گشت و گذار در هنگ کنگ و معروف ترین جاذبه های گردشگری آن، تصاویر

به گزارش مجله پزشکی، میلیون ها نفر در سرزمین نسبتاً کوچکی به نام هنگ کنگ زندگی می نمایند که در هر گوشه آن با چیز تازه و منحصر به فردی روبرو می شوید. هنگ کنگ، منطقه ای خودمختار به تعداد می رود و تأثیرات فرهنگ چینی و تاریخ و فرهنگ خاص این منطقه را به وضوح می توان در آن مشاهده کرد. منطقه ها دیدنی متنوعی از دریا، سواحل بی نظیر، معماری و معابد گرفته تا مراکز خرید و روستاهای ماهی گیری برای بازدید در این منطقه وجود دارد که در ادامه با معروف ترین آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

گشت و گذار در هنگ کنگ و معروف ترین جاذبه های گردشگری آن، تصاویر

1. قله ویکتوریا

اگر قرار باشد از میان تمام جاذبه های هنگ کنگ فقط یک مورد را انتخاب کنیم، آن یک گزینه قطعاً ویکتوریا پیک (Victoria Peak) یا همان قله ویکتوریا خواهد بود. به یاری واگن برقی مخصوص این مکان می توانید خودتان را به بالای این منطقه تماشایی برسانید تا شهر شلوغ و آسمان خراش ها و جزیره های اطراف آن را تماشا کنید. زیبایی این چشم انداز هنگام بعد از ظهر و درخشش ساختمان ها، بیشتر هم می شود و علاوه بر آن می توانید در پارک سرسبز آن هم یکی دو ساعت را بگذرانید. از این ناحیه حس می کنید تمام هنگ کنگ زیر پایتان است و احتمالاً خاطره ای فراموش نشدنی برایتان به یادگار خواهد ماند.

2. کروز استار فری

معمولاً چنان هیاهویی در بندر ویکتوریا (Victoria Harbour) برقرار است که بازتماشامایندگان را به وجد می آورد. انواع و اقسام کشتی ها در شکل و میزان های گوناگون در این بندر فعالیت می نمایند و در این میان، قایق های استار فری (Star Ferry) معروف تر از بقیه هستند و کاپیتان های آن ها با مهارتی بالا از کنار یکدیگر ویراژ می دهند و به شکل اعجاب آوری در آن شلوغی به هم برخورد نمی نمایند! جهت اصلی این گردش از اسکله سیم شا سویی آغاز می شود و به سمت ناحیه تجاری مرکزی ادامه پیدا می نماید. برج های بلند و بی تعداد هنگ کنگ، دورنمای کوه های سرسبز را در پس زمینه خود دارند و چشم انداز جالبی را به وجود می آورند. جهت برگشت آن هم به همان میزان زیبا است و نسیم خنک آن، شما را سر حال می آورد. قایق های استار فری هر چند دقیقه یک بار حرکت دارند و خیلی راحت می توانید در هر زمانی که بخواهید، یک جای خوب برای خودتان در قایق گیر بیاورید و اگر بعد از ظهر به این مکان بروید، می توانید نمایش نورافشانی شبانه را هم تماشا کنید.

3. معبد ونگ تای سین

معبد ونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)، یکی از بناهای نسبتاً نو و جالب هنگ کنگ به شمار میرود و بازتماشامایندگان معمولاً مبلغ کمی را به آن اهدا می نمایند که از آن برای نگهداری معبد استفاده می شود. معبد ابتدایی و اصلی این مکان، ساختمانی شخصی بود و قدمت آن به سال 1920 میلادی برمی شود. این بنا در سال 1968 با ساختمانی نوتر جایگزین شد؛ یعنی همانی که امروزه می بینید. این معبد را به افتخار خدای تائوئیسم، یعنی ونگ تای سین تأسیس کردند که از نظر مردم، برایشان در مسابقات اسب سواری خوش شانسی می آورد و بیماری ها را درمان می نماید. این معبد از چندین ساختمان مختلف تشکیل می شود و هنگام بازدید احتمالاً با پیشگوها و چوب های جاس روبرو خواهید شد که چوب باریک و خوشبویی است و آن را در معابد چینی دود می نمایند.

4.محله سیم شا سویی

محله سیم شا سویی (Tsim Sha Tsui) درست مانند ناحیه مرکزی هنگ کنگ، فرهنگ و داد و ستد را به هم درآمیخته و رستوران ها و انواع و اقسام مغازه ها در خیابان اصلی آن پراکنده شده است. در بخش جنوبی این منطقه، برج ساعت (Clock Tower) قرار گرفته است که ارتفاع آن به 44 متر می رسد. بعلاوه مرکز خرید تفریحی سیم شا سویی از منطقه ها معروف برای خرید در هنگ کنگ به تعداد می رود و اگر در پی اجناس لوکس و درجه یک می گشت، بهتر است سری به خرده فروشی های نزدیک خیابان کانتون (Canton Road) بزنید. مجتمع فرهنگی سیم شا سویی هم جاذبه هایی همانند موزه فضا و موزه هنر هنگ کنگ را در برمی گیرد.

5. خیابان ستارگان

خیابان ستارگان (Avenue of Stars)، گردشگاهی است که آن را در سال 2004 و در کنار اسکله سیم شا سویی تأسیس کردند تا ادای احترام و عظیمداشتی برای ستارگان عظیم سینمای هنگ کنگ همانند بروس لی باشد. در واقع این تفرج گاه به هنرمندان چینی اختصاص دارد و از این لحاظ به پیاده رو مشاهیر هالیوود شبیه است. بعلاوه نمایش سمفونی نور (A Symphony of Lights) هم هر روز بعد از ظهر در این اسکله برگزار می شود و پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

6. اوشن پارک

اوشن پارک (Ocean Park) یا همان پارک اقیانوس، تمام هیجانی را که از یک پارک تفریحی انتظار دارید، از ترن هوایی های قدیمی هنگ کنگ گرفته تا آکواریوم عظیم (Grand Aquarium) و تماشای حیوانات کمیاب را برآورده می نماید. آکواریوم این پارک، بیش از هزاران ماهی از 400 گونه مختلف را در برمی گیرد و می توانید ستاره های دریایی را از نزدیک تماشا و حتی لمس کنید. بازتماشامایندگان در بخش دیگر پارک می توانند از گونه های مختلف پانداها هم تماشا نمایند. اوشن پارک در هنگ کنگ هواداران بسیاری دارد و شاید فقط پارک معروف دیگر آن، یعنی دیزنی لند هنگ کنگ بتواند با آن رقابت کند.

7. ناحیه تجاری مرکزی ویکتوریا

با قدم زدن در ناحیه تجاری مرکزی ویکتوریا (Victoria Central Business District) متوجه می شوید که چرا هنگ کنگ، یکی از عظیم ترین قطب های خدمات اقتصادی بین المللی به تعداد می رود. هنوز هم ساختمان های قدیمی مستعمراتی معدودی در این ناحیه به چشم می خورد؛ اما بیشتر آن ها جای خودشان را به برج های بلند و نو داده اند. علاوه بر آن، باغ وحش و باغ های گیاهشناسی هنگ کنگ و آسمان خراش معروف بانک چین (Bank of China) هم در این منطقه واقع شده اند که مورد آخر در تعداد ساختمان های نمادین هنگ کنگ قرار گرفته است. معبد من مو (Man Mo Temple) هم یکی از عظیم ترین و قدیمی ترین معابد چینی در جزیره هنگ کنگ است که در ناحیه ویکتوریا می توانید از آن تماشا کنید.

8. مجسمه بودای عظیم

مجسمه بودای تیان تان (Tian Tan Buddha Statue) یا همان بودای عظیم (Big Buddha)، بر فراز صومعه پو لین (Po Lin Monastery) در جزیره ی لانتائو قرار گرفته است و ارتفاع آن به 34 متر می رسد. ساخت این مجسمه، 12 سال طول کشیده و ظاهراً عظیم ترین مجسمه مستقل از نوع خود در دنیا به شمار میرود. سحرخیزان می توانند با هدایت یک راهب، از قله لانتائو بالا بروند و طلوع خورشید و جزیره های اطراف را از آنجا تماشا نمایند و سری هم به تنها باغ چای کاری در هنگ کنگ و مخزن سد شک پیک (Shek Pik Reservoir) بزنند.

9. دهکده ماهیگیری تای او

حال و هوای دهکده ماهیگیری تای او (Tai O Fishing Village) کاملاً با مرکز شهر، فروشگاه های شلوغ و پارک های هنگ کنگ فرق دارد. مردم در این ناحیه، زندگی آرام و سنتی تری دارند و خانه هایشان را در تالاب و بر روی پایه های چوبی بنا می نمایند و بیشتر به وسیله ماهی گیری روزگار می گذرانند. به یاری قایق روستاییان می توانید در اطراف دهکده دور بزنید و غذاهای دریایی تازه خریداری کنید و گاهی هم به وسیله تور دلفین آن می توانید از دلفین های صورتی در نزدیکی جزیره تماشا کنید.

10. خلیج ریپالس

درست است که هنگ کنگ به خاطر سواحلش معروفیت ندارد، اما چه کسی از آفتاب گرفتن و تماشای موج ها لذت نمی برد؟ خلیج ریپالس (Repulse Bay)، معروف ترین ساحل هنگ کنگ است و با زندگی مدرن و لوکس آن احاطه شده و رستوران ها و مغازه های بی تعدادی را در برمی گیرد. خلیج موج عظیم (Big Wave Bay) و ساحل شِک او (Shek O Beach) هم از دیگر سواحل معروف هنگ کنگ هستند و بعد از خلیج ریپالس، می توانید آن ها را هم مدنظر داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1174

به "گشت و گذار در هنگ کنگ و معروف ترین جاذبه های گردشگری آن، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در هنگ کنگ و معروف ترین جاذبه های گردشگری آن، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید