رسوب 620 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

به گزارش مجله پزشکی، کوهساری گفت: بیش از 620 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور رسوب شده است.

رسوب 620 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

به گزارش خبرنگار ، فرهاد کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش رسوب موجودی کالا ها در بنادر روبرو بودیم گفت: باید هرچه سریعتر رسوب، تخلیه و بارگیری این کالا ها انجام شود.

او ادامه داد: این کالا ها باید هرچه سریعتر مورد استفاده عموم قرار بگیرند و بخش عمده ای از این کالا ها رسوبی هستند که بخش عمده ای از آن ها غلات است.

او تاکید کرد: باید بتوانیم کالا های مورد نیاز بازار کشور را خارج، تخلیه و بارگیری کنیم تا کشتی هایی را که در لنگر گاه در انتظار هستند هر چه زودتر تخلیه و بارگیری کنیم.

کوهساری اظهار داشت: خروج کالاها رسوبی از بنادر کمک می کند که از دموراژ کشتی ها جلوگیری شود.

او اضافه نمود: میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور 50 میلیون تن بوده که از ابتدای امسال اجرا شده است.

کوهساری اظهار کرد: بنادر با توجه به شرایط سخت کشور و همچنین ادامه بحران های اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا کمک کردند که تخلیه و بارگیری کالا به موقع انجام شود.

او توضیح داد: در بندر بوشهر 1.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا داشته ایم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می شود که نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی داشته است.

کوهساری اضافه نمود: در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور 13 هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل 16 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه های زیادی نیز در حال بررسی هستند تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آن ها منعقد شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره رعایت اصول محیط زیست در بنادر اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در انواع کنوانسیون ها (بیش از 30 کنوانسیون) عضو است که در این باره می توان به کنوانسیون OPRC و کنوانسیون جلوگیری از آلودگی نفتی اشاره کرد. ما حامی محیط زیست هستیم و در هر پروژه مطالعات زیست محیطی را اجرا می کنیم.

او با بیان اینکه با وجود فشار غرب، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به صورت روان در حال انجام است، ادامه داد: در بخش تأمین تجهیزات، فشار هایی از سوی کشور آمریکا وجود دارد، اما به هر حال کار به خوبی پیش می رود.

کوهساری با بیان اینکه 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در چند ماه اخیر در بنادر کشور نشان از رشد و توسعه این بنادر دارد، اضافه نمود: ما در برخی از بنادر با کاهش تخلیه و بارگیری و در برخی بنادر با افزایش تخلیه و بارگیری روبرو هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 596

به "رسوب 620 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوب 620 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید