جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016

به گزارش مجله پزشکی، جشنواره ای به نام جشنواره شکوفه گیلاس هر ساله در دنیا برگزار می گردد که مشتاقان زیادی دارد. مشتاقان درختان گیلاس یا ساکورا هر ساله برای تماشا جشنواره شکوفه گیلاس به شهرهای جشنواره گیلاس می روند . این جشنواره ابتدا از ژاپن شروع شده و بعدها دیگر شهرها این جشنواره را برگزار کردند.

جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016

استکهلم، سوئد

در مرکز سوئد که استکهلم، پارکی زیبا به نام Kungstradgarden که مردم در آن وقت می گذرانند و سرگرمی می نمایند وجود دارد. این پارک در تمام فصل سال زیبا بوده و مردم در این مکان در رستوران ها و کافه ها با هم ملاقات می نمایند. پارک استکهلم پر از شکوفه های گیلاس است و یکی از مکان های پر هوادار مرکز در فصل بهار بوده . در تابستان انواع کنسرت ها و در زمستان پیست اسکی وجود دارد که در تمام فصول بسیار برای جهانگردان سرگرم نماینده می باشد.

ویلنیوس، لیتوانی

ویلنیوس که مرکز لیتوانی است در فصل بهار از طریق درختان گیلاس بسیار زیبا شده و ساحل رودخانه نریس در کنار این شهر تصاویر زیبای شکوفه های درختان گیلاس را در خود نشان می دهد . هوای لیتوانی به نسبت فصل بهار کمی سرد بوده بنابراین درختان گیلاس دیرتر شکوفه می دهند پس زمان مناسب برای تماشا شکوفه های زیبای صورتی گیلاس از اواسط آوریل تا اوایل می است .

بن، آلمان

هیراشتراس نام خیابانی در محله هیپ Nardstadf ، بن آلمان است که در مرکز شهر بوده و در ماه آوریل پر از شکوفه گیلاس می گردد. این خیابان زیبا از زمانی مشهور شد که خبرنگاران عکسای درختان گیلاس این خیابان را به اشتراک همگان گذاشتند. به طور کلی بن دارای زیبایی های زیادی است. این خیابان تا خانه بتهوون پیاده تنها 5 دقیقه فاصله دارد.

آمستردام، هلند

در آمستردام که مرکز هلند است در سراسر شهر ساکورا دیده می گردد اما زیباترین نقطه آن پارک انگلیسی Amsterdamse Bos است که از پارک سنترال نیویورک دو الی سه برابر بزرگ تر بوده و تعداد زیادی نسبت دیگر نقطه آمستردام در آن درخت گیلاس وجود دارد. ردیف های ساکورا در این پارک بسیار چشم انداز رمانتیکی را ایجاد نموده و پیش بینی می گردد سال جاری این جشنواره در آوریل برگزار گردد.

ونکوور، کانادا

یکی از شلوغ ترین و پر هیاهو ترین شهرهای کانادا ونکوور است که جشنواره های زیادی در فصل بهار در این شهر از جمله جشنواره شکوفه های ساکورا برگزار می گردد. در فصل بهار در ونکوور جشن های بهاری، رویداد های مختلف، جشنواره ها، نمایش ها و نمایشگاه های کالاهای ژاپنی برگزار می گردد. فستیوال سال 2016 از 24 مارس تا 17 آوریل به طول انجامید.

لندن، انگلستان

لندن کلان شهر کشور انگلستان بوده و همینطور مرکز این کشور است. به علت داشتن باغ ها و پارک های متعدد در فصل بهار بسیار پر طراوت و زیبا بوده و تماشا این شهر خالی از لطف نیست. در این شهر باغ های Kew و کنزینکتون ، پارک های ریجنت و گرینویچ و بعلاوه خیابان های زیاد این شهر بسیار تماشای برای مردم بوده. با توجه به زیاد بودن گونه های گیاهی و زیبایی که در تمام سال دارند در این مکان ها بسیار تماشای هستند اما در فصل بهار شکوفه های گیلاس مخصوصا در ماه آوریل بیشتر از همه به چشم می خورند.

نیویورک سیتی، آمریکا

دو باغ گیاه شناسی بسیار زیبا به نام های بروکلین و سنترال پارک در نیویورک وجود دارد که در فصل بهار برترین مکان برای تماشا شکوفه های گیلاس هستند که همه را مبهوت خود می نماید ولی به غیر از این باغ ها درختان گیلاس در تمام شهر نیز وجود دارند. در باغ بروکلین مردم لباس های سنتی می پوشند و رویداد های مختلف ژاپنی را جشن میگیرند. زمان شکوفه های نیویورک از اواسط تا اواخر آوریل یا حتی ماهی می است .

جشنواره شکوفه های گیلاس، آمریکا

در واشنگتن هر ساله جشنواره شکوفه های گیلاس که نماد شگفتی ژاپن است برگزار می گردد. این درختان گیلاس را در سال 1912 مردم توکیو که 3000 نهال بودن به واشنگتن هدیه دادند و این جشنواره مفهوم دیگری نیز دارد و به منزله دوستی دو ملت است که مردم در کنار هم جمع می شوند و جشن می گیرند و صلح دو کشور را به همگان نشان می دهند. بهار سال 2016 برترین زمان برای سفر به نیویورک است که باعث آشنایی مردم با سبک و فرهنگ این شهر می گردد و به زیبایی شکوفه ها می افزاید. هنرمندان، موسیقیدانان و بازیگران ژاپنی می خواهند هنر خود را در جشنواره فصل بهار سال 2016 ارایه دهند.

توکیو، ژاپن

چیدوری گافوچی پارکی در توکیو است که بسیار تماشای و محبوب بین مردم بوده و مکان خوبی برای تماشا شکوفه های ساکوری است و مسیر پیاده روی دارد که 260 درخت در کنار مسیر کاشته شده اند. در اصل بیشترین لذت تماشا شکوفه های ساکوری در ژاپن است زیرا ابداع گر این جشنواره بوده . این پارک هرساله حدود یک میلیون بازدید نماینده را به خود جذب می نماید. در این پارک رودخانه ای وجود دارد که قایق سواری بر روی رودخانه لذت تماشای شکوفه های ساکوری را چند برابر می نماید و بسیار سرگرم نماینده است. برترین زمان برای تماشا شکوفه ها در این پارک سرانجام مارس تا آغاز آوریل است که در این مدت این پارک مملو از جمعیت بوده.

چانگ وون، کره جنوبی

در کره جنوبی چنان جشنواره شکوفه های گیلاس Jinhae Gunhangje مهم است که مارش نظامی و حرکات نظامی هم در خیابان ها برگزار می گردد و از این جشنواره به عنوان رژه نظامی یاد می گردد . بزرگترین رویداد فرهنگی کره جنوبی به شمار میرود. این جشنواره که از اول تا دهم آوریل به طول می انجامد از سال 1952 تا کنون ادامه داشته و هزاران جهانگرد و مردم محلی را برای تماشا زیبایی های شکوفه های گیلاس به خود جذب می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1611

به "جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شکوفه گیلاس در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید