سیدصالحی: در شرایط فعلی انتخاب مربی خارجی فایده ندارد

به گزارش مجله پزشکی، بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است اگر اعتماد و وقتی که در فوتبال صرف خارجی ها می گردد به مربیان ایران هم تعلق می گرفت آن ها هم می توانستند به همان میزان مثمر ثمر باشند.

سیدصالحی: در شرایط فعلی انتخاب مربی خارجی فایده ندارد

سید مهدی سیدصالحی بازیکن سابق فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگاران، با توجه به شرایط که در خصوص مربیان خارجی فوتبال ایران به وجود آمده است گفت: اگر بخواهیم تحریم ها را در نظر بگیرم بهتر است از مربیان ایرانی استفاده کنیم تا در آینده درگیری هایی در خصوص مسائل اقتصادی نداشته باشیم و با فیفا و AFC طرف نشویم. اگر می توانیم از پس هزینه های مربی خارجی برآییم و از طرف دیگر هم مربی خارجی تمام شرایط ما را بپذیرد می توانیم مربی خارجی با کیفیت استخدام کنیم ولی اگر درگیر شرایط تحریم باشیم استفاده از مربی داخلی بهتر است.

او با تاکید بر این که دراین شرایط بحرانی استفاده از مربیان ایران به صرفه تر است توضیح داد: در میان مربیان ایرانی هم تعدادی مانند آقای قلعه نویی از کیفیت خوبی برخورداند و تعدادی هم برای پیشرفت به زمان احتیاج دارند. فقط این چرخه باید گسترش یابد و مربیان دیگر هم بتوانند وارد شوند چون در حال حاضر فقط اسم چند مربی جدای از مهارتشان مطرح است.

سیدصالحی ضعف مدیریت و اتفاقاتی که در پشت پرده فوتبال رخ می دهد را عامل اصلی عدم و حضور مربیان با کیفیت خارجی دانست و معتقد است فقط تعداد اندکی هستند که در صندلی مربی را اشغال نموده اند و هر از چند گاهی با یکدیگر تعویض می شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره حضور مربیان ایرانی در تیم ملی گفت: برای استخدام مربی تیم ملی مهم ترین فاکتور کارنامه و عملکرد اوست. آقای کی روش هم به خاطر عملکرد خوبش نبود که توانست در تیم ملی تاثیر گذار باشد بلکه به علت هشت سال حضور در تیم ملی بود که توانست به ثبات برسد. اگر این وقت به مربیان ایرانی هم داده می شد، می توانستند تیم را به ثبات برسانند و به موفقیت برسند.

وی اضافه نمود: ویژگی بد ما ایرانی ها این است که بازیکنان و مربیان خارجی را بهتر و در سطح بالاتر می دانیم در صورتی که افرادی که وارد فوتبال ایران می شوند معمولا از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. آقای اسکوچیچ سرمربی صنعت نفت سال ها در ایران حضور داشتن با شرایط آشنا شدند و حالا عملکرد خیلی خوبی را به نمایش گذاشته اند. آقای برانکو هم همین طور است ایشان هم سال ها در تیم ملی و پس از آن در پرسپولیس تجربه اندوزی کردند. مطمئنا اگر اعتماد بیشتری به مربیان ایرانی می شد و وقت بیشتری در اختیار آنها قرار می گرفت آن ها می توانستند مانند همکاران خارجی شان توانایی هایشان را نشان دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 92

به "سیدصالحی: در شرایط فعلی انتخاب مربی خارجی فایده ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدصالحی: در شرایط فعلی انتخاب مربی خارجی فایده ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید