ایلان ماسک: استارلینک تا یک ماه دیگر جهانی می گردد

به گزارش مجله پزشکی، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در روز سه شنبه بیان کرد که شرکت ماهواره های اینترنتی استارلینک میخواهد طی 12 ماه آینده بیش از 500 هزار کاربر به سرویس خود اضافه کند.

ایلان ماسک: استارلینک تا یک ماه دیگر جهانی می گردد

ماسک در گفتگوی مجازی خود با کنگره دنیای موبایل بارسلونا گفت که پیش بینی می نماید بیش از 10 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری گردد پیش از آنکه به سوددهی و درآمد 20 تا 30 میلیون دلار در چرخه عمر پروژه برسد.

او اضافه نمود: هدف اصلی این پروژه جلوگیری از ورشکستگی است.

در حال حاضر سرویس اینترنت استارلینک 62 هزار و 420 کاربر فعال دارد.

به گفته ماسک استارلینک در حال حاضر بیش از 1500 ماهواره در مدار دارد و انتظار می رود تا ماه اوت(یک ماه آینده) این سرویس دنیای گردد.

ماسک همچنین اطلاعات جدیدی در خصوص این سرویس ارائه کرد و اضافه نمود که این ماهواره ها در فاصله 500 کیلومتری از سطح زمین قرار دارند در حالی که ماهواره هایی که در مدار زمین آهنگ هستند در فاصله 1000 کیلومتری قرار گرفته اند و مدت زمان چرخش آنها در مدار 24 ساعت است.

این ماهواره ها سیگنال هایی به کابل های تلوزیونی می فرستند. ناسا ماهواره های خاص خودش را برای ارتباط و انتقال داده بین فضاپیماها دارد.

خرید یک کیت استارلینک حدود 500 دلار هزینه خواهد داشت و هزینه ماهانه آن نیز 100 دلار است که به گفته ماسک این قیمت در همه جای دنیا یکسان است.

اگرچه مالیات و هزینه حمل و نقل ممکن است باعث افزایش آن گردد.

به گفته ماسک ساخت این کیت برای شرکت 1000 دلار هزینه دارد اما آن را به نصف قیمت به کاربران می فروشند او اضافه نمود ما دوست داریم که هزینه تهیه این کیت را از 500 دلار به 200 یا 350 دلار کاهش دهیم.

کاربران ما در مناطق دور افتاده زندگی می نمایند بعضی از آنها در یک کابین در بالای کوه هستند و حتی به برق نیز دسترسی ندارند.

ماسک همچنین از شراکت احتمالی با اپراتورهای تلفن همراه صحبت کرد.

ماسک گفت: مشارکت با شرکت های مخابرات مهم است و با سایر شرکت ها نیز در حال مذاکره هستیم.

بعضی از کشورها الزامات خاص خودشان را برای صدور مجوز اینترنت 5G دارند و در این کشورها باید پوشش برای مناطق روستایی نیز فراهم گردد.

ماسک از نام بردن شرکت های مخابرات خودداری کرد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1117

به "ایلان ماسک: استارلینک تا یک ماه دیگر جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: استارلینک تا یک ماه دیگر جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید