تبریک سیسی به امارات

به گزارش مجله پزشکی، رئیس جمهوری مصر موفقیت دولت امارات در راه اندازی اولین راکتور از نیروگاه هسته ای البراکه را تبریک گفت.

تبریک سیسی به امارات

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات وام، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر آغاز فعالیت نیروگاه هسته ای البراکة با راه اندازی نخستین رآکتور آن را به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تبریک گفت و اعلام کرد: به دولت امارات و برادرم محمد بن زاید آغاز فعالیت راکتور نیروگاه هسته ای براکة را تبریک عرض می کنم.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد، این دستاورد جدیدی است که به دستاوردهای قبلی امارات اضافه می شود و بیانگر رویای مطلوب امت عربی برای اکتشاف، برتری و تمایز در تمامی زمینه هایی است که به بشریت خدمت کند.

امارات روز شنبه بهره برداری از اولین نیروگاه هسته ای خود را آغاز کرد.

نیروگاه براکه اولین نیروگاه هسته ای در جهان عرب به شمار می رود. این نیروگاه قادر است تا الکتریسیته خانه ها و مجتمع های تجاری را در سراسر امارات تامین کند.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی در مراسم آغاز به کار این نیروگاه گفت: پیام ما این است که جهان عرب می تواند به دنبال بلند پروازی های علمی خود باشد.

وی اضافه نمود: هدف از این کار بهره برداری از چهار راکتور هسته ای است که یک چهارم از نیازهای برق کشور را به روشی ایمن و قابل اعتماد تأمین خواهند کرد.

قرار بود این نیروگاه که در سواحل غربی ابوظبی واقع است در اواخر سال 2017 به بهره برداری برسد، اما مقامات در آن زمان الزامات ایمنی و نظارتی را دلیل تاخیر در راه اندازی این نیروگاه اعلام کردند.

نیروگاه براکه توسط کنسرسیومی به ریاست شرکت انرژی الکتریکی(KEPCO) کره جنوبی و با همکاری سازمان انرژی اتمی امارات و با هزینه ای حدود 24.4 میلیارد دلار ساخته شد.

ظرفیت این نیروگاه 5600 مگاوات است که 25 درصد از کل نیازهای امارات را برآورده می کند.

ساخت این نیروگاه که 4 رآکتور 1400 مگاواتی دارد، در سال 2011 آغاز شد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 559

به "تبریک سیسی به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک سیسی به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید