احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران، داروی Remdesivir در سال 2014 در واکنش به اپیدمی ویروس ابولا در غرب آفریقا فراوری شد.

احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس

متیوس گوته، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلبرتا کانادا، در این باره می گوید: ما می دانیم که این دارو در مقابله با بعضی کروناویروس ها نظیر MERS (سندروم تنفسی خاورمیانه) و SARS (سندروم شدید تنفسی حاد) مؤثر بوده و می دانیم که کروناویروس جدید بسیار شبیه SARS است. از این رو من بسیار در خصوص نتایج داروی remdesivir در مقابله با COVID-19 خوش بین و امیدوار هستم.

وی در ادامه می افزاید: نتایج ما نشان می دهد احتمالاً remdesivir یکی از بلوک های ساختاری طبیعی را در سنتز RNA تقلید می نماید که برای تکثیر ژنوم ویروس ضروری است. زمانی که این دارو در زنجیره در حال رشد RNA گنجانده می گردد ویروس دیگر قادر به تکثیر نخواهد بود.

انتظار می رود نتایج مربوط به آزمایش داروی remdesivir در درمان بیماران مبتلا به COVID-19 تا انتها ماه آوریل (10 اردیبهشت) تعیین گردد.

گزارش اخیر در خصوص مصرف این دارو نشان می دهد بیماران مبتلا به COVID-19 که در روز هفتم بیماری شأن remdesivir دریافت نموده بودند شاهد بهبود چشمگیری در روز بعد بوده و در نهایت بهبود کامل یافته اند.

معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی دکتر بروس آلیوارد هم در کنفرانس خبری اخیر بیان کرد که remdesivir تنها داروی قابل دسترس است که در مقابله با COVID-19 مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 297

به "احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید