ادعای رویترز: آمریکا فقط چند روز با خروج از افغانستان فاصله دارد

به گزارش مجله پزشکی، یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد، آمریکا از برنامه خروج نظامیانش از افغانستان جلوتر است و این فرایند می تواند تا چند روز تکمیل گردد.

ادعای رویترز: آمریکا فقط چند روز با خروج از افغانستان فاصله دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که پنتاگون چند روز قبل گفته بود عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ممکن است به علت پیشرفت های میدانی طالبان با تأخیر روبرو گردد اما بعضی منابع خلاف آن را ادعا می نمایند.

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که فرایند خروج نظامیان این کشور از افغانستان جلوتر از برنامه مشخص شده قرار گرفته است و آمریکا فقط چند روز با تکمیل این فرایند فاصله دارد.

این مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نگردد به رویترز گفتند، خروج نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان البته شامل آن تعداد از خدمه ارتش این کشور که برای حفاظت از دیپلمات ها و سفارتخانه آمریکا در کابل و تأمین امنیت فرودگاه بین المللی این منطقه باقی می مانند، نمی گردد.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور شرح دادند که تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است در افغانستان باقی بمانند حدود 650 نفر خواهد بود.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع و ارتش آمریکا بعد از اینکه تعداد نظامیان خارج شده از افغانستان از 50 درصد در ماه ژوئن عبور کرد، انتشار عمومی جزئیات این فرایند را متوقف نمودند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون اما هفته قبل ضمن تاکید مجدد بر معتبر بودن ضرب الاجل یازدهم سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، گفت البته به علت پیشرفت های میدانی که طالبان در این کشور به دست آورده شاید فرایند خروج مقداری آهسته تر گردد.. (جزئیات بیشتر)

ارتش آلمان شامگاه سه شنبه بیان کرد که آخرین نظامیان خود را از افغانستان خارج نموده و به این ترتیب ماموریت 20 ساله این کشور در خاک افغانستان سرانجام یافته است.

پیش از این هم بعضی از مقام های آمریکایی هشدار داده اند کابل ممکن است ظرف چند ماه بعد از خروج نیروهای آمریکایی سقوط نموده و به دست نیروهای طالبان بیفتد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از 3500 نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج نموده و قرار است تا 11 سپتامبر فرایند خروج آمریکایی ها تکمیل گردد.

روزنامه وال استریت ژورنال شب گذشته گزارش داده بود جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و مرکز این کشور، کابل، ممکن است بین 6 تا 12 ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1167

به "ادعای رویترز: آمریکا فقط چند روز با خروج از افغانستان فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رویترز: آمریکا فقط چند روز با خروج از افغانستان فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید