بزرگ ترین زباله ی فضایی تا به امروز در فضا رها شد!

به گزارش مجله پزشکی، خبرگزاری خبرنگاران- ایستگاه فضایی بین المللی بزرگ ترین قطعه زباله فضایی تا به امروز به وزن 2.9 تن را در فضا رها کرد. این قطعه صفحه ای متشکل از 48 باتری نیکل-هیدروژن بود.

بزرگ ترین زباله ی فضایی تا به امروز در فضا رها شد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بازوی رباتیکی که به فضاپیما متصل بود این صفحه بزرگ را 265 مایل(426 کیلومتر) دورتر از زمین رها کرد تا دو تا چهار سال آینده را در مدار زمین بچرخد پیش از آن که به طور بی خطری در جو زمین بسوزد.

لیا چشیر(Leah Cheshier) متخصص ارتباطات ناسا به Spaceflight Now گفت: ناسا هنوز اطلاعاتی در مورد قطعاتی که ممکن است از ورود به جو جان سالم به در ببرند ندارد.

رها کردن این صفحه برنامه اصلی ناسا نبود بلکه قرار بود به وسیله فضاپیمای انتقال دهنده ژاپنی H-II به زمین بازگردانده شود، اما سال گذشته به دلیل ناموفق بودن پرتاب سایوز 2018 و ایجاد تاخیر در برنامه های پیاده روی فضایی این موضوع لغو شد.

این صفحه با سرعت 4.8 مایل بر ثانیه در مدار می چرخد و انتظار نمی رود از دمای شدید جو زمین جان سالم به در ببرد و مسئولان بخش بالستیک ناسا می گویند که هیچ تهدید و خطری وجود ندارد.

ناسا در سال 2016 تعویض 48 باتری نیکل-هیدروژنی با 24 باتری یون لیتیوم را شروع کرد و آخرین تعویض را سال گذشته انجام داد.

آژانس فضایی آمریکا در بیانیه ای گفت: ظرفیت بالای انرژی باتری های لیتیومی باعث کاهش تعداد باتری های مورد نیاز می شود و نیاز به فضای کمتری برای حمل آن ها است.

باتری های یون لیتیوم پس از موفقیت در زمین برای فضا انتخاب شدند. طراحی آن ها به گونه ای است که می توانند گرمای شدید و پدیده های دمایی را تحمل کنند.

باتری های یون لیتیوم ایستگاه فضایی از یک محافظ در برابر اشعه نیز استفاده می کنند. این محافظ ابتدا برای موتور موشک ها ساخته شده بود. در سال 2016 ناسا شروع به ارسال واحدهای باتری ارتقا یافته به وسیله فضاپیمای HTV به ایستگاه فضایی کرد و 13 فضانورد مختلف در طول نزدیک به پنج سال 14 پیاده روی فضایی انجام دادند تا باتری های نیکل-هیدروژنی را با باتری یون لیتیوم تعویض کنند.

این زباله 2.9 تنی فضایی به 34 هزار زباله فضایی دیگری که بزرگ تر از 3.9 اینچ(10 سانتی متر) هستند و میلیون ها قطعه کوچک تر در مدار زمین پیوسته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 951

به "بزرگ ترین زباله ی فضایی تا به امروز در فضا رها شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین زباله ی فضایی تا به امروز در فضا رها شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید