طراحی سایت: آموزش کاربردی سایت tsctmc

به گزارش مجله پزشکی، در حال حاضر بازارهای مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارند و افراد بنا به مقدار دانش و تجربه شان، سرمایه خود را در این بازارها تزریق می نمایند. بازار بورس یکی از بازارهای سرمایه گذاری است که در سال های اخیر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. یکی از ارکان مهم برای ورود و آغاز معاملات در این بازار سرمایه گذاری، کسب دانش بورسی و یادگیری تکنیک های معاملاتی است. تابلو خوانی یکی از مهم ترین تکنیک های معاملاتی در بازار بورس است. معامله گران با استفاده از تابلو خوانی می توانند فرایند معاملات بازار را به صورت لحظه ای مشاهده و آنالیز نمایند. در این مقاله قصد داریم به آموزش سایت tsetmc بپردازیم.

طراحی سایت: آموزش کاربردی سایت tsctmc

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

آموزش سایت tsetmc

تابلوخوانی یکی از تکنیک های مهم برای انجام معاملات در بازار بورس است. سرمایه گذاران با استفاده از این تکنیک می توانند به راحتی اوضاع بازار بورس را آنالیز نمایند. فرایند تابلوخوانی به وسیله سایت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.com، انجام می گردد. سایت مدیریت فناوری بورس تهران (Tsetmc) یکی از سایت های پرکاربرد و مناسب برای آگاهی از اوضاع بازار بورس است. سرمایه گذاران با استفاده از این سایت می توانند اطلاعات مربوط به تمام سهم های پذیرفته شده در بازار بورس را مشاهده نمایند. علاوه بر این، به وسیله آموزش سایت tsetmc می توانید اطلاعات و گزارش های مهمی را در زمینه معاملات صندوق های سرمایه گذاری کسب کنید.

نحوه خواندن اعداد در سایت tsetmc

بعد از ورود به سایت TSE با منوهای رنگی در قیمت بالای صفحه روبرو خواهید شد که برای آغاز باید مطابق با تصویر زیر، در قسمت جستجو نام نماد مورد نظر را وارد کنید:

بعد از جستجوی نماد، جزئیات و اطلاعات مهم در فرایند معاملات سهم نمایش داده می گردد. در ادامه آنالیز این جزئیات می پردازیم.

آنالیز معینات قیمتی

یکی از مهمترین فواید آموزش سایت tsetmc رصد قیمت ها است. در این بخش قیمت لحظه ای سهم نمایش داده می گردد. منظور از قیمت خرید، برترین سفارشی است که با این قیمت در سطر اول ثبت شده است. قیمت معامله نشان دهنده آخرین قیمت معامله شده در سهام است. قیمت اولین، بیانگر قیمت اولین معامله ای است که در نماد اجرا شده است و قیمت پایانی میانگین موزون قیمت های معامله شده همان روز بوده که با توجه به حجم معاملات نمایش داده می گردد. قیمت فروش هم در سطر اول برای برترین سفارش است و در نهایت، قیمت دیروز به معنی قیمت پایانی روز گذشته در فرایند معاملات سهم است.

نکته مهم: اگر آخرین قیمت معامله نسبت به قیمت پایانی طبق ارقام تابلو، بیشتر باشد، نشان دهنده شرایط خوب سهام در روزهای آینده است و برعکس.

آنالیز بازه قیمتی

در این بخش از آموزش سایت tsetmc به تغییرات قیمتی سهم می رسیم که در بازه های روزانه، هفتگی و سالیانه نمایش داده می گردد. بازه روز به معنی، حداقل و حداکثر قیمتی است که سهام یک شرکت می تواند در آن بازه معین شده، معامله گردد. قیمت مجاز یعنی سهام مورد نظر می تواند در طول روز، در آن بازه نوسان قیمتی داشته باشد. برای آنالیز معینات قیمتی سهام در طی یک هفته باید از گزینه بازه هفته بهره ببرید و همین طور گزینه بازه سال، معینات قیمتی سهم در طول یک سال را نمایش می دهد.

خرید و فروش حقیقی و حقوقی

معامله گران در بازار بورس به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند. در این بخش می توانید جزئیات فرایند معاملات حقیقی ها و حقوقی ها را در سهام مورد نظر مشاهده کنید. سرمایه گذاران حقوقی، شرکت های هستند که به وسیله شرکت اقدام به دریافت کد بورسی نموده اند و سرمایه گذاران حقیقی هم افرادی هستند که به صورت شخص، کد معاملاتی دریافت نموده اند و در بازار بورس فعالیت می نمایند.

جزئیات بیشتر از معاملات سهام

مطابق با تصویر زیر، تعداد معاملات به معنای تعداد معامله هایی است که در یک سهم اجرا شده است. به عنوان مثال در نماد ثبهساز 12276 معامله اجرا شده است. حجم معاملات به تعداد سهم هایی که بر اساس عرضه و تقاضا منتقل شده است، گفته می گردد. ارزش معاملات به معنای ارزش ریالی مجموع معاملات اجرا شده در سهام مورد نظر است و ارزش بازار هم مجموع ریالی تمام معاملات اجرا شده در بازار بورس است.

حجم مبنا در سایت TSE

یکی از مفاهیم مهمی که در آموزش سایت tsetmc با آن روبرو می شوید، حجم مبنا است. به تعداد سهمی که در یک روز معامله می گردد، تعداد سهام گفته می گردد و همین طور حداقل سهمی که در طول یک روز باید معامله گردد تا قیمت پایانی سهم بتواند نوسان مثبت یا منفی داشته باشد، حجم مبنا می گویند. سهام شناور هم به درصدی از سهام شرکت گفته می گردد که در اختیار عموم است. مثلا در تصویر زیر مشاهده می کنید که 20 درصد سهام ثبهساز در اختیار سهام داران خرد است.

EPS و P/E

سود هر سهم شرکت با EPS و نسبت قیمت به عایدی شرکت با عنوان P/E معین می گردد. با ارزیابی صورت اقتصادی سود و زیان شرکت های بورسی، می توان متوجه شد که فرایند سود و زیان آن شرکت در طول سال به چه شکل بوده است. EPS منفی در تابلو معاملات سهم، به معنی زیان ده بودن آن شرکت است. P/E یکی از ابزارهای مهم در بازار بورس است که با استفاده از آن می توان ارزش ذاتی سهم را محاسبه کرد.

جدول خرید و فروش سهام در سایت TSE

در این بخش شاهد فرایند لحظه ای معاملات سهم هستیم که در سطر ها و ستون های مختلف، برترین عرضه و تقاضای بازار در سهم مد نظر را نمایش می دهد. معامله گران با استفاده از این جدول می توانند قیمت سفارش خرید و فروش سهام را در فرایند معاملات بازار آنالیز نمایند.

ارزیابی نمودار قیمت و حجم

این نمودار به صورت کلی نشان دهنده معینات لحظه ای معاملات سهم در بازار است. علاوه بر این می توانید حجم معاملات سهم را در بازه های زمانی مختلف روز، مشاهده و آنالیز کنید.

فیلترنویسی در سایت tsetmc

برای استفاده از این ابزار، باید در گام اول وارد سایت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی tsetmc.comشوید. مطابق با تصویر زیر گزینه دیدبان بازار را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی با انتخاب گزینه فیلتر، مطابق با تصویر زیر یک پنجره نو برای وارد کردن کد مورد نظر، نمایش داده می گردد.

سخن آخر

در این مقاله به آموزش سایت tsetmc پرداختیم. برای کسب سود در بازار بورس، ابزارها و تکنیک های بسیاری وجود دارد. تابلو خوانی یکی از تکنیک های مهم برای مشاهده رفتار سرمایه گذاران در بازار بورس است. با استفاده از این تکنیک می توانید به صورت لحظه ای تمام جزئیات بازار بورس را آنالیز کنید. برای آغاز فرایند تابلوخوانی باید به سایت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.com مراجعه کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1310

به "طراحی سایت: آموزش کاربردی سایت tsctmc" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: آموزش کاربردی سایت tsctmc"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید