افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

به گزارش مجله پزشکی، در امسال تعداد گردشگرانی که از خارج برای تماشا جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی به این استان آمده اند 10 درصد افزایش داشته است.

افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

طبق آمار، تعداد توریستان خارجی که وارد آذربایجان شرقی شده اند در 9 ماهه سال جاری در حدود 493هزار نفر بوده است. مرتضی آبدار از افزایش 22 درصدی شمار توریستان داخلی به این استان اطلاع داد و اضافه نمود در این حوزه شاهد حضور چهار میلیون و 500 هزار نفر توریست داخلی در استان بوده ایم.

وی رویداد بین المللی تبریز را از عوامل مهم و موثر بر تعداد توریستان ورودی به استان آذربایجان شرقی برشمرده و این رویداد را نقطه آغاز یک تحول اساسی در توریستی آذربایجان شرقی معرفی کرد که در حال حاضر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. بر اساس این مطالبه عمومی، مسئولین و مردم نیز به این باور رسیده اند که توسعه مالی در گرو توسعه توریستی است.

آبدار در این زمینه شرح داد که در طی 2 سال اخیر موزه های استان آذربایجان شرقی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری سازماندهی شده و شاهد صدور مجوز و افتتاح سه موزه اختصاصی در این استان بوده ایم. طبق گفته آبدار با برنامه های صورت گرفته و تبلیغاتی که برای تبریز 2018 صورت گرفت، شاهد رشد 14/5 درصدی تخت های اقامتی در استان آذربایجان شرقی بوده ایم. وی بعلاوه بر نقش بخش خصوصی تاکید نمود و گفت:

متاسفانه بخش خصوصی هنوز به جایگاه خود دست نیافته و تنها معدودی از دفاتر مسافرتی استان در این زمینه اقدام نموده اند. اما با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی مشوق هایی تعریف شده که به فعالان جذب توریست ورودی خارجی اختصاص خواهد یافت.

وی نگاه سلیقه ای به توریستی را سبب تاثیر منفی بر آن دانست و خواهان استفاده از تمامی توان استان آذربایجان شرقی برای توسعه توریستی شد.

تبریز در سال 2018 از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان مرکز کشورهای اسلامی انتخاب شد. این عنوان در سال تازه میلادی به باکو، مرکز جمهوری آذربایجان اختصاص یافت.

منبع عکس: سید کاظم موسوی

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1384

به "افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید