آموزش های مجازی آنلاین زمینه ساز توسعه آموزش کشور است، کاهش اتلاف وقت؛ یادگیری حداکثری

به گزارش مجله پزشکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: برگزاری آموزش های مجازی آنلاین زمینه ساز توسعه آموزش کشور و راهکاری برای تبدیل تهدید به فرصت است.

آموزش های مجازی آنلاین زمینه ساز توسعه آموزش کشور است، کاهش اتلاف وقت؛ یادگیری حداکثری

سیدمسعود داودی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری مجله پزشکی در لنجان برگزاری کلاس های آموزشی مجازی آنلاین را زمینه ساز رشدی دیگر در عرصه آموزش کشور و راهکاری برای تبدیل تهدید به فرصت دانست و با بیان شرایط اضطراری ناشی از بحران بیماری کرونا اظهار کرد: بحران و بیماری امری اجتناب ناپذیر است که می تواند بسیاری از جوامع را فراگیر کند.

داودی گفت: جوامع پیشرفته در سال های گذشته از بستر آموزش مجازی نه به عنوان یک راه چاره ارائه آموزش در شرایط بحرانی بلکه به عنوان یک راه چاره قدرتمند در ساختار آموزشی برای پیشبرد اهداف آموزشی و ارائه آموزش بدون محدودیت در زمان و مکان استفاده نموده اند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا، مکان های آموزشی تعطیل شدند؛ اما برای جبران این خلاء، آموزش از راه دور در قالب فضای مجازی به صورت برخط (آنلاین) یا آفلاین، جایگزین آموزش حضوری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان اعلام نمود: آموزش مجازی با وجود آسیب ها و ضعف های احتمالی به عنوان ابزاری برای تداوم آموزش های دانشجویان در فضای آموزش و اقدامی لازم و ضروری برای توسعه دانش برای آیندگان است؛ بنابراین در شرایط بحرانی کنونی، آموزش مجازی به صورت برخط، تنها راه ممانعت از توقف فعالیت آموزشی در کشور است.

کاهش اتلاف زمان در مقابل یادگیری حداکثری

این استاد دانشگاه اصلی ترین هدف آموزش های مجازی را کاهش اتلاف زمان در مقابل یادگیری حداکثری اعلام کرد و گفت: کلاس های مجازی به صورت الکترونیکی و بر پایه تکنولوژی های فناوری اطلاعات برگزار می شوند که با توجه به گسترش اینترنت و امکان ارسال ویدئوی زنده در اینترنت، باعث شده اند کلاس ها به صورت آنلاین و مجازی برگزار گردد.

داودی با تشریح آموزش مجازی اظهار کرد: آموزش مجازی در شرایط قرنطینه خانگی، قابلیت ارائه آموزش حتی در دورترین نقاط را دارد و استادان هم می توانند در منزل و دور از فضای آموزشی وظیفه خود را برای ارائه فعالیت های آموزشی طبق برنامه زمان بندی انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلاس های مجازی برخط در بسیاری از مؤلفه ها شبیه کلاس های فیزیکی هستند به مجله پزشکی گفت: در این کلاس ها استاد تدریس می نماید، اسلایدها نمایش داده می شوند، مخاطب در حین برگزاری کلاس می تواند اگر سؤالی داشته باشد از استاد بپرسد و حذف مکان از جذابیت این کلاس هاست.

این مقام مسئول آموزش را تعطیل نشدنی دانست و اعلام نمود: تعلیم و تعلم همواره و در همه حال باید تداوم داشته باشد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در چند هفته گذشته تمام کوشش خود را به کار بسته تا از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی برای آموزش و جلوگیری از عقب ماندگی آموزشی دانشجویان حداکثر استفاده را ببرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نواقص، نقاط ضعف و کمبودهای زیرساختی را یادآور شد و توضیح داد: قطعاً انجام هر کار جدیدی مانند آموزش به طریق مجازی برخط با مسائل و کاستی هایی از جمله پهنای کم باند اینترنت و گنجایش پایین سرورها، دسترسی نداشتن تمام دانشجویان به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و حتی اینترنت برای استفاده از آموزش های مجازی روبه روست؛ اما کوشش می گردد با شناسایی و رفع کردن آنها برای مؤثرتر شدن آموزش ها اقدام گردد.

داودی عملکرد پیروز آموزش مجازی برخط دانشگاه آزاد اسلامی لنجان را یادآور شد و اظهار کرد: تیم پشتیبانی آموزش مجازی این واحد دانشگاهی به خوبی توانسته در مدت کوتاهی با هماهنگی واحد الکترونیک تهران، اقدامات لازم را انجام دهد و همراهی مدیران گروه های آموزشی، استادان و دانشجویان در این امر، دانشگاه آزاد اسلامی لنجان را جزء یکی از واحدهای پیشتاز در برگزاری کلاس های آموزش برخط مطرح نموده است.

انتهای پیغام/4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 313

به "آموزش های مجازی آنلاین زمینه ساز توسعه آموزش کشور است، کاهش اتلاف وقت؛ یادگیری حداکثری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های مجازی آنلاین زمینه ساز توسعه آموزش کشور است، کاهش اتلاف وقت؛ یادگیری حداکثری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید