بازی های فکرآذین مناسب همه سنین

به گزارش مجله پزشکی، شاید خیلی ها تصور نمایند اسباب بازی ها کالاهایی غیرضروری هستند که بودن و نبودنشان تأثیر خیلی مهمی روی بچه ها ندارد، در حالی که بازی از اساسی ترین روش های یادگیری برای بچه ها است.

بازی های فکرآذین مناسب همه سنین

اسباب بازی ها از این رو مهم می شوند که قرار است کودک را با جهان آشنا نمایند و چیزهای تازه ای را به او نشان بدهند.

شاید به همین خاطر است که اغلب خانواده ها در تهیه اسباب بازی ها و بازی های فکری حساسیت زیادی دارند زیرا خودشان این حقیقت را تجربه نموده اند که وسایل بازی در کودکی تا چه حد می تواند فکر کودک را رشد دهد و تا مدت ها در ذهنش باقی بماند اما اسباب بازی خوب واقعا چه ویژگی هایی دارد و چطور می گردد این احتیاج مهم و ضروری بچه ها را به خوبی تأمین کرد؟ شرکت شکوه فکر فردا با شناسایی این احتیاج بچه ها و خانواده هایشان، کوشش نموده محصولاتی را روانه بازار کند که هم سرگرم نماینده و هم آموزنده باشند.

غلامرضا دیزَجی، مدیرعامل شرکت فراوریی بازرگانی شکوه فکر فردا از سال 1365 در طراحی و ساخت بازی های فکری فعالیت داشته است و این تجربه به او و همکارانش یاری نموده است تا در سال81 شرکتی را در همین زمینه تاسیس نمایند.

محمد ابراهیم پور، مدیر فروش شرکت شکوه فکر فردا به جام جم می گوید: محصولات این شرکت با عنوان فکرآذین سال هاست که مورد اعتماد و توجه مردم قرار گرفته و اکنون بیش از 50 نوع از محصولات فراوریی این شرکت در بازار موجود است.

معروف ترین بازی های فراوری شده فکرآذین

محصولاتی که در سال های اول فعالیت شرکت شکوه فکر فردا، تهیه و فراوری شده است شامل شطرنج جیبی مغناطیسی (فرزین) و راز جنگل و بازی هزارسازه بوده که هر سه بازی جزو خاطره انگیزترین بازی های فکری دوره خودش به حساب می آید و اکنون هم هواداران زیادی دارد.

بچه ها و نوجوانان متولد دهه شصت و هفتاد، خاطرات زیادی از بازی راز جنگل دارند؛ بازی ساده ای که هم برای تقویت حافظه و مهارت به یادسپاری خوب است و هم برای تفریح و سرگرمی. این بازی برای گروه سنی بالای 6 سال طراحی شده و یک بازی 2 تا 6 نفره است که با گذشت سه دهه از زمان ساختش هنوز هم فروش دارد و حتی عظیم ترها هم دوست دارند در اوقات فراغت با آن بازی نمایند.

رعایت تمام استانداردهای لازم

محصولاتی که از سوی فکرآذین طراحی و به بازار عرضه می گردد با تکیه بر توان مهندسی داخلی به مرحله اجرا در می آید. این امر در بازی هایی که قطعات خاصی به همراه دارند بسیار مهم است زیرا فرآیندهای قالب سازی و تهیه مواد اولیه در آنها بسیار اهمیت پیدا می نماید.

این که از چه موادی استفاده گردد که به سلامت کودک صدمه نزند و این که استانداردهای لازم برای شرایط سنی مصرف نماینده روی بازی ها قید گردد، همه از نکاتی است که فکرآذین به آنها توجه دارد.

فکرآذین از اولین و معدود اسباب بازی های فراوری داخل است که هم دارای نشان استاندارد ایران است و هم تمامی مجوزهای ثبتی و صنعتی و قانونی مربوطه را دارد.

تنوع زیاد و به روز بودن بازی ها

به روز بودن در فراوری اسباب بازی و بازی های فکری از مسائل مهمی است که فکرآذین سعی نموده در آن هم پیشرو باشد. به طوری که در هر سال 4 یا 5 بازی جدید را طراحی و فراوری می نماید تا بازی های متنوع به بازی های خاطره انگیز و محبوب قبلی اضافه گردد و مخاطبان را با سلیقه های مختلف راضی نگه دارد. اصلاحات و بازفراوری محصولات قدیمی مورد تقاضای بازار هم در برنامه فراوری این شرکت وجود دارد.

توجه به گروه سنی کودک و نوجوان

با توجه به اینکه اخیرا اغلب شرکت هایی که بازی ایرانی طراحی می نمایند بیشتر به فکر مخاطب عظیمسال هستند و جوان ها به عنوان جامعه هدفشان تعریف می شوند، فکرآذین کوشش نموده با وجود فراوری محصول برای جوانان، بچه ها و نوجوانان را از یاد نبرد و برای آنها هم محصولات مختلفی شامل اسباب بازی و بازی فکری فراوری کند.

چالش های جهت فراوری اسباب بازی در ایران

محمد ابراهیم پور، مدیر فروش این شرکت درباره چالش ها و مسائل کارش می گوید: معمولاً با شدت یافتن فشارهای مالی بسیاری از کالاها از سبد خانوار حذف می گردد.یکی از آن کالاها هم اسباب بازی بچه هاست و این مسأله ای است که باعث کاهش تقاضا شده و مستقیماً در بازار فروش اسباب بازی تاثیر می گذارد. مسأله دیگر واردات اسباب بازی های خارجی است که محدودیت هایی در سال های اخیر برای آن اعمال می گردد و واردکردن محصولات با ارز آزاد بسیار پر هزینه است.کاهش واردات زمینه ای را فراهم کرد که خیلی از شرکت ها وارد حوزه فراوری اسباب بازی شوند تا تنوع و تعداد فراوری را افزایش دهند و این خلاء را پرنمایند. این نکته مهمی است که خانواده ها هنگام خرید اسباب بازی شناخت درستی درباره محصولات و انتخاب خود داشته باشند و برندها را بشناسند و به علائم استاندارد روی محصول توجه نمایند.همراه بودن والدین با بچه ها و حضور همبازی برای آن ها هم اشتیاق بچه را به بازی بیشتر خواهد نمود و هم تأثیرات مثبت و تقویت نماینده آن سرگرمی برای بچه ها بارزتر خواهد شد

انواع بازی های ایرانی فکرآذین

محمد ابراهیم پور، مدیر فروش این شرکت می گوید:یکی از بازی های جدیدی که فکرآذین به شکل رومیزی (بُردگِیم) طراحی نموده، بازی گنج آپادانا است این بازی براساس گنج هایی که در آپادانا (تخت جمشید) وجود داشته، ساخته شده است و به تقویت حافظه یاری می نماید. گنج آپادانا بازی 2 تا 5 نفره است و برای افراد بالای هفت سال مناسب است. دیگر بازی رومیزی فکرآذین، فینال است که برای علاقه مندان به فوتبال احتمالاً جالب و جذاب خواهد بود. فینال یک بازی دو نفره سریع و سرگرم نماینده است. بازی های یاری آموزشی بچه ها مثل راه ریاضی، ABCدان و معمای سودوکو هم اخیراً به محصولات فکرآذین اضافه شده است.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1020

به "بازی های فکرآذین مناسب همه سنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های فکرآذین مناسب همه سنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید