زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد

به گزارش مجله پزشکی، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، اخیرا در صفحه شخصی خود در فیس بوک، هدست واقعیت مجازی نو این شرکت را به نمایش گذاشته است. این هدست رده بالا در حال حاضر با نام رمز پروژه کامبریا شناخته می گردد.

زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران، زاکربرگ یک ویدئو از این هدست منتشر نموده است. در این ویدئو او را می بینیم که با موجودی مجازی بازی می نماید و او را نوازش می نماید، گویی که در دینای واقعی قرار گرفته است.

این شرکت پیش از این اعلام نموده بود که امیدوار است از این دستگاه برای تجربیاتی فراتر از بازی نیز بتواند استفاده کند؛ اگرچه این نسخه نمایشی که The World Beyond نام دارد، بیشتر مخصوص بازی طراحی شده است. این هدست برای یاری به توسعه دهندگان در ایجاد تجربیات واقعیت ترکیبی طراحی شده است.

هدست Quest 2 این شرکت که 299 دلا قیمت دارد، فقط تصاویری در مقیاس خاکستری را ارائه می دهد. اما سنسور های داخلی هدست کامبریا تمام رنگ ها را ضبط می نمایند و تجربه فراگیرتری را ارائه می دهند. این هدست مجهز به یک حسگر عمق اختصاصی می باشد که به هدست یاری می نماید تا محتوای دیجیتال را با دقت بیشتری منتشر کند. گزارش اخیر نشان می دهد که کارمندان متا از Project Cambria به عنوان یک لپ تاپ که روی چهره قرار می گیرد، استفاده می نمایند.

طبق بعضی گزارش ها این هدست مشخصاتی مشابه کروم بوک دارد. ظاهرا متا میخواهد نسخه پیشرفته تری از هدست Cambria را در سال 2024 و بعلاوه دو مدل نو Quest را در چند سال آینده منتشر کند. اطلاعات زیادی مانند این هدست هنوز ناشناخته به جای مانده اند. پیش از این گزارش شده بود که قیمت این هدست 799 دلار خواهد بود، اگرچه سخنگوی متا در آن موقع گفت که قیمت کامبریا به طور قابل توجهی بالاتر از این خواهد بود.

منبع: techcrunch

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1490

به "زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید