سه تکنیک ساده و مفید برای افزایش سرعت یادگیری

به گزارش مجله پزشکی، افرادی که در هر زمینه ای یادگیری بهتر و سریع تری دارند، زودتر به موفقیت می رسند. اگر شما هم می خواهید هر چیزی را سریع یاد بگیرید سه تکنیک ساده را دنبال کنید.

سه تکنیک ساده و مفید برای افزایش سرعت یادگیری

به گزارش خبرنگاران، برخی از افراد خیلی سریع تر از دیگران عمل می نمایند؛ یعنی در حوزه یادگیری خیلی زودتر از بقیه مطالب را یاد می گیرند. شاید شما هم دل تان بخواهد جزء این افراد باشید. نگران نباشید! خوشبختانه تکنیک ها و راه حلهایی هستند که باعث یادگیری سریع تر می شوند. در این قسمت سه راه حل مفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

عامل انگیزه خود را بشناسید

اول ببینید که چه چیزی باعث می گردد تا برای درس خواندن انگیزه پیدا کنید. انگیزه برای یادگیری چیزهای نو اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که شما انگیزه داشته باشید تا چیزی را یاد بگیرید، فکر تان بهتر عمل می نماید و فرایند یادگیری برای تان مجذوب کننده تر پیش می رود و خسته نمی شوید و همین باعث می گردد که مطالب داخل فکر تان بماند. پس قبل از این که آغاز به مطالعه هر موضوعی کنید، ببینید که به چه چیزی علاقه دارید؛ سپس به سراغ همان موضوع بروید.

قبل از آغاز، پایه کار را بسازید

یاد گرفتن یک مهارت یعنی پیدا کردن ساختارهای پنهان در آن. اگر شما بتوانید نتیجه کلی کار را در فکر تان بسازید و بعد به سراغ کار عملی بروید؛ قطعاً یادگیری برای تان سریع تر می گردد.

در واقع باید اطلاعات و آگاهی خود را در خصوص آن کار افزایش دهید تا در زمانی که مشغول هستید، بتوانید مهارت را بهتر پیش ببرید. می توانید از حقایق، مفاهیم و فرآیندهایی که راجع به آن موضوع می خوانید، فهرست تهیه کنید. اهمیت لوازم مختلف را در آن جا یادداشت کنید و سعی کنید که با اطلاعات و آگاهی کافی پیش بروید.

بدانید که چه زمانی آغاز کنید و چه زمانی متوقف شوید؟

اینکه شما بدانید از چه جایی باید آغاز به کار کنید و چه جایی کارتان را به اتمام برسانید، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ یعنی باید با مرحله بندی پیش بروید. زمانی که این دسته بندی را انجام دهید، فکر تان راحت تر مطالب را درک می نماید و بهتر یاد می گیرد؛ پس سعی کنید قبل از این که آغاز به کار کنید، برای خودتان مشخص کنید که می خواهید از کجا آغاز کنید و در کجا به انتها برسانید و یک هدف مشخص در انتهای کار برای خودتان مشخص کنید.

منبع: نمناک

  • اگر می خواهید آدم بهتری شوید این عادت ها را ترک کنید
  • تاثیر مخربی که نوشابه بر سلامت روان بچه ها می گذارد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1703

به "سه تکنیک ساده و مفید برای افزایش سرعت یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تکنیک ساده و مفید برای افزایش سرعت یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید