جالب ترین محله های لیسبون در پرتغال

به گزارش مجله پزشکی، مرکز پرتغال شهری بسیار دیدنی با خیابان های زیبا، فرهنگ غنی و رستوران هایی با قیمت مناسب است. در شهر لیسبون تاریخ و مدرنیته به زیبایی با یکدیگر ترکیب شده اند و عناصر تاریخی و هنری زیادی در این شهر دیده می شوند. هر خیابان این شهر داستانی برای گفتن دارد و رازی در هر گوشه و کنار آن نهفته است. اگر می خواهید با جالب ترین محله های لیسبون Lisbon آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

جالب ترین محله های لیسبون در پرتغال

دنیاگردی ترین محله های لیسبون Lisbon

محله بایشا (Baixa) و روسیو (Rossio)

این محله برای دنیاگرد ها بسیار مجذوب نماینده است و محیطی دلچسب و محبت آمیز دارد. در این محله شما می توانید از آثار باستانی زیبا دیدن کنید، به خرید بروید و در رستوران های خوب آن به صرف غذا بپردازید. این محله در مرکز شهر لیسبون قرار گرفته است و در حقیقت بخش اعظم آن در سال 1755 و وقوع زلزله از بین رفته است و در قرن هیجدهم مجدد بازسازی شده است.قدیمی ترین کتابفروشی دنیا در این منطقه قرار گرفته است و مکان های دیدنی بسیاری نیز در اطراف آن است که می توانید از آن دیدن کنید. جاذبه دنیاگردی لیسبون

محله گراسا و سائو ویسنته (Graça and São Vicente)

این محله نیز مانند آلفاما در قسمت قدیمی شهر لیسبون قرار گرفته است و دارای خیابان های باریک و پیاده روهای بسیار باریک است که یک نفر به سختی می تواند در آن راه برود. از بالای این محله شما می توانید نمای زیبایی از رودخانه تِژو را دیدن کنید و به دیدن جاذبه های دنیاگردی آن بروید. در این محله هر شنبه بازاری محلی برگزار می گردد که بازدیدنمایندگان می توانند اشیای آنتیک و یا سنتی کشور پرتغال را از آنجا خریداری نمایند. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون

محله مورِریا (Mouraria)

این محله از قرن دوازدهم میلادی پذیرای مهاجران زیادی بوده است و محبوبیت زیادی دارد. همان طور که در خیابان های سنگی این محله قدم می زنید صدای موسیقی فادو را می شنوید و ساختمان های قدیمی زیادی را مشاهده خواهید کرد. این خانه ها نمایانگر هنر و دکوراسیون در زمان های قدیم هستند.

محله بایروآلتو (Bairro Alto)

اگر دوست دارید بدانید که شنبه شب ها همه به کجا می فرایند حتما به این محل سر بزنید. این محله که در بالای تپه قرار گرفته است دارای بارها و کافه های بوهوی متعددی است و یکی از باحال ترین محله های لیسبون است. رستوران ها، کافه ها و اقامتگاه های بسیاری در این محله وجود دارند که در کنار جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی به زیبایی شهر می افزایند. خیابان های اطراف این محل دارای آپارتمان های زیادی است و کسانی که به آخر هفته های شلوغ علاقه دارند حتما باید از این محل دیدن نمایند.

محله آلفاما (Alfama)

این محله بدون شک یکی از مجذوب نماینده ترین محله های لیسبون است و قدیمی ترین محله نیز است. اگر می خواهید غذاهای سنتی این کشور را امتحان کنید و به موسیقی محلی پرتغال گوش دهید حتما به محله آلفاما سری بزنید. خیابان های باریک و زیبای این محله پر پیچ و خم هستند. این هزارتوی پیچ در پیچ با آثار دیدنی زیبا منتهی می گردد و اگر بتوانید راه خود را از میان این کوچه ها پیدا کنید به جاذبه های دیدنی شهر دست پیدا خواهید کرد.

محله آلکانتارا (Alcântara)

این محله بین مرکز شهر و بِلم (Belém) قرار گرفته است ولی مردم محلی آن را جزئی از شهر لیسبون به حساب می آورند. این محله در امتداد رودخانه قرار گرفته است و دارای رستوران ها و کافه های بسیاری است. اگر قصد خرید دارید نیز می توانید از مغازه ها و بوتیک های این محله خرید کنید. کارهایی که هرگز نباید در لیسبون انجام دهید

شیک ترین محله های لیسبون Lisbon

محله پرینسیپه رئال (Príncipe Real)

این محله مدرن در غرب آونیدا (Avenida) و شمال بایرو آلتو قرار گرفته است. ساختمان های این محله از محله های دیگر بزرگ تر هستند و قیمت آن ها نیز بالاتر است. نام این محله به معنای شاهزاده سلطنتی است و از نام آن پیداست که این منطقه از منطقه های دیگر شهر لیسبون گران تر و شیک تر است. این منطقه عمدتا مسکونی است ولی بخش هایی از آن نیز بخش اجتماعی است و دارای فروشگاه ها و باغ های زیبا است.

محله آونیدا دا لیبرداد (Avenida da Liberdade)

اگر می خواهید لباس های طراحان معروف را بخرید این محله همان جایی است که باید بروید. این محله در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و بین ایستگاه قطار روسیو در جنوب و پارک ادواردو در شمال قرار گرفته است. هتل های مجلل و بانک های شهر نیز در این محله قرار دارند. شما می توانید برندهای معروفی مانند بِربِری و آرمانی را در این خیابان پیدا کنید. در هر طرف خیابان های آن پیاده رو های زیبا که با چمن و درخت مشخص شده اند قرار گرفته است.

خوش آب وهوا ترین محله های لیسبون Lisbon

محله پارکِ داس ناسوئس (Parque das Nações)

ایستگاه قطار شهر لیسبون در این محله قرار گرفته است. این محله مدرن دارای رستوران ها و بارهای زیادی است که در کنار رودخانه قرار گرفته اند. در این محله مکان معروفی نیز وجود دارد که برای ورزش کردن و پیاده روی مناسب است و مردم محلی به این مکان می فرایند تا از آب و هوای شهر لیسبون لذت ببرند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1312

به "جالب ترین محله های لیسبون در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین محله های لیسبون در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید