جام ملت های اکو، راهی برای همدلی مردم منطقه

به گزارش مجله پزشکی، به دنبال انتصاب رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران بر برگزاری مسابقات ورزشی و تشکیل جام ملت های اکو و همچنین ضرورت آشنایی مردم منطقه با جاذبه های گردشگری کشورهای منطقه تاکید کرد.

جام ملت های اکو، راهی برای همدلی مردم منطقه

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا انصاری در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو که امروز 9 دی ماه در این موسسه با حضور سفرای کشورهای تاجیکستان، پاکستان و ترکیه برگزار گشت، گفت: سال ها پیش کشورهای منطقه با هم برای پیشرفت و ارتقای منطقه متحد شدند. پیشرفت اقتصادی دل مشغولی نخست آن روزگار بود، بدان امید که در عرصه اقتصاد گام های ترقی را با شتاب بیشتر بردارند. به همین دلیل سازمان همکاری های اقتصادی منطقه بنا نهاده شد اما طولی نکشید که بنیانگذاران این نهاد اقتصادی دریافتند که بدون توجه به مسائل فرهنگی، توسعه اقتصادی با موانع بیشتری روبه رو خواهد بود. به همین دلیل سه سال بعد موسسه فرهنگی اکو تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ از مولفه های اصلی قدرت به شمار می آید، شرح داد: فرهنگ، همگرایی ملت های منطقه را به دنبال دارد. شاهدیم که اتحادیه اروپا با وجود سال ها جنگ و اختلاف توانسته با فرهنگ سازی به سیاست اقتصادی مشترک، قوانین مشترک، پول واحد و ارائه تسهیلات در مرزهای خود دست یابد.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، فرهنگ، تاریخ و تمدنی که کشورهای منطقه اکو دارند بسیار با اهمیت است و باید به مشترکات فرهنگی توجه داشته باشیم. در کشورهای عضو اکوی فرهنگی مردمانی وجود دارند که تاریخ، فرهنگ و هنرشان به چند هزار سال می رسد. شعر و ادب جزئی از زندگی آنهاست. بیشترین دیوان های شعر را دارند و بسیاری از علوم ریشه در سرزمین های آنها دارد.

انصاری در ادامه ضمن تبریک به سرور بختی به دلیل انتصاب به عنوان رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو گفت: امیدوارم موسسه اکو تحت مدیریت ایشان هر چه زودتر به دوران اوج و شکوفایی خود برسد. امیدوارم رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو برنامه هایی را که باعث همگرایی بیشتر در منطقه می شود در دستور کار خود قرار دهد و در افزایش اعضای اکوی فرهنگی به عنوان مهم ترین فعالیت، به طور جدی اقدام کند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه همکاری های ورزشی عامل مهم و تاثیربخش در همگرایی ملت های منطقه است، اظهار کرد: در این راستا برگزاری جام ملت های اکو در زمینه های مختلف ورزشی مورد توصیه است. همچنین حوزه های فیلم، سینما، تئاتر و موسیقی فرصت دیگری است که از این طریق می توان مشترکات منطقه ای را به نمایش گذاشت.

انصاری با اشاره به ضرورت بازدید محققان و نویسندگان از کشورهای عضو اکو، شرح داد: اینها برنامه هایی است که تاثیرات بسیاری در نزدیکی ملت های منطقه خواهد داشت. همچنین همکاری های رسانه ای بین اعضای اکو موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چون فرصت آشنایی ملت های منطقه را با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشورها فراهم می کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران و به ویژه وزارت خارجه از انتصاب رییس جدید اکوی فرهنگی برای تحقق اهداف این موسسه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 43

به "جام ملت های اکو، راهی برای همدلی مردم منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام ملت های اکو، راهی برای همدلی مردم منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید