بهترین جزایر مالزی

به گزارش مجله پزشکی، مالزی کشوری واقع در جنوب شرق آسیا است که برای بسیاری از جزایر عجیب و غریب و سواحل خیره کننده، جنگل های انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگ های مختلف شناخته شده است. تعداد زیادی از این جزایر در حال حاضر به خاطر آب هایی شفاف و صخره های مرجانی رنگارنگ مقصد محبوب غواصی هستند. با این حال جزایر مالزی فقط در خصوص سواحل و غواصی نیستند. تجربه های خیلی بیشتری مانند دیدن روستاهای استعماری، معابد زیبا، اقامتگاه های تفریحی پر جنب و جوش و فعالیت های ماجراجویانه در این جا وجود دارد. اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین جزایر مالزی را در زیر پیدا خواهید کرد.

بهترین جزایر مالزی

البته قبل از خواندن ادامه مقاله پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین تفریحگاه های ساحلی مالزی را بخوانید.

  1. جزیره پانگکور

جزیره پانگکور (Pulau Pangkor) به معنی جزیره زیبا چشم انداز دیدنی برای فرار از دنیا شلوغ را فراهم می نماید. بیشتر جهانگرد ها برای فضای آرام و سواحل فوق العاده که شامل Niphah، خلیج Teluk Belanda، Pasir Bogak و خلیج مرجانی، به بازدید پانگکور می فرایند. بازدیدنمایندگان می توانند از جاذبه های گشت و گذار مانند معبد چینی فو لین کنگ ، معبد کالی عمان و بقایای یک قلعه هلندی که پناهگاه سنگ تاریخی به نام ببرصخره ای لذت ببرند. فعالیت های اوقات فراغت در اینجا مانند قایق موزی، جت اسکی، کوه پیمایی جنگل و شنا در شب در میان پلانکتون آبی درخشان فراوانند.در کنار جزیره پانگکور جزیره کوچکتر پانگکور لائوت وجود دارد که صندلی یکی از تجملاتی ترین استراحتگاه ها در تمام مالزی است.

  1. جزیره کاپاس

جزیره کاپاس (Pulau Kapas) در سواحل سرزمین اصلی مارانگ قرار گرفته است. جزیره کاپاس به معنی جزیره پنبه ای، نامی است که توسط مردم محلی با توجه به سواحل سفید و نرمش به آن داده می گردد. غواصان مختلف به دلیل آب های آرام و زیبا، فراوان از انواع حیات دریایی از اینجا بازدید می نمایند.

  1. پنانگ

از لحاظ تاریخی به دلیل موقعیت مهم خود در جهت تجارت دریایی، به عنوان مروارید شرق در نظر گرفته شده است. پنانگ یک جزیره عظیم و رنگارنگ است که از طریق فرهنگ های گوناگون، میراث فرهنگی و غذاهای مشهور دنیا شکل گرفته است. در اینجا قدم زدن و یا سوار شدن کالسکه در اطراف جورج تاون تاریخی برای دیدن ساختمان استعماری و قصرهای با شکوه آن ، معابد دوست داشتنی و هتل ها قابل توجه است. بازدید نمایندگان فعالیت های زیادی مانند یک خرید عالی و تجربه آشپزی، اسب سواری در ساحل، عکاسی از مارها در معبد مار و سوار شدن در ماشین کابلی برای رفتن به تپه پنانگ را می توانند در این جزیره تجربه نمایند.

  1. جزیره تنگول

جزیره تنگول (Pulau Tenggol) به بازدید نمایندگان احساس بودن در جزیره گرجهتی خصوصی خودشان را می دهد. جزیره ابتدا غیر مسکونی بود، اما در حال حاضر شامل چندین هتل است . سواحل سفید و درخشان جزیره تنگول توسط جنگل های استوایی سبز زمردی جزیره ساخته شده است. این جزیره کوچک یک مکان ارزشمند برای ماهیگیران و غواصان است.

  1. جزیره سیپادان

جزیره سیپادان (Sipadan) در سواحل شرقی از مالزی بورنئو واقع شده است که در بین غواصان حرفه ای به عنوان یک افسانه شناخته می گردد. منطقه پر از گونه های عجیب و غریب از جمله رنگین کمانی از ماهی صخره ای، لاک پشت های دریایی، کوسه سرچکشی است. اخیرا جزیره سیپادان تبدیل به یک منطقه حفاظت شده و در حال حاضر تمامی اقامتگاه های تفریحی در جزیره تعطیل شده اند. غواصی هنوز مجاز است اما غواصان در داخل و بیرون از سرزمین اصلی و جزایر دیگر از آب عبور می نمایند. یک پایگاه عالی برای کشف جزیره سیپادان جزیره مابول است که صندلی تعداد زیادی هتل در سطح بالا و چند مهمانسرا است.

  1. جزیره مابول

جزیره مابول (Pulau Mabul) یک جزیره کوچک در سواحل جنوب شرقی صباح است که شامل سواحل زیبا از درختان نارگیل، شن نرم سفید و آب فیروزه ای است، جزیره مابول یکی از بهترین مقاصد در دنیا و برای غواصی کف دریا است. جزیره مابول همچنین یکی از ذخایر متمرکز در دنیا از زندگی کوچک دریایی است که شامل انواع گونه های قورباغه ماهی، عقرب ماهیان، سپیداج، ماهی مرکب، گاوماهیان و حلزون صدف دار است. بازدیدنمایندگان در اینجا به راحتی می توانند در اطراف جزیره برای کشف جاذبه هایی مانند روستاهای مرسوم با کلبه کاهگلی به گردش بپردازند.

  1. جزیره ردانگ

جزیره ردانگ (Redang) یکی از عظیم ترین جزایر واقع در سواحل شرقی مالزی است که برای سواحل شن سفید پودری و آب های آبی رنگ روشن آن محبوب است. اطراف صخره های مرجانی صندلی گونه های مختلفی مانند ماهی نمو، نوزاد کوسه و عروس دریایی است که جزیره ردانگ را مقصد محبوبی برای غواصی ساخته است. بازدید نمایندگان مایل به غواصی و شنا در اینجا هیچ کمبودی برای تجهیزات نخواهند داشت. همچنین چندین جهت پیاده روی برای جنگل پیمایی وجود دارد.

  1. جزیره تیامون

جزیره تیامون (Pulau Tioman) توسط بسیاری به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا در نظر گرفته شده است. تیامون برای محل فیلم برداری فیلم جنوب اقیانوس آرام در سال 1958 استفاده شده است. اگرچه این جزیره یکی از توسعه یافته ترین جزایر مالزی است اما هنوز بسیاری از زیبایی های طبیعی و حیات وحش و تنوع خود مانند بزمجه راحفظ نموده است. از آنجا تیامون توسط صخره های مرجانی احاطه شده است، این جزیره به یک نقطه داغ برای غواصی است. گردشگران همچنین می توانند در اینجا جنگل نوردی، لذت بردن از شنا در زیر آبشارها، بازدید از مزرعه لاک پشت و تجربه فرهنگ بومی در روستای سنتی در ساحل جوارا را تجربه نمایند.

  1. جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرقی مالزی واقع شده است که از مرز تایلندی چندان دور نیست. این جزایر یکی از بهترین مکان ها برای مسافران با بودجه کم است. .دو جزیره اصلی پرهنتیان بسار (پرهنتیان عظیم) و پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) هستند. آنها دارای بعضی از زیبا ترین سواحل مالزی و محل غواصی عالی با تعداد زیادی از محل های اقامت ارزان قیمت است. بازدید نمایندگان همچنین می توانند به اکتشاف جنگل های استوایی که بسیاری از زمین های جزیره را پوشش می دهد بپردازند.

  1. لنکاوی

لنکاوی بهترین و شناخته شده ترین مقصد برای تعطیلات در مالزی است. این مجمع الجزایر از 99 جزیره در نزدیک به مرز تایلند در دریای آندامان تشکیل شده است. تا کنون عظیمترین جزیره eponymous با جمعیت حدود 65000 نفر بوده است، جزیره مسکونی دیگر در این نزدیکی توبا است. با وجود بسیاری از مناظر متنوع آن از سواحل، کوه ها، جنگل انبوه و تالاب های مانگرو، لنکاوی برای گردشگران جاذبه های کسترده ای را فراهم می آورد. فعالیت های محبوب در اینجا سوار شدن بر ماشین کابلی برای رفتن به Gungung Mat Chinchang و راه رفتن در سراسر پل آسمان برای دیدن مناظر باور نکردنی در سراسر تایلند. در نزدیکی قله لنکاوی Gungung Raya قرار گرفته است که شامل یک هتل تفریحی، رستوران و برج مراقب پر زرق و برق در قله آن است. جاذبه های اینجا بسیار فراوانند، مانند مزرعه برنج Laman Padi، آکواریوم های داخلی در دنیای زیر آب و روستای مشرقی که در آن بازدید نمایندگان می توانند از جلوه فرهنگی، تماشای افسونگری مار و فیل سواری لذت ببرند.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 603

به "بهترین جزایر مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جزایر مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید