حقایقی شگفت انگیز از شهر زیبای دبی!

به گزارش مجله پزشکی، امروز بسیاری از کشورهای دنیا سعی دارند تا شهرهایی هوشمند و در عین حال سرزنده داشته باشند و نمادی از آینده را در خود بسازند.

حقایقی شگفت انگیز از شهر زیبای دبی!

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام الی گشت، دبی، سوگلی شهرهای ایالات متحد عربی ست و روزبه روز سعی دارد، بهترین های یک شهر هوشمند را از خود بروز دهد. در زمانی که نمی توان هم از هوشمند بودن یک شهر تعریف کرد و هم از سرزنده بودن و تعاملات انسانی در آن شهر حرف زد، به راحتی و با خیال آسوده می توان نام دبی را به عنوان یکی از معدود شهرهایی که هر دو گزینه را باهم دارد نام برد. قصد داریم سفری کوتاه به دبی داشته باشیم و کمی در میان خیابان های این شهر قدم بزنیم. اگر تصمیم به سفر به دبی و رزرو تور دبی دارید به این آدرس مراجعه کنید.

کیمیا در دبی

سخت می گردد از دبی، نیروی بی انتهایش، جاه طلبی و توانایی اش در تبدیل آرزوها به واقعیت در حالی که دیگر کشورها حتی جرات طرح رویا را هم ندارند، چشم پوشی کرد. ترکیب رعایت سنت و حفظ اصالت و جاه طلبی در تسخیر آینده، تنها از شهری مانند دبی برمی آید. دبی شهری ست که با اتوماتیک کردن تمام اجزای خود و ساخت آسمان خراش های بلند میخواهد شهری را بسازد به شکل نخل و بگوید: (این بلندترین نخل جهان است و من آن را ساختم). فقط داستان های علمی تخیلی هستند که جرات صحبت در خصوص آسمان خراش های قابل تغییر و هوشمند، ترن های الکترونیکی که به سرعت نور حرکت می نمایند و ارتش ربات ها دارند اما جالب است بدانید که دبی با آغوش باز و بدون هیچ ترس و تعصبی، تمام این ایده ها را در آغوش کشیده است و میخواهد با بسیاری از همین اندیشه هایی که اکنون تبدیل به پروژه های در حال انجام شده اند، داستان خود را، خود بنویسد و صداپیشه ای باشد که خود زندگی خود را برای آیندگان تعریف می نماید و نه کس دیگری.

جشنواره همیشگی خرید در دبی

دبی را بسیاری بابت مراکز خریدش می شناسند و خرده فروش های محلی بسیاری در این شهر به روز، مشغول به کسب روزی خود هستند. اگر در میان فروشگاه های بزرگ این شهر به دنبال کالایی باشید که بسیاری از برندها دست به فراوری آن زدند، به طور آزادانه و بدون محدودیت در وجود برندها، می توانید با دقت و حوصله کالای موردنظرتان را از هر جهت آنالیز کنید و سر آخر خرید خود را انجام دهید.

اما خبر خوب برای آن هایی که عاشق خرید در دبی هستند این خواهد بود که هرساله 2 فستیوال خرید در دبی برگزار می گردد. در دبی خرید را به چشم تفریح نگاه می نمایند و مراکز بزرگ خرید بیش تر به مجموعه های زینتی از مغازه های شیک هستند تا صرفا محلی برای خرید و فروش، این موضوع به این معنی ست که اگر وارد مراکز خرید دبی بشوید، خواهید دید که مردم بیشتر برای لذت و سرگرمی خرید می نمایند تا برآورده کردن احساس نیازشان به یک کالا. رفتن به مراکز خرید و تجاری دبی صرفا برای خرید نیست و در بسیاری از این مراکز خرید، تفریحاتی وجود دارد که شاید در بزرگ ترین پارک های جهان وجود نداشته باشند.

بازارهای سنتی دبی هم مانند لانه های زنبور که همواره در حال سروصدا و فعالیت هستند، همچنان پویا و با تسلط به ترفندهای جلب مشتری، سعی می نمایند تا در برابر مراکز تجاری و پیشرفته دبی چیزی کم نداشته باشند. اما اگر از حق نگذریم باید بگوییم نه تنها بازار سنتی بلکه هیچ کدام از مراکز تجاری جهان، دیگر در مقابل مرکز تجاری دبی حرفی برای گفتن ندارند.

برخی از این مراکز تجاری در دبی شبیه به قصرهای ایتالیا هستند و برخی دیگر با رنگ و لعاب قصرهای ایرانی ساخته شده اند و برخی دیگر شبیه قصرهای فرانسه! به هر صورت زیبایی و خرید تنها می توانند در یک شهر ترکیب جذابی داشته باشند و آن شهر بی شک دبی است. آکواریوم های غول پیکر، باغ های گیاه شناسی و پیست های اسکی در دل این مراکز خرید قرار گرفته اند که تنها و تنها قدرت را به رخ تجارت جهانی می کشند. این امکان برای هر شهری در جهان فراهم نیست که بتواند فضاهای فانتزی را با واقعیت ترکیب کند و به مخاطبان خود ارائه دهد.

تصور کنید در حالی که کفشی معروف از برندی خاص خریداری نموده اید و در حال قدم زدن در مرکز خرید هستید، به خود بیایید و ببینید در کنارتان یک کوسه سرچکشی در حال شنا کردن است. یا در حالی که منتظر همسرتان هستید، هزاران ماهی آب شور از زیرپاهای تان رد می شوند. لازم نیست برای آرام کردن و سرگرم کردن کودک خود، او را به شهربازی های حوصله سربر با اسباب بازی های بی مزه ببرید، کافی ست او را به دست یکی از مربیان پیست اسکی در یکی از مراکز تجاری دبی بسپارید تا مطمئن شوید که ساعت ها به فرزندتان خوش خواهد گذشت.

برای اینکه بلیط هواپیما دبی را به آسانی و با اطمینان بصورت آنلاین رزرو کنید می توانید به وبسایت الی گشت مراجعه کنید:

https://www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-دبی/

دبی شب زنده دار است

بعد از تاریک شدن آسمان و آمدن شب، دبی مانند مردابی سبزرنگ می گردد که پر از گل های نیلوفرآبی ست . این تصویر، نوع طراحی دبی را به ما نشان می دهد. دبی در شب هم زنده است و مانند جانواران و موجودات کویری اطرافش، مدعی ست که در شب بیش تر از روز فعال است و خواب به چشمانش نمی آید. فرق روز و شب دبی فقط در تغییر نورپردازی شهر است و به جرأت می توان گفت شب این شهر پرهیجان تر از روز آن است. دبی از جهتی نمایش دموکراسی محسوب می گردد؛ تغییر رنگ ها، شکل ها و نورپردازی های این شهر به این دلیل است که دبی می خواهد شهری باشد برای تمام ذائقه ها و تمام سنین، از گنبدهای پایکوبی نور، رستوران های تمام عیار بر روف گاردن های بلندترین برج های این شهر و تفریحگاه های ساحلی تا اماکنی شیک که همگی با معماری داستان های هزارویک شب و برگزاری کنسرت های متنوع زیر انبوهی از ستاره در آسمان کویری، همگی در دبی در حال رخ دادن است. به هر حال، دبی در حال برداشتن قدم هایی سریع و جاه طلبانه است برای تبدیل شدن به ادیسه ای که در قصه ها از آن یاد شده است. نه تنها بیش تر مراکز تجاری دبی در شب هم فعال هستند بلکه بسیاری از سالن های تئاتر و سالن اپرای دبی هم در شب، به قوت روز، به فعالیت خود ادامه می دهند.

دبی پذیرای هر نوع فرهنگی است

در فهرست سازمان یونسکو، دبی تنها شهر در خاورمیانه است که به عنوان شهر خلاق به ثبت رسیده است. دبی نه تنها یک شهر بلکه مجموعه ای از فعالیت های ریز و درشتی ست که به هر فرهنگی اجازه ورود می دهد و با درکی درست از نوع برگزاری و صندلی آن فرهنگ، هر چیزی که لازم باشد را فراهم می نماید. اگر به شهروندان دبی که روزی تنها به عنوان میهمان پا به این شهر گذاشته اند خوب نگاه کنید، می بینید که این شهروندان از تمام نقاط جهان از کشورهای اروپایی گرفته تا شهرهای حوزه خلیج فارس، این شهر را به عنوان یک آرمانشهر برای زندگی انتخاب نموده اند. تنوع در غذا، صنعت لباس، موسیقی و اجراهای هنری که در دبی اتفاق می افتد، نشانه این است که دبی به نقطه ای رسیده که می تواند حتی مراسم هر کشوری را زیباتر از خود آن کشور به مرحله اجرا بگذارد. دبی را می توان شبیه یک زمین حاصلخیز دانست که فضایی زایا دارد و به اقوام و فرهنگ های مختلف جهان فرصت زندگی با نگاهی جدید را می دهد.

اطلاعات تماس:

تلفن: 8540-021

ایمیل: [email protected]

آدرس : تهران، خیابان بهشتی خیابان خالد اسلامبولی کوچه 23 پلاک 7

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 135

به "حقایقی شگفت انگیز از شهر زیبای دبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی شگفت انگیز از شهر زیبای دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید