خبرنگاران اورژانس همدان: سوختن دست و پا بیشترین صدمه در چهارشنبه انتها سال است

به گزارش مجله پزشکی، همدان- خبرنگاران- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وقوع سوختگی در ناحیه دست و پا بیشترین میزان صدمه ناشی از استفاده از مواد اشتعالزا و محترقه در روزهای منتهی به انتها سال به ویژه چهارشنبه آخر سال است.

خبرنگاران اورژانس همدان: سوختن دست و پا بیشترین صدمه در چهارشنبه انتها سال است

حبیب اله معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران یادآوری کرد: حوادث چهارشنبه سرانجام سال گذشته 109 مصدوم بر جای گذاشت که 85 تن مرد و 24 تن زن بودند و فوتی نداشتیم.

وی گفت: 105 تن از مصدومان به علت استفاده از موادمحترقه دچار جراحت شده بودند و پنج تن از مجروحان عابر بودند همچنین از 109 مصدوم 31 تن بستری شدند.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانش آموزان 6 تا 18 سال بیشترین تعداد مصدومان را تشکیل دادند افزود: آسیب های وارد شده به ترتیب فراوانی، سوختگی، بریدگی، خراشیدگی و قطع عضو به ویژه انگشتان بوده است.

معصومی ادامه داد: محل های آسیب نیز به ترتیب فراوانی، ناحیه دست، سر و گردن، چشم، پا و انگشت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه اورژانس خودداری از هر گونه آتش بازی است گفت: در صورت انجام این کار باید توصیه های ایمنی را نیز مورد توجه قرار داد و از افروختن آتش در داخل فضاهای سربسته و پارکینگ منزل مسکونی پرهیز کرد.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید نمود: شهروندان از انداختن وسایل سربسته و تحت فشار نظیر سُرنگ و اسپری در داخل آتش به منظور شادی چهارشنبه آخر سال به جد پرهیز نمایند چرا که در صورت انفجار احتمال بروز آسیب جدی بسیار زیاد است.

معصومی ادامه داد: والدین در خط مقدم پیشگیری از حوادث چهارشنبه سرانجام سال هستند بنابراین باید برای پیشگیری از بروز هر گونه حادثه نسبت به خودداری از استفاده فرزندان از مواد محترقه خطر آفرین اقدام نموده و در صورت ضرورت وسایل آتش بازی بی خطر و استاندارد را در اختیار فرزندان قرار دهند.

وی با بیان اینکه اورژانس در روزهای منتهی به سرانجام سال به ویژه چهارشنبه سوری در آماده باش کامل است گفت: در صورت بروز حادثه یا آتش سوزی اولین اولویت حفظ خونسردی سپس تماس با شماره 125 آتش نشانی و 115 اورژانس است.

17 اسفند سال 1399 انفجار ترقه دست ساز در منزل مسکونی واقع در یکی از محله های شهر همدان موجب مصدومیت نوجوان 16 ساله شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 932

به "خبرنگاران اورژانس همدان: سوختن دست و پا بیشترین صدمه در چهارشنبه انتها سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس همدان: سوختن دست و پا بیشترین صدمه در چهارشنبه انتها سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید