اسفناج می خوردند! پاپای کاراکتر محبوبی بود که هنوز هم هواداران خاص خودش را دارد؛ ملوانی با هیکل بامزه و ساعدهایی پهن که رویشان علامت لنگر دیده می شد.

او یک کلاه کوچک داشت و پیپی که هیچ وقت از دهانش درنمی آورد. پاپای با خوردن یک قوطی اسفناج قوی می شد و می توانست هر کاری که دوست دارد را انجام دهد و رقیبش را از پای درآورد. شخصیت پاپای فلیشر، یکی از پیروز ترین اقتباس هایی است که بدون کم و کاست از کمیک استریپ به کارتون تبدیل شده . جالب است بدانید که اهمیتی که در این کارتون به اسفناج داده می گردد ناشی از چاپ یک مقاله علمی- تحقیقی است که در آن موقع به علت اشتباه چاپی ارزش آهن اسفناج را10 برابر بیشتر نشان داده بود. سال 1936 بود که پاپای در نخستین کارتون انیمیشن رنگی از سری سه قسمتی آن یعنی ملوان پاپای با ملوان سندباد دیدار می نماید، خوش درخشید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1744

به "5 کارتون محبوب در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کارتون محبوب در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید