بهترین زمان سفر به آنتالیا

به گزارش مجله پزشکی، آنتالیا به خاطر آب های فیروزه ای، تاریخ غنی و چشم انداز های پانوراما در جهان معروفیت بسیار زیادی دارد. این شهر ساحلی کشور ترکیه قرن هاست که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند. این شهر گردشگری امروزه به عنوان یک تفریحگاه دریایی مورد استقبال قرار می گیرد. با نگاهی گذرا به موزه ها، اماکن باستانی و معماری زیبای عثمانی این شهر می توان به تاریخ آن نیز پی برد. آنتالیا در تابستان کاملا گرم می شود و در زمستان گاهی اوقات می توانید شاهد بارش برف باشید. ایده آل ترین زمان برای سفر به آنتالیا بین آوریل (بین فروردین و اردیبهشت) و اکتبر (بین مهر و آبان) است زیرا هوا در طول روز مطبوع است. از شما همراهان عزیز خبرنگاران درخواست می کنم تا همواره همراه من باشید تا در ادامه این سفر مجازی اطلاعات مفیدی درباره بهترین زمان سفر به آنتالیا کسب کنیم.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان برای سفر به ترکیه به آنچه شما علاقه مندید بستگی دارد به این معنا که آوریل (بین فروردین و اردیبهشت)، می (بین اردیبهشت و خرداد)، سپتامبر (بین شهریور و مهر) و اکتبر (بین مهر و آبان) با دمایی در حدود 20 تا 30 درجه سانتی گراد در این شهر روبه رو هستیم؛ بنابراین به طور معمول بهترین زمان ها برای بازدید از مجموعه های باستانی ترکیه است. در تابستان هوای آنتالیا بسیار گرم است و آفتاب سواحل جنوبی کمی ناراحت کننده می باشد. آنتالیا در فصل تابستان در واقع مکان مناسبی برای استراحت در ساحل و گرفتن حمام آفتاب است. هوا از اواخر اکتبر آغاز به خنک شدن می کند. نوامبر تا مارس می تواند کاملاً سرد شود و در این ماه ها بسیاری از هتل های منطقه ها ساحلی خلوت هستند. براساس استقبال مسافران برای سفر به این شهر زیبا می توان بهترین زمان بازدید از آن را فصل تابستان به حساب آورد. اگر برای شما عزیزان مدیریت هزینه بسیار مهم است پس می توانید در فصل زمستان به این شهر سفر کنید. در فصل زمستان تقاضای مسافران برای بازدید از آنتالیا بسیار کم است و هتل ها خلوت می شوند. برای آنکه با شرایط دقیق آب و هوایی آنتالیا به خوبی آشنا شویم و بتوانیم بهترین زمان سفر به این شهر را مشخص کنیم پس آب و هوای آن را در چهار فصل سال بررسی خواهیم کرد.

فصل بهار در آنتالیا

در فصل بهار هوای آنتالیا بسیار تازه و لطیف می باشد و دمای آن از ماه آوریل (بین فروردین و اردیبهشت) در حدود 15 تا 21 درجه سانتی گراد است. دمای آب به طور میانه 18 درجه سانتی گراد می باشد که آن را برای ورزش های آبی مناسب می کند و می توانید از فعالیت هایی مانند غواصی، موج سواری و رفتینگ لذت ببرید. در تعطیلات عید این شهر ممکن است شلوغ شود اما غیر از تعطیلات عید این فصل زمان خوبی برای لذت بردن از آب و هوای بی نظیر در کنار ورزش های آبی است. قابل ذکر است که در فصل بهار به دلیل وزش زیاد باد استفاده از تفریحات ساحلی و پارک آبی محدود است. درواقع بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است نتوانید از تفریحات آبی استفاده کنید. در هنگام کشتی سواری در فصل بهار به دلیل وزش باد حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

فصل تابستان در آنتالیا

اگر به آفتاب گرفتن علاقمند هستید پس تابستان زمان مناسبی برای آن است. در فصل تابستان که زمان اوج سفر به این شهر است سواحل بیش از حد شلوغ می باشد. جولای (بین تیر و مرداد) و آگوست (مرداد و شهریور) گرم ترین ماه های سال محسوب می شود و میانه دما در حدود 30 درجه سانتی گراد است. احتمال بارندگی در ماه های تابستان نیز بسیار کم می باشد؛ اگرچه به طور کلی آنتالیا تنها 77 روز بارانی در سال را تجربه می کند. همه ساله در ماه می (بین اردیبهشت و خرداد) در آنتالیا جشنواره گل برگزار می شود که یک اتفاق هیجان انگیز است. گل ها از طریق ساکنان محلی کاشته می شوند و این افراد برای برگزیده شدن در جشنواره بطور جدی با یکدیگر رقابت می کنند. بسیاری از جشنواره های موسیقی و فرهنگی در ماه های ژوئن (بین خرداد و تیر)، جولای (بین تیر و مرداد) و آگوست (مرداد و شهریور) برگزار می شود. براساس استقبال مسافران می توان به جرئت گفت که بهترین زمان سفر به شهر ساحلی آنتالیا فصل تابستان است. با وجود آنکه در فصل تابستان هزینه هتل و تور ها بالا می باشد اما تجربه خرید تور آنتالیا در فصل تابستان بسیار هیجان انگیز می باشد. شلوغی و استقبال شدید مسافران از آنتالیا در این فصل به دلیل وجود تفریحات آبی هیجان انگیز آن است.

فصل پاییز در آنتالیا

در ماه اکتبر (بین مهر و آبان) فصل پاییز دما ممکن است بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر باشد که اقامتی دلپذیر را برای شما ایجاد می کند. در این فصل آب و هوای آنتالیا رو به سرما می رود که ممکن است برای برخی افراد کمی آزاردهنده باشد. هوای سرد فصل پاییز آنتالیا اغلب سرد می باشد و با وزش باد های سرد همراه است. در این فصل از سال به دلیل وجود سرما گردشگران کمی به این شهر سفر می کنند پس تخفیف مناسب در هتل ها وجود دارد. پرتقال طلایی یک جشنواره فیلم قابل احترام و مهم در ترکیه است که هر سال در اکتبر (بین مهر و آبان) برگزار می شود. از دیگر برنامه های برگزار شده در ماه اکتبر می توان به جشنواره شن و ماسه در ساحل لارا و جشنواره بین المللی موسیقی مدیترانه اشاره کرد. قابل ذکر است به دلیل تغییرات دمایی هوا در طی سال های مختلف پس حتما پیش از سفر به آنتالیا در فصل پاییز شرایط آب و هوایی آن را چک کنید.

فصل زمستان در آنتالیا

در فصل زمستان با پایین آمدن دما تا 1 درجه سانتی گراد هوای آنتالیا کاملاً سرد می شود. آب دریای مدیترانه سرد است و شنا در آب آنچنان ایده آل نخواهد بود. احتمال بارش برف در این فصل کم است اما در ماه های فصل زمستان احتمال باران زیاد است. از آنجا که سفر به آنتالیا در این فصل متقاضیان بسیار کمی دارد در نتیجه در این دوره اتفاقات زیادی رخ نمی دهد. تنها وجود برخی فعالیت های ورزشی زمستانی در این فصل از آنتالیا رایج است.

بررسی بهترین زمان سفر به آنتالیا از دید گردشگران

از دید گردشگران بهترین زمان برای بازدید از شهر ساحلی آنتالیا از اواخر فصل بهار آغاز و تا آخر فصل تابستان ادامه خواهد داشت. این منطقه با توجه به آب و هوای مدیترانه ای خود دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب است. از این رو ماه های دو فصل بهار و پاییز زمانی ایده آل برای سفر به آنتالیا محسوب می شود. میانگین دمای سالانه در آنتالیا 21 درجه و میانگین بارش حدود 90 میلی متر است. تابستان ها از ژوئن (بین خرداد و تیر) تا آگوست (بین مرداد و شهریور)، جولای (بین تیر و مرداد) و آگوست گرم ترین ماه های سال برای آنتالیا به حساب می آیند. جولای خشک ترین ماه سال در آنتالیا است که مقدار بارندگی در آن بسیار ناچیز می باشد. در فصل تابستان هجوم گردشگران به آنتالیا زیاد است و سواحل و آبشارها مکان های بسیار خوبی برای ملاقات در تابستان هستند. در دو فصل پاییز و بهار نسبت به تابستان شاهد کمترین رکود هستیم که این امر باعث شده هتل ها در این دو فصل به راحتی در دسترس قرار گیرند. فعالیت هایی مانند قایق رانی، کوه نوردی و رفتینگ در این مدت بیشترین تقاضا را دارند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر قیمت

طبق موارد ذکر شده در بالا و براساس استقبال مسافران به شهر ساحلی آنتالیا به جرئت می توان گفت بهترین زمان سفر به این شهر در فصل های بهار و تابستان است. آب و هوای خوب فصل های بهار و تابستان آنتالیا سبب شده است که در طی این زمان مسافران زیادی از سفر به این شهر استقبال کنند. همین امر باعث نرخ زیاد قیمت هتل های لوکس، یوآل و تور ها می باشد. جالب است بدانید در هتل های یوآل برعکس هتل های آل در هر زمان از شبانه روز می توانید از امکانات هتل محل اقامت خود استفاده کنید. اگر شما عزیزان محدودیت هزینه ندارید پس همچنان دو فصل بهار و تابستان مناسب ترین زمان سفر به آنتالیا است. اگر هر یک از شما برای مخارج هتل و تور دارای محدودیت های مالی هستید پس جای گرانی نیست زیرا در فصل های پاییز و زمستان می توانید به آنتالیا سفر کنید. تنها تفاوت آن استفاده محدود تر از تفریحات آبی به دلیل شرایط آب و هوایی است.

سخن خبرنگاران

سپاس از شما همراهان همیشگی خبرنگاران که با نظرات خود به ما دلگرمی می دهید. امیدوار اطلاعات مفیدی درباره زمان مناسب برای سفر به آنتالیا کسب کرده باشید.

آیا تا به حال به آنتالیا سفر کرده اید؟

از نظر شما بهترین زمان سفر به آنتالیا در چه ماهی از سال است؟

منبع: فاینداتور
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1595

به "بهترین زمان سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید