آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی در دانشکده های فنی وحرفه ای

به گزارش مجله پزشکی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی در این دانشکده ها خبر داد.

آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی در دانشکده های فنی وحرفه ای

رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره برنامه های جهادی دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای کشور در مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا، گفت: زمانی که متوجه شدیم کشور با ویروس کرونا درگیر است به تمام 176 آموزشکده ای که در ایران داریم اعلام کردیم تا مراقبت های ویژه داشته باشند.

70 درصد فعالیت های کارگاهی

وی افزود: زمانی که عمق این حادثه بیشتر شد و کل ایران را فرا گرفت آموزش های مجازی و غیرحضوری دانشجویان و اساتید را فراهم کردیم به طوری که حدود 70 درصد از فعالیت های ما به صورت کارگاهی است. خوشبختانه با وجود اینکه تجربه ای در زمینه برگزاری کلاس های غیرحضوری و آموزش های مجازی نداشتیم اما این کار به خوبی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: در راستای پاسخ به مسائل اجتماعی کارگاه های طراحی و دوخت دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور فعال شدند که طراحی و تولید ماسک و لباس محافظت پزشکی را برعهده گرفتند و بنا به درخواست مراکز این اقلام را تولید می کنند.

تولیدات محتوایی با محورهای فرهنگ سازی سلامت و خلاقیت

مهدی در ادامه گفت: طراحی اولین دوره مسابقات تولید محتوایی دانشجویی با محورهای فرهنگ سازی سلامت، خلاقیت، آموزش، مهارت، اخلاق و انتشار اخبار و اینفوگرافیک بهداشتی جهت اطلاع رسانی و آموزش در برابر کرونا هم اجرایی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های فنی وحرفه ای کشور مهارتی هستند و از امکانات خوبی همچون کارگاه و آزمایشگاه های خوبی بهره مند هستند در تلاش هستیم تا با همکاری هیات امنای ارزی وزارت بهداشت تولید انواع ماسک، محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده و گان را بیشتر داشته باشیم و بتوانیم خدمت بزرگی به جامعه کنیم.

مهدی گفت: در حال حاضر در دانشکده های فنی وحرفه ای آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی را دارا هستیم.

وی افزود: هم اکنون حدود 40-30 کارگاه از دانشکده ها به تولید محصولاتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی مشغول هستند که امیدوارم بتوانیم سهم کوچکی از خانواده دانشجویی در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 255

به "آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی در دانشکده های فنی وحرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 600 نفر ساعت در روز نیروی انسانی برای تهیه ملزومات پزشکی و بهداشتی در دانشکده های فنی وحرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید