خبرنگاران سعادتمند: دروغ اصلا در ذات من نیست، استراماچونی پیشنهاد بازگشت به استقلال را نپذیرفت

به گزارش مجله پزشکی، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: به استراماچونی پیشنهاد حضور مجدد در استقلال را دادیم اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.

خبرنگاران سعادتمند: دروغ اصلا در ذات من نیست، استراماچونی پیشنهاد بازگشت به استقلال را نپذیرفت

به گزارش خبرنگاران، احمد سعادتمند دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف باشگاه استقلال از جمله بازگشت آندره آ استراماچونی به این تیم، بحث جذب بازیکن در نیم فصل، پرداخت پاداش آسیایی و خیلی از مسائل دیگر به صحبت پرداخت که در زیر می خوانید.

وی در ابتدای صحبت هایش گفت: من در این گفت وگو حاضر شدم تا به صورت مستند در خصوص خیلی از اتفاقات صحبت کنم چرا که دروغ اصلاً در ذات من نیست و شخصیت من اجازه نمی دهد که این کار را بکنم و اینجا هستم تا صادقانه با طرفداران صحبت کنم.

سعادتمند گفت: ابتدا می خواهم در خصوص بحث بازگشت استراماچونی صحبت کنم چرا که خیلی ها این مسئله را از آن داشتند که ما برای بازگشت او هیچ اقدامی نکردیم. ما برای مذاکره به ترکیه قطر و یا دبی نرفته بودیم بلکه در شرایط بسیار سختی توانستیم از وزارت امور خارجه و وزارت ایتالیا بر اساس مصوبه هیات مدیره باشگاه مجوز بگیریم و به ایتالیا سفر کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال توضیح داد: زمانی که ما به این سفر رفتیم نه بازی با سپاهان در لیگ برگزار شده بود و نه هنوز تاریخ برگزاری شهرآورد در جام حذفی معین بود. ما برای این سفر به ایتالیا سه ماه برنامه داشتیم تا بتوانیم یک پرونده عظیم و خسارت سنگین را با تعامل جلویش را بگیریم.

وی گفت: ما با وکیل این مربی مکاتباتی را داشتیم و شرایط پرداخت و دریافت تخفیف و پرداخت اقساطی را بیان کردیم تا این مشکل حل گردد. در طول این جهت نیز به استراماچونی اعلام کردیم که در صورت ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا شما یکی از گزینه های ما خواهید بود و در این شرایط وکیل او هم این پیشنهاد را بیان کرد.

سعادتمند افزود: در نامه ای که ما به وکیل استراماچونی داده بودیم آمده بود، ما برای حل مشکل در اینجا حاضر شدیم و منتظر رای فیفا نماندیم چراکه در این شرایط مالی می خواستیم زودتر این مشکل را حل کنیم. من پرداخت 700 هزار یورو پیش پرداخت و حقوق سالیانه یک میلیون یورو را برای شما تضمین می کنم اما اجازه دادن پیشنهادی بیشتر از آن را ندارم و فکر می کنم این مبلغ خوبی باشد و امیدوار هستیم که استراماچونی هم با این پیشنهاد موافقت کند. ما امیدواریم که شما هم در پیشنهاد خود تجدید نظر کنید چراکه ما امکان پرداخت بیش از این مبلغ را نداریم.

وی گفت: بر اساس تمام جرایم و ماهی 10 هزار دلار که قرار بود به استراماچونی بدهیم در مجموع 520 هزار دلار از ما می خواست. در مقابل ما پیشنهاد 700 هزار یورویی را بیان کردیم که در طول سال هم سالیانه یک میلیون یورو پرداخت می کنیم اما او قبول نکرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال توضیح داد: استرا شکایت 285 صفحه ای به فیفا داده است که اگر بخواهیم آن را پرداخت کنیم باید غرامتی بیش از 2 میلیون یورو را به یکباره بدهیم. اما ما در مقابل پیشنهاد یک میلیون و 700 هزار یورویی را بیان کردیم که او هم سرمربی استقلال گردد تا با این کار ضمن دفاع از بیت المال در هزینه های باشگاه هم صرفه جویی نموده باشیم.

وی تاکید نمود: وکیل استراماچونی در مرحله بعد به ما پیشنهاد داد که 900 هزار یورو برای پرونده فیفا از ما می خواهند و یک میلیون و 500 هزار یورو هم برای فصل بعد. مجموع آن دو میلیون و 400 هزار یورو بود که از سوی وکیل استراماچونی دریافت کردیم اما توان پرداخت این پول را نداشتیم. در مذاکرات بعدی مجدد اعلام کردیم که حاضریم برای بازگشت استراماچونی 700 تا 800 هزار یورو را بابت بدهی های گذشته در دو قسط پرداخت کنیم. 400 هزار یورو طی 20 روز آینده و 400 هزار یورو هم پیش از سفر به ایران قرار شد که ما به استراماچونی پرداخت کنیم. پس از آن هم گفتیم که یک میلیون و دویست هزار یورو به او پرداخت می کنیم تا مسئله ای پیش نیاید اما وکیل استراماچونی به ما گفت که او نتوانسته استرا را برای این پیشنهاد متقاعد کند چرا که مبلغ درخواستی پایین بود.

سعادتمند تاکید نمود: متاسفانه محبوبیت استراماچونی به قیمت او افزود. بعضی گفتند که هیچ مذاکره ای صورت نگرفته اما من با مستندات صحت مذاکرات را نشان دادم. در بازگشت استراماچونی ابتدا پیروز به دریافت تخفیف از او نشدیم و مبلغ بالاتر رفت دوم اینکه او برای فصل جدید هم مبلغش را دوبرابر کرد. از طرفی موانع قانونی هم داشتیم. ما خودمان طرفدار استقلال هستیم اما خیلی ها می خواهند ما را مقابل طرفداران قرار بدهند.

وی تاکید نمود: من می خواهم هزینه هایی که در 5 ماه گذشته اجرا شده را به طرفداران بگویم تا آنها نیز در جریان ریز موارد پرداختی قرار بگیرند.

400 میلیون هتل های داخلی

2و نیم میلیارد هزینه پرواز تیم درمسابقات داخلی و پرواز دیاباته و میلیچ به کشورهایشان.

یک میلیارد و 276 میلیون تومان به منشا.

290 میلیون به وکیل پرونده پروپئیچ.

580 میلیون به فورکل مربی بدنساز سابق.

یک میلیارد و 15 میلیون به جیمز یکی از وکلا.

522 میلیون به سوزانا یک وکیل دیگر.

9 میلیارد و 570 میلیون به بویان.

یک میلیارد و 60 میلیون تومان بابت پول تو جیبی و پاداش برد برابر الاهلی عربستان!

دو میلیارد و 320 میلیون تومان به میلیچ.

16 میلیارد و 675 میلیون به دیاباته.

290 میلیون به فیفا.

18 میلیارد تومان معادل 50 درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی در 5 ماه گذشته.

وی اضافه نمود: تمام این ها مواردی بود که در 5 ماه گذشته آنها را پرداخت نموده ایم. در این پنج ماه توانستیم بیش از 50 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم تا به نوعی با خیلی از آنها تسویه حساب نموده باشیم. همین الان هم می توانم بگویم که کاملاً حقوق سرمربی قبلی و کادر فنی او را به طور کامل داده ایم. حقوق کارمندان باشگاه که مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان می گردد را هم در شش ماهه اول سال پرداخت کردیم. یک بازیکن از شهرخودرو جذب کردیم که بابت اخذ رضایت نامه یک میلیارد و 500 میلیون پرداخت کردیم. حدود دو و نیم میلیارد تومان هم به بازیکنانی که از سال های قبل بدهی داشتند پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: 900 میلیون تومان در این مدت صرف هزینه هایی چون زمین های تمرینی تجهیزات پزشکی و... داشته ایم. همچنین برای دریافت مجوز حرفه ای احتیاج داشتیم تا با خیلی از بازیکنان پیشین تسویه حساب کنیم که از 54 بازیکن با 31 نفر تسویه کردیم و مبلغی حدود یک میلیارد و 420 میلیون پرداخت کردیم یک میلیارد و 320 میلیون تومان هم صرف تیم های پایه و پیشکسوتان شد. جمع این مبالغ می گردد 62 میلیارد و 718 میلیون تومان.

سعادتمند در ادامه تاکید نمود: در این مدت که از نظر مالی شرایط خوب نبود توانستیم تمام این پرداختی ها را داشته باشیم آن هم در شرایطی که نه از حق پخش و نه از فروش بازیکنانی مانند الهیار صیادمنش و سید مجید حسینی درآمدی داشتیم. ما این پول ها را پرداخت کردیم و از طرفی امکانات و پشتیبانی که باید در باشگاه باشد را فراهم کردیم و به نوعی می توانم بگویم که به اموال استقلال هم افزودیم اما خیلی ها به این مسائل توجه نکردند. از طرفی ما توانستیم با دریافت سند دو استادیوم مرغوبکار و ناصرحجازی هزار میلیارد تومان به سرمایه های باشگاه استقلال اضافه کنیم. همچنین برند باشگاه استقلال را به وسیله ثبت مالکیت ها به ثبت رساندیم و کسی حق ندارد که با نام استقلال تولیدی و کار مالی کند و اگر این کار را انجام دهند برای دریافت حقوق باشگاه اقدام می کنیم.

مدیرعامل استقلال توضیح داد: ما همچنین 17 میلیارد و 832 5 میلیون تومان هم برای شفر، 4 میلیارد و 125 میلیون تومان هم برای بدوروف ، 4 میلیارد و 350 میلیون تومان بدهی باشگاه پاختاکور از جمله بدهی هایی بودند که پرداخت کردیم اما در هیچ یک از آنها هیچ سهمی نداشتیم. هنوز 26 میلیارد و 310 میلیون تومان تا باز شدن پنجره اختلاف داریم. در ابتدای سال هیچکس نمی دانست که کرونا قرار است چه اتفاقی را رقم بزند اما قیمت دلار در این مدت دو برابر و نیم شد.

وی اضافه نمود: وظیفه من این است که این 26 میلیارد را هم تهیه کنم و این کار را انجام خواهم داد. اما هجوم خیلی از پرونده ها در فاصله بیست روز همزمان با اعزام تیم به قطر فشار مضاعفی روی ما وارد کرد. زمانی که من رییس هیات مدیره باشگاه استقلال بودم از این تیم جدا شدم. دلایل زیادی وجود داشت اما دلیل اصلی فروش اللهیار صیادمنش و جدایی شفر بود. در آینده ای نزدیک هم باید طلب سنگین استراماچونی و ساشا شفر، طلب 100 هزار یورویی چپاروف، طلب 100 هزار یورویی پادوانی و 37 هزار دلاری کولی را پرداخت کنیم که امیدوارم از این مرحله هم عبور کنیم. دو برنامه عظیم مالی هم داریم که امیدوارم به ما یاری کند.

وی ادامه داد: نه دریافتی از دولت داریم، نه بلیت فروشی و نه فروش بازیکن. آن عزیزانی که ادعا دارند می آیند 10 میلیون به باشگاه یاری نمایند؟ بارها گفتم که قائدی را ارزان نمی فروشم اما می خواهند من را مقابل طرفداران قرار بدهند. اگر بدهی های سال گذشته نبود از آن 64 میلیارد در حال حاضر 30 میلیارد در حساب ما بود و ما حتی با آن پول می توانستیم هم هتل بسازیم و هم کمپ حجازی را ترمیم کنیم آنهایی که مدام انتقاد می نمایند بدانند که همواره در باشگاه به روی آنها باز است.

سعادتمند در بخشی دیگر از صحبت هایش توضیح داد: من به خاطر شرایط کاری که وجود داشت یک هفته دیر به قطر رفتم اما در زمانی هم که در این کشور همراه استقلال بودم شرایط خوبی را ندیدم. برای باشگاه حرفه ای بعید است که بعضی بازیکنانش تا 4 صبح بیدار باشند و حتی ساعت یک ظهر صبحانه نخورده باشند. آن وقت بازیکن تا 4 صبح در فضای مجازی گشت بزند. برای باشگاهی که نگاه 30 میلیون طرفدار به بازیکنانش است بد است که بازیکن با خود قلیان به اردو ببرد. البته به طور حتم با این بازیکن خاطی برخورد می کنیم.

مدیرعامل آبی ها تاکید نمود: یک کارمند که ماهی دو میلیون حقوق می گیرد تمام تمرکزش به پاهای شما بازیکنان است آن وقت شما تا 4 صبح بیدار هستید تا زمانی که من در استقلال باشم نمی گذارم چنین رفتارهایی ادامه بیابد. من شاید به قانون منع بکارگیری بازیکنان خارجی اعتقادی نداشته باشم اما در همین ایران بازیکنان هستند که عاشق استقلال بوده و می توانند به باشگاه یاری نمایند. حتی اگر لازم باشد بازیکنان امیدمان را به کار می گیریم تا شاید آنها قدر آن طرفداری که کارگر است را بدانند. مگر می گردد یک بازیکن حرفه ای تا دو ظهر خواب باشد؟

وی اضافه نمود: چرا بازیکنی که 2 میلیارد سال قبل قراردادش بوده الان باید 10 میلیارد بگیرد؟ ما روی فشار طرفداران مجبور شدیم قراردادهایی را ببندیم که به آنها اعتقادی نداریم. بازیکنان سرباز باشگاه هستند و تمام آنها باید تست پزشکی بدهند. باشگاه همه امکانات نظیر پرواز اختصاصی پاداش هتل اختصاصی را در اختیار بازیکنان قرار داده و بازیکنان هم در این شرایط باید کاملاً در اختیار باشگاه باشد. در ساختار باشگاه تغییر اساسی ایجاد می کنیم چراکه ممکن است در خیلی از بخش ها مشکلاتی وجود داشته باشد اما همه آنها را اصلاح می کنیم. یک سری بازیکنان ما پیشنهاد خارجی دارند که ما با آنها احترام می گذاریم اما از آنها خواستیم که در لیگ قهرمانان ما را همراهی نمایند به هیچ وجه مانع پیشرفته بازیکنان نخواهیم شد و بعد از برطرف مشکل بسته شدن جابجایی هم دو سه بازیکن خوب و شناخته شده جذب خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: به صورت مرتب باشگاه به تعهداتش به دیاباته عمل می نماید و کوشش می کنیم تا او را حفظ کنیم. از طرفی مهدی قائدی را هم به هیچ وجه نمی فروشیم مگر اینکه قیمتی بدهند که برای فوتبال ایران بالا باشد و انقلابی را ایجاد کند.

سعادتمند در خصوص مشکل داریوش شجاعیان توضیح داد: بارها کوشش کردیم تا مشکل او را حل کنیم اما اجازه بازی او را نمی دهند کارت بازی برای لیگ قهرمانان را گرفتیم اما آقایان نگذاشتند او ما را همراهی کند. مگر استقلال یک باشگاه ایرانی نیست پس چرا اجازه نمی دهید این تیم پیروز گردد و با آن همکاری نمی کنید؟

وی در خاتمه صحبت هایش گفت: من سال گذشته استعفا کردم و دلایل قانع نماینده ای هم برای این کار داشتم اما الان می گویم که اهل استعفا نیستم و کارم را دنبال خواهم کرد انگیزه بیشتری برای کار می خواهم و کوشش می کنم تا زیر بنایی را برای استقلال درست کنم مطمئن باشید تا دو سال دیگر به تمام جهان بازیکن صادر می کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 639

به "خبرنگاران سعادتمند: دروغ اصلا در ذات من نیست، استراماچونی پیشنهاد بازگشت به استقلال را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سعادتمند: دروغ اصلا در ذات من نیست، استراماچونی پیشنهاد بازگشت به استقلال را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید