انتقاد شدید حقوقدان ورزشی از تاج و کفاشیان: کسانی که زبان انگلیسی و قوانین را نمی دانند، از AFC کناره گیری نمایند

به گزارش مجله پزشکی، حقوقدان ورزشی با انتقاد از روسای پیشین فدراسیون فوتبال گفت که اگر نمایندگان کشورمان در کنفدراسیون فوتبال آسیا کارآیی ندارند، کناره گیری نمایند.

انتقاد شدید حقوقدان ورزشی از تاج و کفاشیان: کسانی که زبان انگلیسی و قوانین را نمی دانند، از AFC کناره گیری نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

غلامرضا رفیعی درباره ناتوانی چهار باشگاه ایرانی و فدراسیون فوتبال در کسب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام دنیای، به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: نمی دانم این تصمیم از سوی کدام مرجع AFC بوده و ما تنها خبر آن را شنیدیم. پیگیری و مراتب اعتراض از سوی هر نهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا متفاوت است و موضوع شفاف نیست.

استادیوم های ما کیفیت خوبی دارند و بدون زیرساخت نیستیم

وی در خصوص اینکه مهدی تاج گفته هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تأثیری در این تصمیم نداشته است، عنوان نمود: او عضو هیئت رئیسه است و انتظار می رود که بداند نامه از کجا ارسال شده است. آنها می توانند دقّ و دلی خود را سر کشوری خالی نمایند، اما باید ببینیم دلایل AFC تا چه اندازه موجه است. اگر موضوع کمبود زیرساخت هاست، ما استادیوم های یادگار امام (ره) تبریز، نقش دنیا اصفهان، شهدای فولاد خوزستان، امام رضا (ع) مشهد و آزادی تهران را داریم که کیفیت بالایی دارند و بدون زیرساخت نیستیم.

وکیل بین المللی فوتبال با اشاره به امکانات زیرساختی کشورمان گفت: در تهران یا تبریز، بهترین هتل های پنج ستاره را داریم و کمبودی در این خصوص وجود ندارد. زمین های بازی اختصاصی تیم های ما خیلی خوب است و بعید می دانم زیرساخت های کشورمان مشکل اصلی باشد. مگر تا قبل از شیوع کرونا، بازی های مختلف در ایران برگزار نمی شد؟ زیرساخت های ما از آن موقع بهتر شده است. نمی گویم امکانات و زیرساخت های ما از قطر، عربستان و امارات بهتر است، اما استادیوم ها و هتل های ما برای برگزاری چند مسابقه کفایت می نماید.

اگر بودن و نبودن مدیران ما در AFC تأثیر ندارد، کناره گیری نمایند

رفیعی با انتقاد از تاج گفت: در تمام این سال ها با امکانات کمتر از این هم میزبان بودیم و تعداد استادیوم های استاندارد ما بیشتر هم می شود. این مسئله به زیرساخت مربوط نیست و به این برمی شود که ما نمی دانیم نمایندگان ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا، چه کار می نمایند. اگر بودن و نبودن آنها در AFC تأثیری ندارد، پس کناره گیری نمایند تا مردم توقع نداشته باشند که فلانی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تحریم بهانه است

وی درباره اینکه گفته شد تحریم و پخش تلویزیونی از میزبانی تیم های ایرانی جلوگیری نموده است، به خبرنگاران گفت: تحریم اصلاً مانع نیست و بهانه است. در چهار دهه اخیر تحریم بوده ایم و الان تحریم نشده ایم. تحریم به نفع آنها شده که پول تیم ملی و باشگاه های ما را نمی دهند و مجبوریم پول ها را با چمدان منتقل کنیم. این تحریم ها به سود AFC و فیفاست. حق پخش نیز همینگونه است و مگر مسخره تر از این هم وجود دارد؟

میزبانی مسابقات به تیم ملی و باشگاه ها و پخش تلویزیونی به صداوسیما مرتبط است

این حقوقدان ورزشی گفت: کدام کشور را به دلیل پخش تلویزیونی از میزبانی محروم نموده اند؟ اگر در رأی به تحریم ها استناد نموده باشند، 40 سال است که تحریم هستیم و اگر بگویند زیرساخت های ما مشکل دارد، باید بگویم که امکانات ما از قبل که میزبان بوده ایم، بهتر شده است. میزبانی مسابقات به تیم ملی و باشگاه ها و پخش تلویزیونی به صداوسیما مرتبط است.

کفاشیان گناهی نابخشودنی مرتکب شد

رفیعی با اشاره به رأی علی کفاشیان به شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد: کفاشیان گناه نابخشودنی مرتکب شد و همان موقع به او گفتند از این بحرینی دفاع نکنید. دیدیم که او چه دسته گلی به آب داد و مجبوریم حق خودمان را التماس کنیم. کشورهایی چون کره شمالی، لائوس و برمه هم شرایط میزبانی دارند، اما ما نداریم.

آقایان زبان انگلیسی و قوانین را نمی دانند

وی در خصوص دخالت شیخ سلمان و فیفا در ادامه ریاست تاج در فدراسیون فوتبال گفت: این اقدامات به درد ما نخورد و فقط به درد آقایان خورد. نه انگلیسی بلد هستند و نه چیزی از قوانین و روابط عمومی می دانند. تا به امروز کارنامه ای از آقایان نداریم که بدانیم حضور آنها به نفع ما شد و شاید کرسی این افراد به سود خودشان بوده است. خواستند پرونده ویلموتس را آنالیز نمایند که فیفا دخالت کرد. آنها برای رفع شدن مشکل بازنشستگی شما نامه زدند، اما چرا یک میزبانی برای ما نمی گیرند؟ میزبانی حق ماست، اما به کارگیری بازنشستگان نقض قانون بود. این حق مردم است که بدانند چه کسی باعث عقد قرارداد ویلموتس شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وکیل بین المللی فوتبال درخصوص وعده پیگیری موضوع در دادگاه داوری ورزش (CAS) گفت: باید ببینیم چه مرجعی و به چه استنادی چنین تصمیمی گرفته و فدراسیون فوتبال باید شفاف سازی کند. مدیران فدراسیون باید با صاحب نظران مشورت کند و تصمیم نهایی را بگیرد. پزشک قبل از جراحی باید تصویر مورد نظر را ببیند. همه محاسبات باید انجام شود و دادگاه بین المللی ورزش یعنی آخرین قدم.

شکایت به دادگاه CAS هنر نیست

رفیعی گفت: در این صورت دفعه بعد اگر حکمی درباره ما صادر شود، سابقه ای علیه ما وجود دارد که ممکن است در رشته هایی چون والیبال یا کاراته هم علیه ما رأی بدهند. شکایت به دادگاه CAS هنر و کار شاقّی نیست و تمام کار با اینترنت و ایمیل انجام می شود. هنر ما این است که حرف حساب داشته باشیم و احتمال بدهیم که می توانیم پیروز شویم. اگر بدانیم شانس کمی داشته باشیم، نمی توانیم بی محابا جلو برویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1009

به "انتقاد شدید حقوقدان ورزشی از تاج و کفاشیان: کسانی که زبان انگلیسی و قوانین را نمی دانند، از AFC کناره گیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید حقوقدان ورزشی از تاج و کفاشیان: کسانی که زبان انگلیسی و قوانین را نمی دانند، از AFC کناره گیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید