برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور (تور کوالالامپور)

به گزارش مجله پزشکی، کشور مالزی یکی از محبوب ترین مقاصد خارجی نزد گردشگران ایرانی ست. به علت این که مسلمانان زیادی در این سرزمین زندگی می نمایند، هم وطنانمان علاقه زیادی به سفر به مالزی نشان می دهند. این کشور دیدنی های گوناگونی دارد و هر شهرش می تواند ساعت ها جهانگرد ها را سرگرم کند، در این میان همیشه شهر کوالالامپور از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است زیرا بناهای مدرنی در آن ساخته شده و امکانات مناسبی برای گشت و گذار گردشگران در آن وجود دارد. با وجود تمامی بناهای دیدنی و مجذوب کننده مالزی، همیشه برج های دوقلوی پتروناس از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند و نماد شهر کوالالامپور و چه بسا کشور مالزی به حساب می آیند.

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور (تور کوالالامپور)

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

خبرنگاران در این مطلب شما را با برج های پتروناس آشنا می نماید تا بدانید در این آسمان خراش های سربه فلک کشیده چه می گذرد و چرا تا این اندازه محبوب و مشهور شده اند. اگر شما هم قصد سفر به مالزی را دارید یا علاقه مند هستید بیشتر با این برج ها آشنا شوید، در ادامه همراه ما بمانید.

حقایقی جالب درباره برج های پتروناس مالزی

ساخت این برج ها 1.6 میلیارد دلار آمریکا هزینه در بر داشت.

این برج ها دارای 88 طبقه هستند.

در سال 2011 به طور کامل بازسازی شد.

زیربنای این برج ها 395000 مترمربع است.

کار ساخت این آسمان خراش ها تنها 3 سال طول کشید.

یک پل مستحکم دو برج پتروناس را به یکدیگر متصل می نماید.

در زمان ساخت این برج ها، برای مدتی بلندترین ساختمان های دنیا بودند.

در سال 2009 یک نفر از نمای خارجی این برج ها بالا رفت.

از مشهورترین برج های دوقلوی دنیا هستند.

برج های پتروناس در فیلم های متعددی نشان داده شده اند.

معرفی برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Towersبرج های پتروناس دو آسمان خراشی هستند که در قلب شهر کوالالامپور واقع شده اند. این برج ها همانند نگینی در شهر می درخشند و معروفیتی دنیای دارند. پتروناس هم مرکز تجاری است و هم تماشای ها و امکانات گوناگونی برای سرگرمی توریستان در خود دارد. در سال 1992 میلادی طراحی برج ها به انتها رسید و در سال 1993 میلادی کار ساخت برج ها را شروع کردند. مراحل ساخت و ساز این سازه به سرعت انجام شد و پس از سه سال، در سال 1996 میلادی کار ساختش به انتها رسید. خاتمه برج های فوق العاده پتروناس را در تاریخ 31 آگوست سال 1999 میلادی افتتاح کردند. به مرور زمان این آسمان خراش های زیبا به علت قرارگیری در معرض تابش نور خورشید و گرد و غبار و باران، ظاهر زشتی به خود گرفتند، به همین دلیل در سال 2011 میلادی آنها را به طور کامل بازسازی کردند.

بد نیست بدانید که مالکیت برج های دوقلوی پتروناس متعلق به یک شرکت سرمایه گذاری مالزیایی به نام KLCC Holdings Sdn Bhd است و حدود 2 میلیارد دلار آمریکا برای ساخت این آسمان خراش ها هزینه شد. حالا این برج ها دارای 88 طبقه هستند و بالاترین طبقه آنها نیز در ارتفاع 375 متری از سطح زمین واقع شده است.

برج های پتروناس به سرعت به معروفیت رسیدند زیرا ساختار جدیدی داشتند و در سراسر مالزی هیچ نظیری نداشتند. این سازه برای سالهای متوالی لقب بلندترین برج های دنیا را داشتند اما هم اکنون این صفت متعلق به برج خلیفه در دبی است. اگر علاقه مند هستید بدانید داخل این برج ها چه می گذرد و توریستان چرا به آنها علاقه زیادی نشان می دهند، در ادامه همراه فایداتور بمانید.

داخل برج های دوقلوی پتروناس

باهم قدم زده و وارد برج های دوقلوی پتروناس می شویم، جایی که هر توریست خارجی با شور و شوق به سمتش رفته و یک سلفی فراموش نشدنی، می گیرد. گذشته از شرکت ها و مراکز اداری که درون این برج ها وجود دارد، تماشای هایی چون مراکز خرید، رستوران و... نیز در پتروناس به چشم می خورد که به معرفی آنها می پردازیم.

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور | Suria KLCC

سوریا کی ال سی سی یکی از مراکز خرید معروف مالزی است که در طبقه همکف برج های پتروناس واقع شده است. مساحت این مرکز 140000 مترمربع است و بیش از 350 فروشگاه را در خود دارد. این مرکز از سال 1998 تا به امروز فعال است و امکاناتی چون پارکینگ -با ظرفیت 5400 اتومبیل-، سرویس بهداشتی، بخش اطلاعات و... دارد.

توجه داشته باشید که این مکان، مرکز خریدی لوکس به شمار میرود و برندهای مقرون به صرفه قیمت و کالاهای بی کیفیت کمتر در آن به چشم می خورند. با این وجود اگر کمی جست وجو کنید؛ ممکن است کالاهایی را بیابید که قیمت آنها از مراکز خرید تهران مقرون به صرفهتر باشند. کالاهایی چون پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی را می توانید از این مرکز تهیه نمایید.

ساعت های کاری:

9:30- 17:30

*دوشنبه ها سوریا کی ال سی سی تعطیل است.

پل هوایی پتروناس مالزیاسکای بریج skybridge petronas نامی ست که به پلی که دو ساختمان پتروناس را به هم مرتبط می نماید، اطلاق می گردد. این پل دو طبقه دارد و طبقه های 41 و 42 هر دو ساختمان را به یکدیگر متصل می نماید. جالب است بدانید که تمامی وزن این پل روی برج ها نیست زیرا سبب فروریختن برج ها می شد.

این پل هوایی مرتفع ترین پل دو طبقه هوایی در دنیا است و اغلب توریستان به پتروناس می روند تا از روی این پل عبور نموده و از دیوارهای شیشه ای آن تماشاگر منظره ها زیبای اطراف باشند. این پل در ارتفاع 170 متری از زمین واقع شده و 58.4 متر طول دارد و وزنش چیزی در حدود 750 تن است؛ بنابراین معماران برج های پتروناس بسیار ماهر و کاردان بودند که توانستند چنین سازه عظیمی را به برترین شکل ممکن بسازند.

باید بدانید که توریستان تنها حق ورود به طبقه 41 این پل را دارند زیرا طبقه 42 اجاره داده می گردد و هرکسی نمی تواند از این طبقه تماشا کند. همه روزه امکان بازدید از طبقه 41 وجود دارد اما اگر در یک روز 1000 بلیط فروخته گردد، فروش بلیط به انتها می رسد.

نکته جالبی که خوب است درباره پل هوایی برج های پتروناس بدانید این است که پل در مواقع آتش سوزی بسیار کارآمد خواهد بود زیرا بازدیدنمایندگان می توانند تنها در چند دقیقه خود را به برج دیگر رسانده و از حادثه جان سالم به در ببرند.

آسانسور برج های پتروناس

آسانسورهای برج های پتروناس نیز از جمله پرطرفدارترین قسمت های این آسمان خراش ها هستند. هر یک از برج ها دارای یک آسانسور مجزا هستند. اگر دوست داشته باشید که با پله به طبقه های مختلف برج های پتروناس بروید، باز هم مسئله ای پیش نخواهد آمد زیرا هردوی برج ها پله نیز دارند اما نباید فراموش کرد که برای رسیدن به بالاترین طبقه برج باید 2170 پله را بالا بروید که کاری غیر ممکن خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم سوار شدن بر آسانسورهای برج های پتروناس را از دست ندهید زیرا آنها دارای دیوارهای شیشه ای هستند و امکان تماشای منظره ها جذابی را در اختیارتان قرار می دهند. درباره ایمنی آسانسورها هم جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا تمامی نکات ایمنی در رابطه با آنها رعایت شده و بدنه آنها از جنس فولاد ضدزنگ است.

محوطه خارجی برج های پتروناس

اگر کمی نام برج های پتروناس را در موتورهای جستجو دنبال نموده باشید، حتما دیده اید که تصاویر متعددی از افرادی که با این برج ها سلفی گرفته اند وجود دارد. در حقیقت برج های پتروناس محبوب ترین مکان برای ثبت سلفی در سراسر کوالالامپور است. محوطه خارجی برج ها گل و چمن کاری شده و به آن نام پارک کی ال سی سی را داده اند؛ این پارک مکانی فوق العاده برای عکاسی از این آسمان خراش ها و یا گرفتن عکس های یادگاری است.

این پارک محبوب حدود 7 هکتار مساحت دارد و مکان خوبی برای گشت و گذار به همراه دوستان و آشنایان به شمار میرود. اینجا چند استخر هم دارد و بچه ها نیز می توانند در محوطه مخصوص به خود بازی نمایند.

معماری و تاریخچه برج های پتروناس

مهندس معمار برج های پتروناس فردی دو رگه آمریکایی- آرژانتینی به نام سزار پل César Pelli است. او طراحی آسمان خراش های متعددی را در کارنامه خود دارد که برج های دوقلوی پتروناس تنها یکی از آنهاست. او انتخاب شد تا یکی از شاهکارهای قرن بیست و یکم را بسازد که خوشبختانه توانست از پس این پروژه به خوبی بر بیاید.

در نهایت در سال 1999 میلادی برج های دوقلوی پتروناس به وسیله دکتر مهاتیر محمد Tun Dr. Mahathir bin Mohamad هفتمین نخست وزیر مالزی به صورت رسمی افتتاح شد. البته پیش از این اتفاق برج های پتروناس به بهره برداری رسیده بودند. در اسناد آمده که ساخت برج های دوقلوی پتروناس 6 سال زمان برد ولی در حقیقت آنها بعد از سه سال کامل شده بودند.

ساخت این برج ها اتفاقی بزرگ برای مردم مالزی بود ولی با این حال افراد بسیاری بر سزار پل خرده گرفتند و گفتند که هزینه ساخت این برج ها بسیار بیشتر از حد انتظار بود. با وجود اندازه فولادی که در برج های پتروناس مصرف شد، چنین رقمی دور از انتظار نبود. فولاد یکی از گران قیمت ترین فلزات موجود در مالزی است. با این حال پس از گذشت سالها هنوز هم این برج های دوقلو میزبان توریستان خارجی هستند که با شور و شوق به سویش می شتابند.

اطلاعات بازدید

پیش از مراجعه به برج های دوقلوی پتروناس توصیه می کنیم که اطلاعاتی چون ساعت های بازدید و هزینه ها را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهتر برای بازدیدتان برنامه ریزی کنید. خبرنگاران در این بخش اطلاعاتی اینچنینی را در اختیارتان قرار می دهد.

ساعت های کاری:

بازدیدنمایندگان می توانند از ساعت 9:00 تا 21:00 وارد برج ها شوند.

آدینه ها از ساعت 13:00 تا 14:30 امکان ورود به برج ها وجود ندارد.

در روزهای عادی ساعت آخرین ورود 20:30 است.

نخستین ساعت فروش بلیت 8:30 است.

هزینه بلیط: 84.80 رینگت

آدرس: مالزی، کوالالامپور، برج های پتروناس

سخن آخر

باهم گشتی زدیم در شهر کوالالامپور و از نماد آن یعنی برج های دوقلوی کوالالامپور تماشا کردیم، نظر شما در رابطه با این برج های زیبا چه بود؟ آیا تا به حال به داخل برج های پتروناس رفته بودید؟

از نظر شما این برج های دوقلو ارزش تماشا دارند؟

اگر علاقه مند به خرید تور مالزی هستید از این لینک یاری بگیرید.

منبع: فاینداتور
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1593

به "برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور (تور کوالالامپور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور (تور کوالالامپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید