توبیتاک مرجع اصلی اجرای طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیا است

به گزارش مجله پزشکی، رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه گفت: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیاست.

توبیتاک مرجع اصلی اجرای طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیا است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ماندال رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه (توبیتاک) در سومین نشست کارگروه همکاری های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که 12 خرداد ماه به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاری های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار گشت، گفت: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیاست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران به دلیل فعالیت های پژوهشی درخشان توسط محققان و دانشگاه های خود برای ما از اهمیت زیادی برخورداراست؛ اظهار کرد: باید از ظرفیت های فراوان موجود که توسط دوفراخوان پیروز ما اثبات شد بهره برداری حداکثری کرد.

رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه بیان نمود: توبیتاک اکوسیستم بزرگ فناوری با شرکت بیش از 200 دانشگاه و موسسه خود ایجاد کرده است که از دستاورد های بزرگ آن محسوب می شود.

به گفته ماندال، فراخوان های پروژه های بزرگ و درخشان از برنامه های مهم با کشور های مختلف است که امیدواریم ایران هم به آن بپیوندد.

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی ما است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای اجرای فراخوان سوم همکاری ها به زودی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1074

به "توبیتاک مرجع اصلی اجرای طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توبیتاک مرجع اصلی اجرای طرح های تحقیقاتی بین المللی با بیش از 64 کشور دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید