تبلیغات آنلاین گوگل زیر ذره بین رگولاتورهای اتحادیه اروپا

به گزارش مجله پزشکی، رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحقیقاتی رسمی و وسیع درباره امپراطوری تبلیغات اینترنتی گوگل انجام دهد.

تبلیغات آنلاین گوگل زیر ذره بین رگولاتورهای اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رگولاتورهای آنتی تراست (ضد انحصار) اتحادیه اروپا تصمیم دارند تا قبل از انتها امسال میلادی تحقیقاتی رسمی درباره کسب و کار پرسود تبلیغات آنلاین گوگل شروع نمایند.

به گفته یک منبع مطلع تحقیق تازه اتحادیه اروپا روی موضع گوگل در مقابل آگهی دهندگان، ناشران آگهی، واسطه ها و رقبایش متمرکز است. به این ترتیب به نظر می رسد تحقیقات رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا جدی تر از تحقیقاتی باشد که هفته گذشته در فرانسه تکمیل شد. هفته گذشته تحقیقات آنتی تراست این کشور از گوگل با پرداخت 268 میلیون دلار و تعهدات مختلف تسویه شد.

از سوی دیگر ممکن است تحقیقات تازه اتحادیه اروپا کل امپراطوری تبلیغات آنلاین گوگل را هدف بگیرد.

این درحالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا همراه چند استان این کشور شکایتی درباره سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین ثبت کردند.

سال گذشته عایدی گوگل از تبلیغات آنلاین به 147 میلیارد دلار رسید که بالاتر از عایدی شرکت های دیگر در سراسر دنیا بود. تبلیغات در سرویس های گوگل مانند موتور جستجو، یوتیوب و جی میل بخش عمده عایدی زایی شرکت را در بر دارند.

حدود 16 درصد از عایدی مذکور مربوط به شبکه کسب و کار گوگل بود. در این بخش شرکت های رسانه ای مختلف با استفاده از فناوری گوگل آگهی در وب سایت ها یا اپلیکیشن های خود می فروشند.

رگولاتور اتحادیه اروپا طی دهه گذشته میلادی این شرکت را به علت مسدود کردن فعالیت رقبایش در حوزه خرید آنلاین، موبایل های اندروید و تبلیغات آنلاین، بیش از 8 میلیارد یورو (9.8 میلیارد دلار) جریمه نموده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1121

به "تبلیغات آنلاین گوگل زیر ذره بین رگولاتورهای اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات آنلاین گوگل زیر ذره بین رگولاتورهای اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید