دارایی های ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد می گردد

به گزارش مجله پزشکی، وزارت خارجه کره جنوبی گفت دارایی های ایران که در این کشور مسدود شده بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.

دارایی های ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت دارایی های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشته این بیانیه بعد از آن صادر شده که ایران ادعا کرد با سئول بر سر نحوه انتقال و استفاده از منابع اقتصادی مسدودشده خود به توافق دست یافته است.

ایران دوشنبه گفت این توافق در جریان ملاقات میان عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران و رو جئونگ-هیون، سفیر کره جنوبی در ایران حاصل شده است.

یونهاپ نوشته ایران در هفته های گذشته از سئول خواسته حدود 7 میلیارد دلار از دارایی های این کشور که به دلیل تحریم های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده آزاد شوند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، بدون اشاره به جزئیات بیشتر آمده است: دولت ما درباره روش های استفاده از این دارایی ها با ایران گفت وگو نموده و طرف ایرانی رضایت خودش را درباره پیشنهادهای مطرح شده از طرف ما ابراز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برطرف انسداد این دارایی ها به وسیله رایزنی با کشورهای مرتبط از جمله ایالات متحده صورت خواهد گرفت.

چند هفته قبل تر یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفته بود سئوال گفت وگوها با آمریکا برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل به وسیله اموال بلوکه شده ایران به مراحل نهایی رسیده است.

چند ماه قبل اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می شوند را 8 میلیارد و 500 هزار دلار اعلام نموده بود. مقام های ایران پیشتر گفته اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع اقتصادی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه نموده است.

پیش از این نیز، منبعی در کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که ایران با تاکید بر لزوم آزادسازی پول های بلوکه شده، خواهان استفاده از 1 میلیارد دلار از این پول ها برای خرید تجهیزات پزشکی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 958

به "دارایی های ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی های ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید